Anette Katharina Bender

Autorisasjon (1995)

Anette Katharina Bender er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Anette Katharina Bender

Nedlatende og sint

Dårlig opplevelse hos Anette Bender, som snakket nedlatende til meg, hevet stemmen, kjeftet og slo i bordet mens jeg var syk og i en svært sårbar situasjon. Jeg synes det er uakseptabelt og uprofesjonelt å møte syke pasienter på denne måten.

Passivt aggressivt och professionellt bemötande

Beställde tid hos Anette Bender och fick en timme samma dag. Nær jag beskrev mina symptom och grunden till varför jag kommit reagerade hon med att idiotförklara mig för att jag tagit upp hennes tid, då det egentligen var en akuttimme - något jag inte hade blivit informerad om vid timesbeställning. Jag var tvungen att beklaga mig och förklara att det säkert blivit ett misstag, något hon besvarar med att jag hade en minut på mig att visa henne varför jag kommit, då hon hade två väninnor som väntade på henne utanför och att dem skulle i møte.
Jag har aldrig upplevt en läkare vara så oprofessionell någonsin. I tillägg till det har jag varit meget missnöjd med alla andra timer hos Anette Bender.

Ikke fornøyd

Jeg var i utgangspunktet veldig positiv til Anette da jeg startet hos henne. Men dessverre har kommunikasjonen blitt dårligere og dårligere oss imellom -noe som selvfølgelig også kan ha noe med meg å gjøre! Vi har hatt våre uoverensstemmelser, men som profesjonell lege burde man kunne forvente å bli snakket ordentlig og pedagogisk til. Jeg er usikker som vordende mor og siste besøk endte med at Anette hevet stemmen og slo i bordet. Jeg gikk gråtende derifra og vet ikke om jeg orker å si dette til henne - eller om jeg bare bytter lege.
Det virker som om det jeg forteller henne om min sykdomstilstand ikke går helt inn på henne, at hun ikke tror helt på det jeg sier. Jeg har måttet forsvare min sykdom ovenfor henne og som ME passient er dette veldig slitsomt. Jeg har ufrivillig hatt livet på vent de siste 3 årene og det er det absolutt ingen som vil!
På meg virker det som om hun har «bestemt» seg for at jeg skal kunne klare å bli raskere frisk enn det som faktisk er realiteten. Så dessverre ingen god balanse mlm pasient- og legeforholdet her...

En usedvanlig dyktig, vennlig, klok og pålitelig lege

Jeg har hatt dr Bender som fastlege over flere år og har fått en oppfølging som langt overgår det man kan forvente av en fastlege. Hun er empatisk, lytter, er løsningsorientert, meget intelligent og vennlig. Jeg anbefaler henne på det aller varmeste!

Utrolig dårlig lege

Mange tilfeller av dårlig kommunikasjon- f.ek la igjen beskjed på svarer angående barnet mitt sin tilstand. Jeg prøvde å ringe flere ganger tilbake for å kunne avklare informasjonen. Uakseptabelt.
Måtte også krangle meg til oppfølgings time med lege da min datter hadde extremt høy CRP.
Fikk også beskjed om å ta meg sammen etter en vanskelig samtale med lege da jeg sto alene med omsorgen for 2 barn. Og i den sammenheng var ikke tilgjengelig med samtale med NAV.
Trodde jeg skulle møte en lege med evnen til å kommunisere og være profesjonell, det skjedde ikke.