Trond Daae-Johansen

1 person

Trond Daae-Johansen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Trond Daae-Johansen

Ta pasienten seriøst

God på tydelige symptomer på fysisk sykdom/ skader.
Kan bli bedre på å lytte til pasienten når det gjelder mindre tydelige symptomer på sykdom. Restriktiv i forhold til å viderehenvise i helsesystemet.
Råd: ta pasienten seriøst, lytt og viderehenvis i større grad. Rådet gjelder i grunnen også kulturen blant de mannlige legene på kontoret.

Lite empatisk og skuffende etter mange år som fastlege

Jeg har hatt Trond som fastlege siden 2016 eller lengre. Han er flink til å gi henvisning til spesialist eller ta prøver når det trengs. Samtidig viser han lite forståelse eller empati når helseplager gjelder psykisk helse, ikke bare kropp. Nå var det første gang jeg kom til han med psykiske plager og ble helt satt ut av hvor lite forståelse han viste, hvor arrogant han var og hvordan han klarte å få meg til å føle meg enda verre i en situasjon som jeg opplever som flau og sårbar i utgangspunktet. Det var siste gang jeg hadde time hos ham, har byttet til et annet legekontor. Allmennmedisin er et inkluderende begrep for all slags lidelser og de psykiske burde ikke blitt sett på som mindre alvorlige bare fordi de ikke er så godt synlige som influensa eller beinbrudd. Jeg er veldig skuffet over opplevelsen jeg hadde og fraråder alle å dra til Trond med problemer som sitter i hodet -man risikerer å føle seg enda verre. Ellers var jeg veldig fornøyd med selve legesenteret, systemet de bruker for timebestilling og øvrige ansatte på legekontoret.

Viser lite forståelse for psykisk helse

Jeg har gått til Trond siden 2017 og jeg blir virkelig ikke klok på han.
Han viser lite forståelse for psykisk helse. Jeg har måttet slåss for å bli forstått.
Jeg velger derfor å bruke egne penger privatlege istedenfor å gå til han, frem til jeg får ny lege (står på venteliste).

Fantastisk lege

Tar alle symptomer alvorlig og følger opp. Har gått til han siden 2000 og alltid vært fornøyd. Fulgt meg personlig opp under vanskelige sykdomstilfeller. Grundig forklaring på hva symptomene betyr etc.

Den beste legen

Trond har vært min lege i 30 år, og han har vært min fastlege nesten like lenge. Han er en usedvanlig flink og grundig lege, og jeg opplever at han alltid har forstått meg veldig godt. Trond er veldig god på psykisk helse, han har hjulpet meg videre innen dette på en veldig god måte gjennom mange år.