Maja Husa Jakobsen

Autorisasjon (2005)

Maja Husa Jakobsen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Maja Husa Jakobsen

Følte meg usynlig

Følte at jeg ikke ble sett av henne da jeg hadde time med henne, hun var bare opptatt med å høre på problemene mine og samtidig skrive og se på skjermen.

Hun viser ingen empati, smiler ikke og viser veldig lite interesse. Prater ikke så mye, spør bare om jeg har symptomene, viser meg ikke hva hun har skrevet i datamaskinen. Jeg ville ha noen som lytter til pasientene sine og viser medfølelse og varme - hun har ingen av disse, skrev ut resept på piller istedenfor å hjelpe meg..

Unngå henne som fastlege og døvelege..

Lite empati

Virket helt uinteressert å ville heller prøve å «dumme meg ut» tror hun er lei jobben sin . Veldig lite empati å skulle bare skynde seg. Dårligste lege besøket noen sinne .

Kunnskapsrik og effektiv

Jeg har kronisk sykdom og har mye kontakt med mange leger.
Jeg synes hun er flink til å følge opp med alle prøver og alt som hun må gjøre som min fastlege.
Jeg kjenner meg ikke igjen i alle anmeldelsene hun får her.
Jeg kommer som regel inn på kort tid når jeg trenger det.
Hun lytter på det jeg har å si og ja hun bruker tid foran pc-en, men det skal noteres der.
Jeg har hatt henne i 2,5 år etter at jeg flyttet til Oslo og er godt fornøyd.

Lite forståelsesfull

Jeg tenker denne legen mangler mye på å vise forståelse og empati for det man strever med. Det har ikke vært noe hyggelig opplevelse å ha henne som fastlege. Alt skal gå fort og to ganger har jeg ventet opp mot en time for å komme inn. Det virker som hun er lite sensitiv og reflektert i hva mine behov som pasient er.

Virker lite interessert

Hun virker lite interessert og gir lite av seg selv-spør lite om pasienten og sier ofte at hun ikke vet-uten å prøve å finne ut