Parveen Chopra

Autorisasjon (1994)

Parveen Chopra er en av 40 fastleger i Indre Østfold

Siste vurderinger av Parveen Chopra

Lege fra andre planet

Chopra behandler folk dårlig. Han har ikke kunskap som lege i det hele tatt. Jeg kom flere gAnger med ganske alvorige symtomer ,for Chopra det er ingenting og vil ikke høre på pasienten en gang. Han vil ikke å gi hendvisning ,selv om har veldig lite peiling hva betyr a være legen. Grunnlegene undersokelse er unodvendig,hans råd ikke tenke på symtomer. Dette er flaut. Han har sin egen menning om alt ,og av og til den er ikke noe felles med virkeligheten. Hvis neon har helse problemer jeg anbefaler ikke.

Uprofesjonell lege

Etter mitt første fastlege bytte og flere besøk hos nye fastlegen min Chopra, vurderer jeg sterkt å bytte fastlege på nytt. I kronologisk rekkefølge kan Chopra oppfattes og beskrives som uprofesjonell i møte med meg. I halvparten av besøkene jeg har hatt hos Chopra har han svart på sin mobil og holdt privat samtale i flere minutter - uten å beklage det i ettertid. Chopra er også ukjent med begrepet "ydmykhet" eller å sette seg i sine pasienters livssituasjon eller arbeidshverdag. For Chopra er det "bare å gjøre det".

I tillegg er medisinen på alle sykdommer for Chopra yoga, der han har sin egen virksomhet innen "yoga og diet" (som han ofte reklamerer).

Kort sammenfattet er Chopra en lege jeg ikke anbefaler til pasienter som ønsker en "servicevennlig" og profesjonell fastlege.

Så langt en av de beste fastlegene jeg har vært hos så langt.

Parveen Chopra er en av de beste fastlegen jeg har hatt så langt. Som funksjonshemmet i over 50 år har jeg truffet veldig mange leger. Han har en faglig tyngde, han sier ifra hvis det er noe han ikke vet og må sjekke, han er personlig, jeg blir sett, han har en ro over seg som om det ikke kommer noen pasienter etter meg, han har ikke blitt lege for å tjene masse penger, han har sin utdannelse fra India noe som jeg mener er fordelaktig da min erfaring med leger utdannet i Norge ikke lærer nok (Europeiske leger er noe helt annet). Jeg kan nevne at han også er spesialist i indisk ayurveda medisin, yoga og tradisjonell kinesisk medisin. Og det er kan være fint hvis man er åpen for det. Det er særlig kosthold og yoga han vektlegger.

Blodig ærlig.

Dette er en lege som går rett på sak. Ikke noe snikksnakk. Han er faglig meget sterk. Snakker rett fra leveren. Han var veldig høflig mot meg. Tok meg på alvor. Men er nok litt for tøff om man ikke tåler å høre sannheten. Liker han jeg.

En lite tillitsskapende lege

Dette var mitt første besøk hos denne legen, da min fastlege er på ferie.

Jeg synes det var vanskelig å kommunisere med ham, fordi han så kun på dataen, og virket overhode ikke interessert i det jeg hadde å si. Spurte hva jeg ville ha, og når jeg sa det fikk jeg det og da var timen ferdig. Fikk en veldig følelse av at han ville ha meg fortest mulig ut.