Trond Daae-Johansen

Tlf: 23 10 40 20 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Trond Daae-Johansen er en av 528 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Trond Daae-Johansen

Dyktig og effektiv

Veldig fornøyd. Trond tar problemet seriøst og får det løst. Gjør så mye han kan selv før evt. henvisning. Beste legen jeg har hatt.

Lite personlig, lite hyggelig

Jeg føler at Trond ikke ser meg. Han bruker hele timen til å skrive på data. En lege burde heller sitte og se inn i øynene mine og vise at han hører på hva jeg sier. Det virker som han er for stresset til å virkelig engasjere seg i pasientene sine. Han har også snakket ned til meg på en lite respektful måte. Han er ikke så veldig hyggelig.

Jeg føler meg vel ivaretatt

Stort sett time når jeg trenger det. God behandling, kunnskapsrik. Effektive besøk, god behandling. God kommunikasjon.

Dyktig og erfaren

Trond er en dyktig og erfaren lege. Tar seg alltid tid til pasientene, er omsorgsfull, forståelsesfull og en lege man kan stole på.

Hans lange erfaring og faglige dyktighet gjør han til en favoritt, og på tross av at jeg kun har hatt 3 ulike fastleger i hele mitt liv (33 år) så er Trond den beste av dem alle.

Anbefaler Lille Grensen Legesenter.

MS

en lege til å stole på!

Alltid hyggelig, grundig og morsom. liker å komme til ham, opplever at han tar meg på alvor, lett å snakke med om alt.
bedre fastlege kunne jeg ikke hatt.
dessuten er alle på legesentret veldig hyggelige og hjelpsomme. det er trygt for meg at dere finnes der i lillegrensen. tusen takk.

Tar deg seriøst

Veldig fornøyd med både Trond som fastlege og med legesenteret generelt, aldri opplevd noen sure miner her! Trond hører på deg og hjelper deg, føler jeg trygt kan gå til han og få hjelp med mine problemer.

En flink lege

Har hatt Trond i mange mange år nå. Han kan virkelig jobben sin og hører på pasienten(meg). Trond har fikset mye og ser på det enkelte problem fra flere sider.
Har evnen til å høre etter på problemer som kan oppstå som
(sykdom ,skader, o,l)
Jeg var nyskjerig på min fisk &skalldyr allergi forsatt var sterk så jeg tok en full test.Jeg har medfødt astma &allergi jeg tenkte kansje jeg har vokste dette av meg..Fikk beskjed om eg fortsatt er fisk&skalldyr allergiker.

Verdens beste og hyggeligste lege :) Anbefales :)

Har hatt Trond som fastlege i 11 år, har det ikke vært for han så har jeg trolig vært uføre i dag..... Han ordnet så jeg fikk operert for prolaps i ryggen, og har stått på som en helt for min helse..... Proffere lege finnes ikke :) Terningkast 10 :)

Veldig fornøyd!

Trond er den beste legen jeg har vært hos noen gang. Han er hyggelig, tar seg tid til å lytte, tar pasienten på alvor, gjør et seriøst forsøk på å hjelpe pasienten, er svært pragmatisk og lite selvhøytidelig på vegne av sin legetittel, og sørger for fortgang i behandling. En drøm av en lege!

Etter 10 års kanossagang hos minst like mange leger, løste Trond mitt problem i løpet av 10 minutter. Han ga meg riktig diagnose (som jeg selv hadde antydet i 10 år, uten at noen andre leger tok det på alvor), ordnet medisiner og rekvisisjon til operasjon. Det ga meg et nytt liv uten smerter.

Fatastisk god lege

Trond Dae-Johansen har vært en fantastisk lege for meg gjennom mange utfordringer de siste 3 årene. Flink til å henvise kjapt og god til å ta masse prøver. Grundig og behjelpelig. Kunne ikke hatt en bedre lege enn han.

veldig flink lege

veldig kjapp og behagelig på gynekologiske undersøkelser. Tar deg på alvor om du har en reell bekymring. Kan gi inntrykk av å ha litt dårlig tid.

Kjempedyktig lege

Jeg har aldri vært fornøyd med en eneste fastlege jeg har hatt og alltid kviet meg for å ringe og bestille time - før jeg byttet til Trond. Han er en god lytter, og tar seg tid til å sjekke opp og finne løsninger på problemet. Føler meg veldig godt tatt vare på og jeg kommer ikke til å bytte fastlege så lenge jeg bor i Oslo! I tillegg vil jeg nevne at jeg aldri opplever at han er veldig forsinket eller at det er vanskelig å få time.

Dyktig og engasjert

Mot meg har Trond alltid vært imøtekommende og hyggelig. Stødig type. Jeg ser at andre har kommentert at han ikke tar seg tid til en og at han ikke egner seg om man har/hatt psykiske lidelser, men det er stikk motsatt av min erfaring. Da jeg var innom Trond etter en tøff periode, tok han seg tid til å snakke med meg og det virker som han genuint brydde seg om hvordan det gikk. Han tar en på alvor og er flink til å henvise en videre.

Ikke en lege for alle.

Jeg opplever, og i særlige trekk når jeg leser beskrivelsene som er skrevet her, at lege Daae-Johansen er en dyktig allmennlege, men faller noe ut i en dypere forståelse av psykiske lidelser. Noe som jeg og tror er et problem hos de fleste fastleger slik jeg ser det. At temaet allerede er tabu og vanskelig å snakke om gjør det ikke lettere å velge lege når det virkelig gjelder. Det har blitt, har vel alltid vært det, slik hos leger og legekontorer at man skal være mest mulig effektiv, fort ut, konkret og fort ut.
Jeg skjønner jo selvfølgelig at man ikke kan sitte og brette ut i det brede og vide, men at man skal kunne føle at man blir tatt seriøst og ha gjensidig respekt og tillit til å fortelle hva problemet er og deretter føle at man kanskje ved siste utvei blir møtt med empati og tilstedeværelse der andre systemer kommer i korthet, er et kriterie når man først oppsøker lege (I hvert fall på de korte 10-15 min man har hos en lege, der man ofte er som mest sårbar). Hos Daae blir jeg som regel sittende i stillhet, føler meg ofte mindreverdig og at han i sin allmenpraksis ikke har nok forståelse innenfor områder som psykiatri og psykiske diagnoser.
Jeg har hatt han som fastlege i over 3 år, og han er som blir sagt her en effektiv og dyktig lege for pasienter med forkjølelse og fysiske diagnoser, men er du på jakt etter en lege der du blir forstått i tøffe livsituasjoner, tatt på alvor iht intime samtaler som røper noe om din itegritet eller havner i en vanskelig situasjon, både personelig og økonomisk, ville jeg valgt en annen lege. Han skriver ut henvisningen, men der stopper pasient-lege forholdet slik jeg har opplevd det.
Kontoret har forøverig hyggelige og forståelsefulle legesekretærer som med sin kunnskap og tid hjelper deg raskt og ila korte minutter på telefonen. De er flinke og hensynsfulle hvis du er redd for blodprøver ect.
Men min anbefaling av Trond Daae-Johansen er hvis du er på jakt etter en lege med kompetanse og forståelse innenfor menneskelig og jeg-ser-deg-for-den-du-er så er IKKE dette legen for deg.

Effektivt og bra

Trond er en dyktig og effektiv lege. Han er hyggelig og imøtekommende, og jeg får alltid hjelp. Han kan virke litt arrogant, men jeg tror han bare har ekstremt fokus på å være effektiv. Det viser seg i hvor lett det er å få time: Selv om han har mange pasienter, får jeg alltid tilbud om time en til to dager etter uansett om ikke det haster. Jeg kommer ikke til å bytte lege selv om jeg har flyttet fra Oslo.

Veldig fornøyd

Jeg har brukt Trond som lege i veldig veldig mange år. Også før det ble fastlegeordning. Synes han er veldig flink, kanskje litt stressa innimmelom. Det jeg synes han er flink på er å sende videre når han er usikker og ikke finner ut av ting. Jeg anbefaler han på det sterkeste og kommer ikke til å bytte så lenge jobber som lege.

Den verste legen jeg har hatt

Har hatt som lege i mange år.Han kan bli flinkere til å sende videre til spesialistundersøkelser oftere når residiverende symptomer. Overfladisk.

Den beste legen jeg har hatt

Han lytter, er god samtalepartner for å komme til beste resultat. Jeg har 100% tillit til denne legen. Hyggelig og viser ekte interesse når jeg møter han.

Anbefales

Trond tok det litt tid å kommunisere med på starten, men etterhvert som jeg besøkte han så ble han "varmere i trøya" og det ble jeg og. Dermed ble tonen mye bedre mellom oss og han er utrolig flink og hjelper meg med alt. Alltid.

Verdens beste

Trond er verdens beste! Hyggelig, forståelsesfull, profesjonell, rask og effektiv!