Tor Christian Hegna

Autorisasjon (2003)

Ingen på venteliste

Tåsenklinikken Telefonnummer23 00 59 4023 00 59 ...
Kaj Munks vei 41 0876 Oslo
Tor Christian Hegna er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Tor Christian Hegna

Hyggelig, men anbefaler ikke

Dr. Hegna er hyggelig, og prøver så godt han kan, men du må passe på at papirer er riktig utfylt og prøver følges opp. Dessverre fungerer servicen på legesenteret svært dårlig og det er heller ikke mulig å få legetime før om 2 uker. Jeg har sluttet å ringe, for de tar aldri telefonen, så det er kun mulig å få kontakt ved personlig oppmøte. Slik var det ikke for et år siden, så noe har skjedd med bemanningen av telefon og laboratoriet.

Samlebånd

De få gangene jeg har vært hos Hegna føler jeg at han er mer opptatt av å skrive ut en resept fortest mulig enn å gi råd om livsstilsendring eller komme til bunns i årsakene til plagene man har. Alt kan kureres med medisiner, ingen grunn til å endre livsstil.. Konsultasjonene er gjerne over på 5 minutter. Fikk mye bedre oppfølging og gode tilbakemeldinger da Hegna hadde en vikarierende lege.

Fikk også beskjed av legesekretæren at jeg var så sjelden hos legen...som om det var noe negativt at man var frisk og opplagt.

Arrogant!

Ventetiden kan kortes ned med et par uker. Avtaler omkring prøver kan følges opp. Hegna behøver ikke bli irritert når pasienten har innspill og forslag angående sin egen helse. Byttet lege etter første besøk.

Perfekt fastlege!

Tor er en unormal lege... I positiv forstand; han har ingen ovenifra og ned holdning, han er en av "oss". Dette innebærer normal og god kommunikasjon - slik det SKAL være! Ledige plasser?! Bytt om du tviler!

Dyktig og emptisk

Hegna er veldig empatisk, og veldig fin å spille ball med når man har tanker rundt (i mitt tilfelle kronisk) sykdom og behandling. Han er heller ikke dømmende eller nedlatende, og man føler alltid for at det er åpent for å fortelle om kontroversielle behandlinger man prøver eller har lyst til å prøve selv om han ikke nødvendigvis er enig. Har vært en verdifull støttespiller gjennom komplisert sykdom, og tar deg veldig på alvor! Jeg har aldri gått ut fra timen med følesen av å bli mistrodd eller ikke bli hørt.
Tar ellers alltid nødvendige prøver. Nøler ikke med å henvise videre ved behov, stort pluss!

Får stort sett hastetime på dagen, ellers time innen noen dager.

På minussiden kan han være litt dårlig til å følge opp fra tidligere timer. Så må du ha kontroll selv på hva som er blitt gjort eller skal gjøres.