Trond Daae-Johansen

Autorisasjon (1990)

Trond Daae-Johansen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Trond Daae-Johansen

Det må ha skjedd noe her siste tiden..

Trond har vært min fastlege i mange år men har de siste par årene forandret seg veldig. Virker ikke seriøs i sin jobb lenger. Svarer kort, følger ikke opp, ignorerer bekymringer. Vet han er flink hvis han gidder men trolig lei nå og da bør han heller avslutte med stil enn å avslutte på en måte hvor han mister all respekt.

Kan ikke anbefale å gå til han.

Ingen gehør for psykisk helse

Første og siste gang jeg har brukt han, kanskje den verste fastlege jeg har vært bort i. Fikk ingen gehør for psykiske utfordringer og når jeg insisterte sendte han meg videre til utredning for noe annet mer akutt jeg hadde bedt om med beskjed at spesialistene da også kunne adresses min psykisk helse. Spesialisten mente derimot at han var feil behandler for slikt og at legen aldri sendte videre skjema jeg hadde fylt ut på legekontoret angående min psykisk helse. Kan absolutt ikke anbefale denne legen.

Tar ikke psykisk helse alvorlig

Denne legen viser ingen forståelse eller empati for psykisk helse. Tvert imot fikk han meg til å føle meg mye verre da jeg stod midt i en livskrise. Han er arrogant og avvisende, og jeg fraråder alle som sliter psykisk med å oppsøke denne legen.

Rolig, hjelpsom

Forventet ganske dårlig behandling basert på scoren på legelisten, men jeg synes han var veldig forståelsesfull. Tok seg tid til å svare på alle spørsmålene mine samtidig som han var svært effektiv. Fikk en henvising, en undersøkelse, et råd om et produkt på apotek, to resepter og en liten operasjon i hodebunnen. Jeg brukte selvfølgelig mer enn de 15 minuttene jeg hadde fått tildelt, men det hadde han forståelse for.

Tar ikke psykisk helse seriøst

Dersom det er viktig for deg at din fastlege er kunnskapsrik om, og bryr seg om psykisk helse, så anbefaler jeg virkelig ikke Trond. Når det gjelder somatisk helse er han nok sikkert dyktig og har lang erfaring, men da jeg tok opp flere bekymringer og plager jeg har ifm. med min psykisk helse, og spesielt etter covid-lockdown, så sa han med en oppgitt tone "ALLE er jo psykisk syk i dag".

Jeg har ønsket utredning av ADHD i flere år, men har ikke turt å spørre tidligere, da dette ser ut til å være noe mange har fått for seg at de har, så da jeg endelig fikk med til å be om dette, svarte han på nytt "alle har jo ADHD i dag, er det fordi du vil ha pillene eller?" Det er kanskje den mest useriøse og nedlatende legen jeg har vært borti, på grunn av disse utsgnene han lirte av seg. En lege som ikke klarer å ta sine pasienter seriøst, og se de for den personen som kommer og ber om hjelp, har ikke noe på et legekontor å gjøre. I tillegg har kontoret telefontid mellom 9 og 10:30 som jo også er helt på tryne.... Ikke et menneske å få møtt eller pratet med.

Kan dog si at det var positivt at jeg fikk henvisning videre ved mistenkelig føflekk, men dette er vel det minste man kan forvente av en fastlege, så det gir ikke noe mer poeng.