Bjørn Harbo

Tlf: 23 25 49 90 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Bjørn Harbo er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Bjørn Harbo

Kaos

Skulle jeg skrevet denne omtalen for flere år siden, hadde det helt klart blitt 4 stjerner. Men i dag hjelper det lite om Harbo kan sine ting, når han er så uendelig lite tilgjengelig. Timer utsettes igjen og igjen - gjerne på svært kort varsel, og det hele er et eneste stort rot.

Det er åpenbart at legen har påtatt seg for mye, og har ikke mulighet til å følge opp godt nok. Man føler seg rett og slett uønsket.

Pålitelig. Ordner opp.

Følger opp. Jeg har hatt dr. Bjørn Harbo som fastlege siden ordningen ble innført og er veldig fornøyd med behandling og oppfølging.

Kjempe!

Hei,

Jeg vil legge ved en kommentar. Jeg hadde en lege i 20 år som aldri hørte etter, og som feilmedisinerte meg i alle år. På mitt første besøk hos Harbo fant han ut hva det var, og tok problemene mine seriøst.

Jeg vil også legge til at en del kommentarer under ikke virker riktige. Det virker som noen er på en heksejakt, uten å nødvendigvis har brukt denne lege og sekretær. Jeg er i hvertfall meget fornøyd med kontor og lege.

Hilsen meg

Den beste

Hatt Harbo som lege i mange år. Fantastisk dyktig, lytter og finner bestandig ut hva det er hva gjelder sykdom/ og plager. Er også meget fornøyd med nåværende sekretær. Hun er den svært dyktig til blodprøver, og alt ellers. Jeg synes forøvrig denne siden mister litt sin notoritet når hvem som helst kan skrive hva de vil om alle leger, selv leger de aldri har vært hos. Jeg kjenner meg ikke igjen i en del av tilbakemeldingene under, og jeg er innom der støtt og stadig.

Ikke fornøyd

Virker arrogant og er ikke interessert i pasienten. Fikk ikke inntrykk av at brydde seg eller ønsket å hjelpe. Dårlig service fra sekretær.

Upersonlig, uinteressert og blottet for empati

Har hatt ham som fastlege i mange år, men nå er begeret fullt. Det har alltid vært vanskelig (les: umulig) å få tak i ham på telefonen; kun kontortid 2x i uken. Forslag til annen form for terapi og/eller medisinbytte eller ny doseringer har ALDRI kommet fra hans side, og jeg har måttet minne ham på rutineundersøkelser. Etter å ha fått meget opprivende informasjon, ble jeg hauset ut av kontoret fordi han forklarte at han hadde flere pasienter som ventet. Anbefales IKKE!

Rask og ineffektiv

En lege som dessverre ikke tar pasienten på alvor. Følger ikke opp med prøvesvar, henvisninger osv. Tar ofte opp til 10-14 dager å få en time og når du først er der får du maks 10 minutter.

Værste sekretær jeg noensinne har hatt

Direkte ubehagelig oppførsel på kontordame her, kommer med sine egne teorier om sykdommen(e) du måtte ha ("Sikkert bare..."). Rett og slett en ekkel holdning, om legen var bra eller ei har lite å si når man blir mottatt slik i døra, byttet umiddelbart.

Meget kompetent.

Meget fornøyd med ham i mer enn 15 år. Vel organisert og høflig. Hans assistent er også vel organisert og meget vennlig.

Fornøyd med det hele

Nettopp byttet fastlege, vært hos Harbo 3 ganger, veldig fornøyd med det hele.
Virker intressert ,faglig dyktig, effektiv og presis. blid imøtekommende hyggelig sekretær, lett å få time.
god atmosfære på kontoret.
Anbefales

Lægen virker uinteresseret og sekretæren sur og ubehagelig!

Har været der to gange, og skiftet læge. Virkelig ubehageligt oplevelse at være der! Lægen var ok, men det virkede som om han ikke har tid til at lytte til en og det hele bare skal gå så stærkt. Sekretæren virker direkte sur og det er virkelig ubehageligt at få taget blodprøve af hende.
Ser frem til at starte hos den nye læge på Harbitzalleen!

Erfaren og dyktig lege, men ...

Har brukt Harbo som fastlege i ca. 10 år, og har vært fornøyd med de få besøkene jeg har hatt opp gjennom årene. Men det har hele tiden vært et dårlig organisert kontor, og lite struktur på dokumenter og regnskap. I 2011 satte Harbo ut regnskapet til et inkassoselskap (ikke regnskapsbyrå), i den hensikt å rydde opp kaoset. Jeg har nå søkt ny fastlege, og brukt legelisten.no for å finne en med gode anbefalinger.

ikke å anbefale

Kontordamene er sure og lite service innstillt. Vanskelig å få tid og få kontakt med de...

når du får tid blir du møtt av en sikkert faglig dyktig lege, men er ikke interessert i å høre på hva du har å si.

Prøveresultater blir heller aldri opplyst/sendt i posten.

ANbefales ikke..

kjempeflink lege

harbo er jeg kjempe fornøyd med, flink og han bryr seg!!!
når jeg ble syk ifjor, ga han meg sitt private tlfnummer. fulgte meg også opp på sin egen private tid!! fantastisk!!! flink og grei kontordame, hjelpsom!!
anbefales!!

Bytt ut kontordamene

De er sure, følger ikke opp beskjeder og man blir dårlig bebehandlet av de, Ellers ok legesenter, men mine anbefalinger får det ikke

Hyggelig lege,men-----

Rask med diagnose, roter bort røntgenbilder tatt etter henvisninger. Gir ikke tilbakemeldinger om prøveresultater.Ved purring etter 60 dager !!, finner ikke ekspedisjonen saken og nekter for å ha mottatt noe. Ny purring, og resultatet kommer i brev fra Harbo om diagnosen, men ingen innkalling eller forslag til behandling.
Måtte skifte fastlege for å ordne opp.

Utilgjengelig og sleivete

Denne fastlegen er sikkert flink, men har så vidt jeg kan se tatt på seg altfor mye.

Gjør raske, sleivete vurderinger om alvorlige forhold. Er vanskelig å få time når det trengs.

Dårlig service i resepsjonen - vanskelig å få time!

Vanskelig å få time når du trenger det. Sure kontordamer. Uprofesjonelt laboratorie. Dårlige åpningstider. Vanskelig å nå dem på telefon. Av kanskeje 20 legebesøk, har vi fått time kun en gang hos fastlegen vår, ellers turnusleger. Har derfor ikke noe inntrykk av legen, men skal nå bytte fastlege på grunn av alt annet.

Faglig dyktig

Meget faglig dyktig, serviceminded og virker meget engasjert i jobben sin.
Hans mangeårige erfaring gjør også at jeg føler meg trygg på hans vurderinger.
Kan apselutt anbefales!!

dyktig og hyggelig

Oppdatert, vennlig, personlig, henviser videre, tilgjengelig, virker faglig kompetent og interessert. Litt dårlig oversikt mht journalskriving og sykehistorie. Sjelden forsinket. Nytt og vennlig personale på kontoret. Sympatisk lege med evne til empati og personlig engasjement