Helene Berglund

Akersgt. 74 0180 Oslo
Tlf: 23 35 30 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Helene Berglund er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Helene Berglund

Veldig fornøyd. Kunnskapsrik og tar seg tid.

Veldig fornøyd. Tar seg god tid. Kunnskapsrik. Lytter og forstår. Anbefales! Har vært kunde i flere år.

Den beste legen jeg har hatt

Etter over 20 år som kronisk syk har jeg vært innom mange leger, men Helene er absolutt den beste. Hun stoler på meg og min kunnskap om mine sykdommer, hun er åpen for å prøve nye ting og har utrolig forståelse for alle aspekter ved sykdommene.
Som ME-pasient har jeg møtt mye fordommer og feilinformasjon, men Helene har alltid behandlet med meg respekt.

Legekontoret har lang ventetid, ofte ca 2 uker. Men det er verdt det! De andre som jobber på legekontoret er også hyggelige og alltid hjelpsomme.

Beste fastlege

Helene Berglund tar seg tid, er trygg og tilgjengelig når det gjelder. Føler at hun lytter til m e g, og at hun har faglig tyngde. Takk for at slike leger finnes!

Veldig god fastlege!

Hun tar seg alltid god til og lytter. Hun er også veldig flink med barn. Føler alltid at vi blir tatt på alvor.

Utrolig god hjerta!

Denne legen kan ikke måle seg med noen andre leger! Hun lytter og hjelper hvis mulig uansett!! Virkelig å anbefale

Meget god fastlege

Vært veldig fornøyd med henne i de årene jeg har hatt henne, god fagkunnskap, rolig og hyggelig.
Alltid blid uten at det oppleves tilgjort.

Oslos beste fastlege

Jeg har hatt helene som fastlege i 2 periode, den siste i 12 år.
Jeg sliter veldig med angst og hun er utrolig dyktig på å hjelpe meg. Med hennes gode veiledning, støtte og stahet står jeg fremdeles i full jobb.
Legekontoret har også flott ansatte på lab og i mottaket.

Fornøyd i mer enn 10 år

Jeg har hatt Helene Berglund som fastlege i over 10 år og er meget fornøyd. Hun har hjulpet meg og samboer gjennom systemet med prøverørsbehandling, og vi har nå fått en gutt. Hun forholder seg likt til store og små plager, gjemmer seg ikke bak en skjerm, men ser deg rett i øynene. Forværelset kan være litt skummelt, men de er raske med å gi tilbakemelding og følge opp. Greit mht blodprøver o.l. og de svarer raskt når man henvender seg via nettsidene eller sms. De har ofte klart å skvise meg inn i et eller fullt skjema dersom det er viktig/akutt.

å takke min lege Helene Berglund

Siden 1999 Var hun mine Fastlege jeg og famillian min,vi var heligtiden velkommen.
Hun er den beste lege i verden jeg trur.
MVH

uhøflig og uten noe medlidenhet til andres sykdom

jeg fant utat jeg hadde diabetes, når jeg spurte om hjelp så fikk jeg nifse svar og ingen hjep. hun nektet noen ganger å gi meg timer, og ga meg heller ikke noe onkllig beskrivelse på hva jeg skulle gjøre. mest av alt så hadde hun null respekt for mine følelser i en son sårbar posisjon.

En god lege

Helene Berglund har vært min fastlege i snart ti år og jeg er veldig fornøyd. Hun er lett å prate med, virker kunnskapsrik og det er alltid hyggelig å komme inn på kontoret hennes. Selv om jeg har flyttet til en annen kant av byen, fortsetter jeg å ha henne som fastlege. Det eneste jeg har å utsette er at hun er veldig travel, så det tar lang tid å få time, og de på forkontoret virker surrete og litt useriøse.

Meget forståelsesfull og løsningsorientert

Har hatt Helene i 9 år og må dessverre bytte da jeg har flyttet langt fra Oslo. Helene er den mest forståelsesfulle og empatiske legen jeg har hatt. Hun har også greie på mye og ser løsninger og muligheter i helsevesenet. Hun er effektiv men allikevel lyttende. Hun kommer uoppfordret med råd om mulighetene som finnes. Eneste lille minus er at legekontoret hennes kunne hatt lenger åpningstid på telefonen.
Kan varmt anbefale Helene og håper hun er ledig om jeg skulle flytte nært Oslo igjen.

Veldig travel

Helene Berglund er veldig hyggelig, smilende og tillitsvekkende. Men, jeg opplever at hun har det svært travelt, og at hun (sikkert derfor) ikke er så flink til å lytte. Jeg synes også hun har vært litt kjapp med reseptblokka. Det er veldig lang ventetid for time. Grei sms-bestillingsordning. Forværelset kunne være en ordentlig sur opplevelse, men nå virker det som om stemningen der er blitt bedre.

Berglund er legen som virkelig bryr seg, gir uttrykk for at hun har tid til å høre på deg selv om det er satt av kort tid til oss pasienter. Hun er rolig, avsplappende og overbringer det samme til meg. Beste fastlegen jeg har hatt. Håper å få ha henne i mange år.

Utrolig dyktig

Dr. Berglund er en åpen, lyttende og empatisk lege, som virkelig ser pasienten. Hun har humor, følger med på det du forteller og avbryter ikke. Det tok kort tid å få time (to uker for noe ikke-akutt når man er helt ny som pasient synes ikke jeg er lenge i alle fall). Hun brukte i tillegg god tid på å bli kjent med meg og skrive sine egne notater, fremfor å bare bruke gamle journaler.

Etter flere bytter de siste årene har jeg nå endelig funnet en lege jeg trives med. Anbefales!

Beste legen jeg har hatt.

Jeg har hatt min fastlege siden 1999 , jeg ble overasket å oppleve at jeg ble sett og hørt, hun så på meg og ikke på datakjermen,som min tidligere lege.
Jeg opplever at hun har fått altfor mange pasienter og ser overarbeidet og derfor tar ganske lang tid å få time hos henne. selv om jeg har flyttet og har fått lengere vei til kurbadet men ønsker ikke å bytte min fastlege.

Solid, ryddig, omsorgsfull.

Dr Berglund er solid og ryddig, tar seg tid og viser omsorg. Hun er lydhør, lyttende og tilstedeværende. Jeg har kun positive opplevelser med denne legen og er svært glad for at jeg har fått plass blant pasientene hennes!

Veldig bra

Man blir tatt alvorlig. Hun er hyggelig og proff samtidig. Lett å være åpen med

God lege med altfor mange pasienter

JEg opplever Helene Berglund som en utrolig dyktig lege, men må innrømme at jeg nå vurderer å bytte. Hun lytter til deg, gir deg den hjelpen u trenger og skjønner når hun skal sette grenser. Men når det tar 3-4 uker å få time, med mindre det er akutt, så blir det vanskelig å beholde henne. Jeg håper med tiden at Beglund kanskje vil få mindre pasienter.

En lege som lytter og kan sitt fag!

Kort fortalt så er jeg meget takknemlig for at Dr Berglund er min fastlege. Det har hun vært nå i over 7 år.
Hun kan sitt fag. Ikke bare stiller hun korrekte diagnoser, men hun har også en unik forståelse for mennesker. Hun skriver ikke resepter/henvisninger i "hytt og pine", men hun bruker tiden til å forstå hva som egentlig feiler pasienten. Alle mennesker er ulike, og alle reagerer ulikt..
Dr Berglund er et godt eksempel på en meget dyktig lege.
(samt at hun har telefontid. Noe som gir oss pasienter mulighet å kontakte henne umiddelbart, kontra å vente på en avtalt time)