Parveen Chopra

Autorisasjon (1994)

Parveen Chopra er en av 41 fastleger i Indre Østfold

Siste vurderinger av Parveen Chopra

Han hører ikke på pasientens ønskerog kan nesten ikke kommunisere på norsk

Han lytter ikke til pasientene eller deres pårørende, han er arrogant og det virker som at han vil at pasienten skal ordne med det meste selv.

Den beste legen.

Både min mann, mine to barn og jeg har hatt Parveen som fastlege i mange år. Vi har alltid vært super fornøyd med våre møter med han. Han tar seg god tid til oss, møtet oss alltid med et smil og tar oss på alvor. Barna våre vil ikke til andre leger enn han. En av tingene vi setter så stor pris på er at han alltid undersøker nøye og er flink til å henvise videre ved behov.

Har anbefalt han til venner som også er utrolig fornøyde med å ha byttet til han som fastlege.

Dårlig opplevelse på legevakta

Jeg sliter psyksik, hadde skadet meg selv og oppsøkte legevakta for behandling. Han verken hilste eller presenterte seg da han kom inn, virket ikke til å tenke for mye på hvordan jeg hadde det. Fikk stiftet et kutt - uten bedøvelse. Han sa ikke noe som helst om bedøvelse/ikke, bare satte i gang med det. Greit at det gjorde fysisk vondt, det kunne jeg holde ut. Men slik behandling opplever jeg som uprofesjonell, ydmykende og noe som leder til angst for å oppsøke legevakt i lignende situasjoner. Jeg så først navnet hans da jeg så journalen.

Krevende kommunikasjon og dårlig oppfølging

Denne legen har vært min og min families fastlege helt siden fastlegeordningen ble innført. De første årene syntes vi han var rask å sende videre til spesialister, og vi alle opplevde ham som flink og hyggelig. Det snudde plutselig, uten at vi forstår hva som var årsak til skriftet. I begynnelsen tenkte vi det kunne være dagsform el.l., men vi har etter hvert fått erfare at overfor oss, har denne oppførselen blitt standard. Legen hilser ikke når vi kommer inn på kontoret, spør bare hva det er vi kommer for. Han er uhøflig, avbryter stadig når vi snakker, virker uvillig, sier ofte at han ikke kan gjøre noe med saker og ting vi tar opp. Han følger ikke opp og purrer på svar fra spesialister, det har han overlatt til oss å gjøre selv. Saker har tatt for lang tid i "systemene", og jeg har vært nødt til å stålsette meg de gangene jeg har vært hos legen, for å få ham til å gjøre det jeg mener han bør gjøre. Personlig føler jeg det som en "kanossagang" å nå fram til legen med mitt budskap, fordi det er avbrytelser og uvillige kommentarer som motsvar underveis. Problemene ble til slutt så store at vi skiftet fastlege, og da fikk vi utført samme æren på 20 minutter hos den nye legen som vi brukte flere måneder og flere konultasjoner på, hos denne legen. Vi burde ha skiftet lege for lenge siden, men pga en spesiell sak som krevde oppfølging trodde vi lenge vi var litt prisgitt denne legen, men vi kunne ikke tatt mer feil.

Ikke veldig sympatisk

Vært min fastlege så lenge jeg kan huske, og alltid fått god medisinsk hjelp. Liker han likevel ikke fordi han får en til å føle seg liten og dum, også tar han seg generelt dårlig tid på konsultasjoner. Har aldri tilbringet mer enn 8 minutter på hans kontor.