Anette Katharina Bender

Autorisasjon (1995)

Anette Katharina Bender er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Anette Katharina Bender

Nedlatende og uinteressert

Etter 5 dager med kraftig hodepine, vond nakke og rygg oppsøkte jeg legene i Oscarsgate for å forsøke å finne ut av dette. Har i litt over et år hatt vondt i venstre øre og lurte på om dette kunne ha en sammenheng.
Blir møtt med ekstreme fordommer der hun, før jeg i det hele tatt har forklart ferdig, bastant forteller at jeg hvertfall ikke skal få noen sykemelding. Dette var ikke heller målet, og når jeg prøver å forklare dette himler hun med øynene.
Mot slutter av konsultasjonen forteller jeg at jeg også har mye hovne mandler og hoven tunge. Til dette mener hun jeg skal gurgle salvie. Jeg måtte be henne kikke i øret mitt. Svelget tok hun ikke engang en titt på.
Oppleves som nedlatende, bedrevitende og svært lite forståelsesfull. Fullstendig mangel på empati og medmenneskelighet.

Dyktig og pålitelig lege

En utrolig dyktig, intelligent og forståelsesfull lege. Anette lytter og har en varm og vennlig tilnærming. Det som gjør hun usedvanlig god er at hun ser mennesket som helhet og er løsningsorientert i det. Hun har mye kunnskap og erfaringer som gir tillit og trygghet. Jeg har kun hatt positive opplevelser med Anette ila de årene hun har vært min fastlege og opplever alltid at hun tar meg på alvor og følger opp

Støtte til egenomsorg

Anette har vært en fantastisk lege for meg og barna våre i nesten to tiår. Hun fulgte opp begge svangerskapene og var barnelege på helsestasjonen på Frogner da vårt første barn ble fulgt opp der. Hun er trygg og virker oppriktig interessert i hvordan det går med familien vår. Vi har fått god støtte til å ta vare på barna våre med tilstedeværelse og omsorg når de har vært syke (som jeg opplever er hensikten med den antroposofiske behandlingen), og hun er restriktiv på inngripende legemidler når de ikke er nødvendige.

Jeg opplever at hun prøver å styrke oss i egenomsorgen og samtidig til å tåle det vi ikke kan gjøre noe med.

Et sprudlende og vennlig menneske å møte.

Sur, kjølig og arrogant

Hadde henne som fastlege, men sluttet. Gruet meg nesten for å gå dit. Hun virker streng og bitter. Ikke særlig blid og imøtekommende. Hun er i tillegg antroposofisk lege, som er et pluss.

Dyktig lege

Anette er ei kjempe dyktig lege med mye kunnskap. Jeg opplever henne som kjærlig, imøtekommende, og omsorgsfull. Hun lytter til mine problemer, og kommer med gode forslag samt løsninger.
Hun har en tendens til å prate litt for mye (ikke om seg selv slik andre hevder her, men om hvordan jeg har det). Dette er jo selvsagt positivt for de som ønsker å få litt ekstra omsorg eller oppmerksomhet.

Anbefaler henne på det sterkeste!