Maja Husa Jakobsen

Autorisasjon (2005)

Maja Husa Jakobsen er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Maja Husa Jakobsen

Uengasjert

Er mye likt som de andre her skriver, men hun virker uengasjert og oppfører seg på en måte som at jeg som pasient er en byrde.
Håper hun er bedre med døve enn hørende. Og det at hun er døvelege gjør det forresten så godt som umulig å få en time hos henne innen en mnd.
Virker sur og lei.
Hun kan se mer opp av pcen og faktisk snakke med pasienten.
Hun svarer med enstavelsesord hele veien og kontrollspør ikke.
Ikke opptatt av gynekologi og mente at celleprøver ikke var så viktig når man var under 50. Måtte finne meg en privat gynekolog for å få gjort dette.

Er jeg som pasient en byrde?

Jeg har hatt mange undersøkelser hos denne legen, og etter hvert besøk har jeg tenkt at jeg må bli nødt til å bytte lege, da jeg har følt at jeg har vært en byrde, men jeg har aldri kommet så langt. Etter siste undersøkelse, rant begeret mitt over, da hun også opptrådte uvørent - helt unødig. Hun virker lite interessert i hva jeg har å si, noe som jeg synes er ubehagelig siden dette liksom skal være personen som skal kunne se mitt sykdomsbilde.

Jeg er ikke døv, og vet ikke om det har noe å si for hvordan jeg blir behandlet under konsultasjoner hos henne.

OK lege som gjør det hun skal

En lege som ikke tar seg nok tid til å gjøre grundige undersøkelser, og har lite empati. Mest opptatt av å notere på pc en sin. Ellers gjør hun det hun skal. Lite ventetid.

Faglig dyktig lege

Effektiv lege, faglig dyktig og sjekker grundig hvis grunn til det. Rolig og profesjonell. Ikke en lege som diller eller prater for mye, så man må være rett på sak med hva man er hos legen for. Virker å være glad i å jobbe med barn, særlig spedbarn.

Nei takk

Var hos Huse til første svangerskapskontroll.
Drar ikke tilbake. Følte at jeg bare var til bry og ble ikke tatt på alvor.
En ganske usympatisk lege.