Kathleen Susan Henriksen

Autorisasjon (2008)

SiO Helse Telefonnummer22 85 33 0022 85 33 ...
Problemveien 9 / Holbergsgate 21 / Sandakerveien 116 0314 Oslo
Kathleen Susan Henriksen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kathleen Susan Henriksen

Kathleen- Du er en lifesaver!:)

Jeg har vært kronisk syk i mange år..vært hos mange forskjellige leger(også spesialister). Kathleen tar vare på deg på en slik måte at du føler deg SAFE og i trygge hender. Er det noe som er galt, finner hun ut av det..hun tror på deg og bare det er en lettelse. Jeg blir dessverre nødt til å bytte fastlege nå snart da jeg snart er ferdig som student, og det gruer jeg meg veldig til. Jeg mener det virkelig når jeg sier at Kathleen er best, ja hun er direkte- MEN HUN FORKLARER ALT. Har vært borti leger som ikke har sagt noe når blodprøvesvarene har påvist avvik, men her får jeg alle svar. Om du leser dette Kathleen, (skriver nesten med tårer i øynene) så vil jeg bare si at du er sikkert ikke klar over HVOR mye du faktisk hjelper en syk person FORDI du gjør jobben din så grundig i forhold til mange andre av dine kollegaer...du skal vite at du er helt fantastisk og den beste legen jeg noen gang har vært borti! Best wishes to you!

STYR UNNA

Jeg brukte Kathleen da jeg gikk på BI, og anbefaler ingen å bruke henne. Veldig dramatisk, lite empatisk og sier ting som man absolutt ikke skal si til pasienter. Hun skremmer pasienten, og snakker negativt om yrket, helse-Norge og mye annet.

God og direkte lege

Kathleen har alltid gitt god oppfølging. Som mange andre har påpekt er hun direkte i formidlingen, men tar seg også tid til å forklare hvorfor hun er det, og hva som må gjøres videre i en behandlingssituasjon. Hun er grundig og virker opptatt av pasientens beste. På et tidspunkt ringte hun meg opp igjen dagen etterpå for å sjekke om jeg hadde fått med meg alle beskjedene hun hadde gitt meg, bare for å være sikker på at alt ble riktig (jeg hadde tross alt ikke vært i helt topp befatning dagen i forveien) og får å få en oppdatering på formen min. I de tilfeller hun kan hjelpe, er hun presis, og i de tilfeller hun henviser, er hun nøye med henvisningene.

Eneste problemet er tilgjengelighet. Systemet SiO-helse har gjør at man ikke alltid får egen fastlege som kan være frustrerende til tider når man selv har et problem eller oppfølging man ønsker fastlegen til, og timelistene er fylt opp av studenter som trenger legeattest for en eksamen. Dette er ikke Kathleens feil, vel og merke.

I tillegg virker SiO Helse til tider litt firkantet på hva de har lov til eller ikke å gi av hjelp og råd med tanke på attester for forhold som har påvirket eksamen eller oppgavefrister. Ved en anledning mens jeg var hos en vikar, opplevde jeg å få attest og oppfølging for langvarig sykdom i semester, men ikke noe bistand med tilpasning eller attest til eksamen. igjen, dette har ikke hatt noe å si for mitt inntrykk av Kathleen, men det er et viktig moment å nevne i forbindelse med SiO Helse.

Den beste legen jeg har hatt!

Jeg har byttet fastlege flere ganger og er veldig glad for at jeg har kommet til Dr. Henriksen. Hun er dyktig og tar pasientene sine på alvor. Hun er direkte i måten hun prater på, som hun sier selv "I don't sugar coat it". Det kan virke noe bryskt første gangen man møter henne, men man skjønner raskt at det bare er måten hun snakker på. Dessuten liker jeg at hun gir meg all informasjonen rett ut slik at jeg vet hva jeg har å forholde meg til. Og hun kommer alltid med forslag til mulige løsninger i neste setning. Hun er ikke dømmende, og gjør alt hun kan for å hjelpe med problemene du har som pasient. Jeg vil aldri bytte fastlege igjen, og kan virkelig anbefale henne på det varmeste.

Den beste

Kathleen Henriksen hadde jeg da jeg var student for noen år siden, og nå noen år etter så tenker jeg tilbake på henne som den beste fastlegen jeg har hatt. Jeg var hos henne kun et par ganger, og fikk et veldig godt inntrykk. God på å kommunisere, faglig dyktig, på pasientens side.