Kathleen Susan Henriksen

Autorisasjon (2008)

SiO Helse Telefonnummer22 85 33 0022 85 33 ...
Problemveien 9 / Holbergsgate 21 / Sandakerveien 116 0314 Oslo
Kathleen Susan Henriksen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kathleen Susan Henriksen

Komplett lege

Jeg har hatt dr Henriksen som fastlege i flere år. Jeg er kjempefornøyd. Hun lytter, hun handler og hun lager også sine egne antagelser.
Det siste synes jeg er en bra ting som bekrefter både at hun lytter og tenker på det du sier. En gang har det ført til at jeg fikk behandling der sykehuset ikke ville reagere (de syntes det ikke var noe og at jeg overdrev). Det viste seg at hadde ikke Henriksen reagert og krevd av sykehuset å ta noen ekstra undersøkelser av meg, måtte jeg legges inn på sykehus med et barn på 5 dager! Takket være henne slapp jeg unna relativt billig, go fikk behandling hjemme. Så jeg skjønner at noen kan oppleve henne som en som blåser opp ting, men jeg opplever det bare som om hun vil utelukke skumle ting så du virkelig kan slappe av og ikke bare gå hjem med en falsk følelse av at alt er ok.

Ikke fornøyd

Har vært hos Henriksen for å ta celleprøve (ønsket kvinnelig lege), men det var ingen god opplevelse. Hun var ikke særlig nensom, og ikke god til å få meg til å slappe av eller å bli ubrydd av situasjonen. Hun ble lett distrahert, og når jeg stilte spørsmål svarte hun ikke på det jeg spurte om. Lite fornøyd og glad hun ikke er min fastlege.

Ikke bra.

Jeg kom inn til denne legen fordi fastlegen min ikke hadde ledig den dagen. Hun skulle kun skrive en sykemelding til meg, og så hadde jeg tenkt å dra på trening, noe jeg måtte minne henne på tre ganger før jeg gikk derfra. Hun holdt meg igjen ved å drive såkalt enveiskommunikasjon og fronte sine meninger om min helse, noe jeg ikke ønsket råd om, (var helt frisk.) Jeg er nok ikke den første som har gått fra det kontoret med rødt ansikt og tårer av sinne i øynene. Hvis noen opplever ubehegalie tilsnakk så si ifra, til personen selv. Hun er sikkert flink i endel ting i faget sitt, men hun er langt ifra toppen av min liste for ønskede leger. -> Legen skal ivareta pasienten.

OK

Jeg opplevde hennes som en lege som er interessert og opptatt av å følge opp. I mitt tilfelle fant hun dessverre ikke ut årsaken til mine problemer og jeg fikk litt feil behandling. Problemet mitt var kanskje ikke så lett å finne ut av, og ingen andre leger har heller funnet ut av det (jeg måtte lese meg til det selv). Det er kanskje ikke alt en fastlege kan vite, men skulle gjerne sett at det ble oppdaget den perioden jeg gikk til henne flere ganger. Er ellers enig i det andre skriver - hun er flink til å ta seg tid til pasienter, men det kan medføre en del venting, og at hun i noen tilfeller da blir stresset.

Endelig en som tar meg på alvor

Noen kan kanskje oppleve Kathleen som litt brysk og rett frem. Det har aldri gjort meg noe, fordi hu er den eneste legen som ALLTID tenker seg om når jeg forteller om problemene mine. Hu sier som regel at "dette er mest sannsynlig ingenting, men jeg vil anbefale en time hos [spesialist] om du ønsker det".
Da jeg hadde to runder omgangssyke var hun veldig streng med meg, fordi hu mistenkte spiseforstyrrelser fordi jeg er så tynn. Jeg har aldri hatt det, men hu ville ikke tro på meg. Noe som jeg syns var veldig bra, for hvis jeg hadde hatt det og benektet det ville hu ikke gitt opp der! Først da mamma ble med en gang, og bekreftet det jeg sa om at jeg alltid har vært tynn og alltid har spist bra, ga hun seg. Men anbefalte likevel en omlegging av kosten, så jeg skulle legge på meg litt.
Jeg måtte gi henne opp da jeg ikke var student lenger, og det er trist å ikke ha en lege som tar meg på alvor lenger. Hvis hun noen gang tar andre pasienter enn studenter står jeg på venteliste med en gang!!

Ulempe: Hun tar seg veldig god tid, og det kan derfor bli en del ventetid noen ganger. Andre dager er hun veldig stresset pga dette, og kan da være litt rask. Men fremdeles bedre enn alle andre leger jeg har hatt!