Anette Katharina Bender

Autorisasjon (1995)

Anette Katharina Bender er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Anette Katharina Bender

Svært vanskelig tilgjengelighet

Ringer man legene i Oscarsgate for å få time hos Bender, kan det ta opptil 2 uker før man får time.

Blid og hyggelig lege, men svært lite tilgjengelig.

Fantastisk

Veldig flink til å sette seg inn i pasientens behov og se helheten, ikke bare symptomene hver for seg. Positiv utstrålig og kommer raskt til det viktigste fordi hun lytter.

Svært lite empatisk og imøtekommende lege

Ettersom mitt legekontor har stengt grunnet ferieavvikling ble jeg henvist hit. Bender var ikke imøtekommende og snakket til meg på en svært nedlatende måte. Jeg følte meg ikke ivaretatt og ble møtt med utsagn som "Jeg har ingen empati for forkjølelse" og "Du kan ikke tro at du kan forhandle deg frem til en sykemelding." Fikk heller aldri snakket ferdig da hun konsekvent avbrøt meg. Gikk derfra med en dårlig følelse og følte meg rett og slett tråkket på. Styr unna!

Den mest nedlatende fastlegen jeg har hatt

Opplevde å ikke bli tatt på alvor når jeg kom til konsultasjon. Var krevende å nå igjennom og dersom jeg var uenig i hennes tanker ble hun rett og slett sur.

Nedlatende og Dømmende

Når man går til en lege, så er det ofte fordi man har en engstelse over noe. Jeg dro til Bender, for første gang, og prøvde å forklare (dog på en klumsete måte), hva jeg ønsket å få sett på.

Siden Bender ikke vet noe om min familiebakgrunn eller sykdomshistorie (verken om det hadde vært noe psykologisk eller fysisk); så synes jeg hun dømte meg før jeg fikk fortalt noe.

Nå er jeg rett under 30 og uten noe familie (verken mor, far eller noen). En lege skal kunne prøve å få et bilde av pasienten før man kommer med en krass tilbakemelding. Når man er helt alene og mangler trygghetsfølelse, så hadde det hjulpet med en innsiktsfull lege. Jeg er skikkelig skuffet og ble faktisk lei meg etter å ha vært hos henne.