Tonje Helene Haugen

Autorisasjon (2004)

Tonje Helene Haugen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Tonje Helene Haugen

Føler som hun bryr seg ikke

Foreslår aldri tester som kan påvise/utelukke det som kan være årsaken. Fått beskjed «mulig du har infeksjon» . Måtte selv etterspørre hvordan kan jeg få det bekreftet om jeg har det eller ikke.

Blir ikke lyttet til og kommer lite med løsninger

Dyktig lege

Å komme til Tonje er litt som å komme til mor. Et menneske som bryr seg men samtidig setter krav. Her er det ikke bare å komme å syte. Jeg trives utrolig godt hos Tonje. Jeg føler meg i tatt vare på og trygg. Ikke minst slipper jeg å føle at jeg trenger å holde igjen. Ingeting er flaut eller rart. Tusen takk Tonje.

Verste opplevelsen

Elendig fastlege, følger ikke opp pasienten og må bli minnet om å ringe tilbake dersom hun ikke tar initiativ selv.
Det virker som om hun ikke tror på pasienten sin, og henviser ikke selv om diagnosen er uklart.
Har mistilit til pasienten og har tatt over 15 blodprøver på 3 mnd fordi hun ikke har giddet å henvise når leverprøver kommer gang på gang skyhøye!
Finnes ikke verre fastlege, anbefales ikke!

Fantastisk lege

Hun tar seg god tid og lytter godt til pasienten. Veldig flink! Synd hun har stor venteliste, jeg hadde henne som vikarlege da min fastlege var bortreist.

Trygg og god lege

Min erfaring med Tonje Helene Haugen er at hun tar seg tid til å lytte, virker interessert, og hun får meg til å føle meg sett og hørt. Hun framstår som trygg og varm, og er behagelig å forholde seg til. I tillegg er hun bevisst sine begrensninger og sier i fra dersom hun ikke er sikker, og anbefaler da et sted hun kan henvise til.
Hun er ikke "overentusiastisk" eller "overdrevent interessert", (positivt ment!) men mer avslappet og nedpå type.

At det er litt ventetid på venterommet gjør stort sett ingenting, det får meg til å tenke at hun tar seg god tid til pasientene sine. Hun spør gjerne oppfølgingsspørsmål fra forrige gang, er omsorgsfull og imøtekommende og forståelsesfull.
Jeg er svært fornøyd med henne som fastlege, og anbefaler henne på det sterkeste.