Jostein Berntsen

Autorisasjon (2003)

Jostein Berntsen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Jostein Berntsen

Kjempe fornøyd

I have been with this doctor for 2.5 years and he has always been very professional, helpful and thorough. I can only recommend him to everyone.

Tilbakelent selvsikker

Men ikke veldig engasjert tror jeg oppsummerer mitt inntrykk etter noen år med Berntsen. Han er sikkert kunnskapsrik, men formidlingen av kunnskapen oppfatter jeg som mangelfull. Kjapp dialog, skriving på PC og ut er min erfaring.

Faglig dyktig men ikke god mellommenneskelig kompetanse

Da min tidligere fastlege gikk av med pensjon, byttet jeg til Berntsen. Jeg valgte ham ut fra de mange gode omtalene på denne siden. Ble derfor litt paff da jeg på min første "time" hos ham, følte at jeg møtte et menneske som sto i ganske sterk kontrast til mange av omtalene. Rent faglig har jeg ikke mye å utsette på ham, men den mellommenneskelige kompetansen opplevde jeg som oppsiktsvekkende dårlig. Det var en ren "medisinsk" grunn til at jeg var der, så var absolutt ikke ute etter noen "psykolog", men jeg opplevde at legen ikke oppfylte selv minimumskrav til hva man må kunne forvente av normal høflighet og empati. Andre og siste besøket jeg hadde hos denne legen før jeg byttet fastlege, ga samme inntrykk. Det blir selvfølgelig subjektivt, men må legge til at jeg mener jeg er en nokså lite sensitiv og komplisert person, og med tidligere fastleger har jeg alltid vært såre fornøyd.

En særdeles god lege

Jostein Berntsen er den suverent beste legen jeg noensinne har møtt.Jeg var ikke tilfreds med min tidligere fastlege.I 2007 var denne legen syk en dag jeg kom til kontoret.Fikk derfor behandling av vikaren,som nettopp var Jostein Berntsen.Det var en sterk opplevelse å møte en så kompetent,lyttende og forståelsesfulle lege.Siden har Berntsen flyttet sin praksis to ganger og jeg har selv flyttet langt vekk fra Oslo.Men jeg beholder denne fastlegen uansett.Selv om reisen tar meg 2 timer hver vei.Det sier ganske mye om betydningen av å finne "riktig" fastlege.

den beste fastlegen du kan få

Berntsen er en veldig omstendig, hyggelig og kunnskapsrik lege. Han lytter til deg, leter etter hva som er feil og tar seg tid. Er vennlig, interessert og snill. Tar deg på alvor når barnet ditt er sykt, sier du heller skal komme en gang for ofte enn for sjeldent. Hadde jeg ikke flyttet til en annen by ville jeg aldri ha byttet han bort.
Fantastiske sekretærer og helsesekretærer!!!