Faiza Basharat

Autorisasjon (1993)

Torshovdalen Legesenter AS Telefonnummer22 09 76 0022 09 76 ...
Hans Nielsen Haugesgate 37E 0481 Oslo
Faiza Basharat er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Faiza Basharat

Faiza Basharat har jeg hatt som lege fra fastlegeordningen. En veldig dyktig lege!

Hun er effektiv og grundig!
Hun er på tilbudsiden hele tiden og yter svært god service!
Hun er svært empatisk og strekker seg langt for å hjelpe meg med min kroniske sykdom.

Denne legen vil jeg fraråde å gå til!

Som ung og førstegangsfødende trenger man veiledning og god oppfølging. Jeg skulle levere urinprøve som er viktig i svangerskapet, og 3 ganger var laboratoriet stengt!

Jeg hadde behov for akuttime 2 ganger, men legen hadde ikke tid, og jeg måtte dra til legevakta. For å få tatt nødvendige prøver, måtte jeg dra til lege og jordmor på Ullevål. Legen er stresset, hører ikke etter hva du sier, og prater masse som er vanskelig å forstå.

Jeg har nå flyttet til vestlandet, og helsepersonalet her stiller seg uforstående til hvordan legen har fulgt meg opp. Bl.a. er det viktig å få tatt blodprøve i uke 32. jeg flyttet i uke 35, og har aldri fått beskjed om dette.

Er du syk, usikker og trenger oppfølging, så styr unna denne legen!

Lite empatisk og uinteressert i å kommunisere med pasienten

Hun virker uinteressert i å høre på hva jeg har å si, oppfører seg nedlatende, og ønsker meg ut av døren så fort som mulig. Hun er ofte stresset og jeg føler at hun går på autopilot-svar med en gang det gjelder noe utenom grunnleggende informasjon som tidspunkt for neste time, pris på div behandlinger/prøver jeg har tatt etc. Bytter fastlege så fort som mulig. Anbefales ikke.

Anbefales ikke.

Positivt:
Fikk time veldig raskt da jeg ringte og skulle ha mitt første møte med Faiza. Jeg hadde da følt meg dårlig i flere måneder.

Negativt:
Måtte vente litt over en time, hun sa de hadde overbooket. Hun så mer på pc'en enn på meg. Hun fikk meg, som nesten aldri er hos legen, til å føle meg hypokonder. Hun stilte svært få spm, måtte selv skyte inn i de stressende fem minuttene hvorfor jeg var der (hun trodde jeg bare var forkjølet). Fikk til slutt tatt en blodprøve og jeg skulle få svar innen en uke hvis det var noe. Etter nesten to uker fikk jeg vite at jeg hadde kyssesyke.

Jeg liker ikke å bli dullet med, men forventer en lege som er interessert i å finne ut hva som er galt og tar seg tid til å lytte. Jeg har nå byttet fastlege.

Kommer aldrig til å bytte fastlege!

Faiza er utrolig kunskapsrik og vet mye om de fleste medesiner for alle type sykdommer som bla epilepsi. Føler meg trygg hos henne. Hun tar seg tid til å høre på deg men du må si det du vill si. Det går kan gå fort noen ganger men det er fordi om du stopper å si det du vill frem til så antar hun at du er klar. Hun har mange pasienter og det er umulig for henne å ikke ha forsinkelser.