Maja Husa Jakobsen

Autorisasjon (2005)

Maja Husa Jakobsen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Maja Husa Jakobsen

bra lege

etter å ha lest så mange negative anmeldelser, var jeg litt redd å gå til konsultasjon idag..men må si har møtt en veldig dyktig lege, som kan mye og har kunnskap..Hyggelig og grei dame. Men de jentene som sitter i resepsjonen, jeg har ikke ord for å si ærlig..hørte bak døren F*ck og Phh og mange misfornøyde lyder mot pasientene

Faglig dyktig lege som lytter

Hun har god tid når jeg er der, god faglig kompetanse og henviser til spesialister hvis det skulle være nødvendig. Hun er en lytter, ikke en prater. Kommer jeg med egen diagnose fra internett, kan hun utfordre meg på det. Så en god lege, altså.

Udugelig

Fulgte ikke opp når jeg fikk corona. Ikke en telefon kom fra henne, mens min samboers lege ringte hver uke. Styr unna.
Når du er hos henne føler du at du ikke er velkommen eller at hun bryr seg.

Til bry

Var der med sønnen min for mistanke om diabetes.
Maja Husa viser ingen tegn til empati. Ble møtt av likegyldighet grenset til irritasjon for at vi tok opp hennes tid.
Diabetes snur familiens liv på hodet og burde vært håndtert på en helt annen måte.
At hun klarte å ta en glukostetest og at hun klarte å ringe sykehuset er et absolutt minimum.
Endeløs stillhet bare avbrutt av korte spørsmål er ikke tegnet på en god lege.
Til dere som vurderer henne som fastlege; let videre, ikke stort å finne her.

Effektiv og dyktig

Jeg opplever Maja som svært faglig dyktig. Hun gjør grundige undersøkelser hver gang jeg henvender meg og er flink til å følge opp, både med somatiske og psykiske plager.
I tillegg så kjenner hun sine begrensninger godt og henvender umiddelbart videre hvis noe er utenfor hennes kunnskapsområdet.
Hun tar i betraktning min mening som pasient og jeg føler at jeg blir hørt når det gjelder min egen behandling. Samtidig er hun flink til å formidle og forklare når hun ikke er enig med meg på en forståelsesfull og støttende måte. Jeg synes hun er flink til å realitetsorientere.
Jeg har vanligvis mye angst knyttet til legebesøk men jeg har aldri følt meg oversett eller ikke tatt på alvor hos Maja. Den angsten har blitt borte med henne.
Jeg synes det er veldig rart at hun har fått flere negative vurderinger. Hun smiler ikke mye og prater ikke om vilkårlige ting men jeg synes ikke at fastlege skal gjøre det. Hun skriver mye på PCen, men mtp hvor strenge reglene for journalføring er og hvor travle dager leger har, det er fult forståelig.
Noen ganger har hun tatt litt tid i starten av timen for å lese gjennom journal. Ideelt sett så skulle dette blitt gjort før jeg kommer inn, men jeg har full forståelse at dette skjer pga store påganger av pasienter.
Alt i alt, er jeg kjempefornøyd med Maja og jeg gruer meg til den dagen jeg skal flytte og bytte fastlege.