Kathleen Susan Henriksen

Allmennlegespesialist og fastlege
Kvinne, 57 år

Spesialisering

Allmennmedisin

Godkjenning

Autorisasjon (2008)

Ledige plasser

95 av 1350

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Bli varslet når nye vurderinger blir publisert

Praksis

SiO Helse Telefonnummer22 85 33 0022 85 33 ...
Problemveien 9 / Holbergsgate 21 / Sandakerveien 116 0314 Oslo
Kathleen Susan Henriksen er en av 603 fastleger i Oslo

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(96)
96 vurderinger
Tilgjengelighet
(69)
69 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(82)
82 vurderinger
Service
(62)
62 vurderinger

Siste vurderinger av Kathleen Susan Henriksen

En sjokkerende legetime

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg byttet nylig fastlege og valgte Kathleen Susan Henriksen fordi jeg gjerne ville ha en kvinnelig lege og hun hadde mange ledige plasser. Det gikk fort å få time med henne men det var det eneste som var positivt med denne opplevelsen.
Jeg har vært hos henne en gang og endte opp med å bytte til en annen fastlege samme dagen.
Hensikten med timen var å få en legeattest og få svar på noen spørsmål. Hun hadde åpenbart aldri sett i min journal som jeg hadde bedt den gamle fastlegen sende over, hun sa også at hun ikke trodde hun hadde fått min gamle journal. Jeg fikk beskjed av Kathleen om at nå som jeg er voksen er min journal et juridisk dokument som fremtidige arbeidsgivere (dersom jeg skulle søke meg jobb i utlandet) kan bruke mot meg for å ikke gi meg jobben eller gi meg en dårligere helseforsikring. Hun fortalte meg derfor at hun ønsket å beskytte meg ved å bagatellisere alt hun skrev i journalen min slik at det som sto der ikke kunne bli brukt mot meg. Dette synes jeg var en merkelig ting å si til en pasient første gang man møter de, dette bidro til at jeg ikke følte at jeg ble tatt alvorlig.
Kathleen sa også at jeg nå kunne starte på blanke ark og at hun derfor mente at alt som sto i min journal fra tidligere fastleger ikke bør inn i denne journalen. Jeg har en del allergier osv. som er ganske seriøse som jeg synes er viktig å ha med i en journal slik at jeg kan få resepter jeg trenger på blå resept. Da fikk jeg beskjed om at jeg måtte kontakte tidligere spesialister og få de til å sende henne papirer på dette. Når jeg påpekte at slike papirer er i journalen som ble sendt fra min gamle fastlege, fikk jeg beskjed av Kathleen at da kunne jeg spørre helsesekretæren om å skanne inn disse dokumentene i journalen på SiO. Så sa Kathleen at jeg kunne få med meg hele min gamle journal fra mine andre fastleger hjem fordi den var det ikke noe vits å ha hos de. Det er første gangen jeg har hørt dette og det virket nesten som at hun ikke trodde på at jeg hadde allergier og hun var lite villig til å kikke i min journal mens jeg var der.

Etter timen var jeg ganske frustrert, jeg snakket med helsesekretæren og hun sa at min journal var kommet og at det sto i min SiO journal som Kathleen har tilgang til. Helsesekretæren sa også at Kathleen måtte si i fra til de om det var noe hun ville at de skulle ta inn i journalen og informerte meg også om at jeg ikke kunne ta med meg min gamle journal (men kunne få en kopi).

For ei dame!

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Katheleen kan virke litt brysk i begynnelsen, men viser seg å være ei svært spennende og morsom dame. Jeg er svært fornøyd!

A stress trigger

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

I was there precisely at my appointment time twice. For the first time, I went to her office after waiting for her in the hall for 10 minutes, I saw she was dealing with her computer like she didn't have a patient waiting outside, she said "let me finish saving the previous patient's info". That was still acceptable. Yet, for the second time, I waited in front of her office for 40 minutes. She got out of her office with a patient, she saw me waiting, she didn't give any reaction. She slammed the door and she got back in with the same patient. After 35 minutes, she invited me in, she didn't even say sorry.
She is rude, "too direct", ordering all the time, arrogant, ignorant and she has no capability of communicating with a patient. She has no empathy skills. She doesn't listen, she doesn't let you talk, she doesn't want to understand your problem. She made me more stressed about my situation, by giving examples about other patients "with cancer", talking about cancer all the time. Difficult to understand her reactions. I strongly don't recommend.

Stresset og utilgjengelig

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg hadde henne som lege i flere år, og var ikke fornøyd. Et par ganger jeg var innom var hun så stresset over det nye systemet for å registrere prøver at hun knapt så meg i det hele tatt, og jeg fikk ikke en gang forklart ordentlig hva som var galt. Hun presterte også å si at hun kom til å bli skikkelig redd dersom det slo ut på en av prøvene jeg hadde tatt, og at da var det veldig veldig farlig. I neste setning sier hun at dette får jeg ikke svar på før om lenge, hvertfall en måned. Det er en veldig lite hyggelig beskjed å få, og en dårlig måte å snakke til en pasient på. Det hjalp meg svært lite at hun var så dramatisk.

I tillegg jobbet hun bare en dag i uka, og jeg måtte stort sett vente rundt tre uker hvis jeg skulle ha time hos henne.

Den beste legen jeg har hatt

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Er den enkleste oppsummeringen. Kathleen er en utrolig kul og genuint sympatisk dame. Det er ikke noe jeg vanligvis bryr meg så mye om, men hun er i særklasse. Mange leger har svingdører, inn og ut på 15 minutter, og man får ikke særlig hjelp. Hun bryr seg åpenbart om pasienten, og tar seg tid til å snakke med deg, og gir deg faktisk informasjonen du trenger. Jeg har bare brukt henne som allmennlege til videre henvisning, men hun har en praktisk forståelse av det ellers uoversiktelige helsesystemet som hun gjerne deler med deg.

Vis flere...