Stein Vidar Haudemann-Andersen

9 av 2000

Stein Vidar Haudemann-Andersen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Stein Vidar Haudemann-Andersen

Dyktig og tillitsvekkende

Har hatt han som fastlege i 5 år og er veldig fornøyd. Jeg har beholdt han som fastlege for meg og mitt barn selv om jeg har flyttet til en annen bydel.

Jeg er særlig fornøyd med tilgjengeligheten. Denne legen er arbeidsnarkoman - jobber hver dag og med utvidet arbeidstid to ganger i uken... Du trenger ikke timebestilling, han kan nåes på drop-in time hver eneste ukedag. Og skulle han ha ferie, får du en annen lege på senteret som jo har åpningstid til 20 på hverdager (17 fredag). Jeg har aldri opplevd ikke å få time på dagen.

Ellers virker han grundig og faglig dyktig. Dette er ikke mannen som kaster resepter og sykemeldinger etter deg, og det er tillitsvekkende og positivt i mine øyne. Men han har alltid tid til å lytte og gjør grundige undersøkelser med all verdens prøver når det er mistanke om noe galt. Så jeg føler meg godt ivaretatt og anbefaler Stein.

Han gjorde en feil som kunne få alvorlige konsekvenser

Da jeg gikk gravid så førte han opp feil blodtype på gravidskjemaet mitt. Siden jeg har blodtype 0-, og samboeren min er 0+ så vil barnet få den dominante som er 0+. Etter fødsel er det viktig at mor får en sprøyte så ikke kroppen produserer antistoffer i en evt ny graviditet og støter fra seg dette barnet. Med andre ord, så er det ganske viktig å få ført opp riktig blodtype.
Heldigvis oppdaget jordmoren min dette, og fikk ordnet opp. Ved neste kontroll hos legen så gjorde jeg han oppmerksom på dette og reaksjonen hans; ikke et ord! Null respons. Kunne i det minste beklaget seg og sagt at heldigvis gikk det bra..
På de andre kontrollene hos legen var han ofte opptatt i telefon og snakket aksjer, ikke så veldig interessert i meg. Men bortsett fra dette, er han helt ok.

Ikke så bra hvis du er gravid

Er sykepleier på akuttmottak. Var gravid og kjempekvalm, nektet å gi meg sykemelding for nattevakter, så jeg måtte ta permisjon uten lønn for netterne. Skiftet fastlege og ble sykemeldt med en gang. Tapte veldig mange tusen på dette.

Den beste legen jeg har hatt

Har brukt denne legen i mange år og er veldig fornøyd. Han har tid til å høre på meg og fikk meg i sin tid til å slutte og røyke.

En lege som ikke bryr seg

Jeg har hatt Stein som en lege i flere år. Jeg har aldri byttet fastlege intil nå, fordi jeg har altid vært skeptisk om neste legen etter ville bli like dårlig. Dyktig er han sikkert, men han bryr seg ikke idetheletatt og vil heller snakke på telefon med en annen om andre ting.