Kim Inge Kaltenborn

Tlf: 23 00 29 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Kim Inge Kaltenborn er en av 528 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kim Inge Kaltenborn

Lite empati og tid

Jeg føler at fastlegen min alltid er stresset og krass og har dårlig tid. Jeg må vente opp til en time men får gjerne bare 5-10 minutter til å forklare. Jeg forklarte om flere plager og bekymringer men han undersøkte ikke en gang og sa han hadde det travelt. Han skrev bare på pc-en og bestilte blodprøver. Jeg leter etter ny fastlege da jeg føler jeg møter liten forståelse.

Alltid lyttende og empatisk

Gjør alltid sitt beste for at jeg skal få den hjelpen jeg trenger. Jeg er kjempeglad for at jeg har fått Kim Kaltenborn som min fastlege.

No nonsense-lege

Faglig dyktig,direkte tale med empati.
Kaltenborn inngir tillit fra første stund.Innsiktsfull og oppdatert,hva gjelder henvisning til andre helseinstitusjoner.Lokallege med Oslobakgrunn.

En lege jeg stoler på!

Jeg har gått til Kaltenborn i mange år og har alltid vært veldig fornøyd. Han lytter og han gjør alltid sitt beste for at jeg skal få den behandlingen jeg trenger og føle meg trygg.
Det kan ta tid å få time i der typiske i fluensa -perioder, men legesenteret ordner alltid opp en annen lege i tilfeller hvor jeg ikke kan vente lenge. Anbefales!

Veldig bra på å kommunisere med pasienten og viderehenvise ved behov

Jeg har hatt Kaltenborn som fastlege i ti år og på alle mulige måter vært fornøyd. Kan anbefales alle!

Kan ikke få fullrost han.

Han er blid og hyggelig, har tid til deg. Er lett å snakke med å komme med det du har på hjertet. Vi kan spøke og le litt. Trivelig lege.

Varierende

Jeg har tidligere gitt full poengsum for denne legen. Jeg har også stilt meg ganske uforstående til alle som har vært kritiske, i forhold til at han ikke er en lege, hvis du får alvorlige problemer.

Jeg opplevde at han var en flott fastlege, så lenge man har enkle problemer og man kan behandles enkelt. Men, da jeg kom med en god del mer kompleks problemstilling, merket jeg at det var ingen støtte å få overhodet.

Jeg anbefaler han til alle som ikke går til lege med noen vanskelige problemer - for alle andre, er min erfaring at det finnes mange bedre fastleger. Dette merket ikke jeg, før det var for sent. Det er forøvrig lang ventetid på både bestilling av timer og hvor tilgjengelig han er.

Kompetent og trygg

Dr Kaltenborn har vært min families fastlege i over fem år, og selv om vi har flyttet og nå har noe reisevei, har vi valgt å beholde ham som fastlege.

Han har vært utrolig fleksibel og imøtekommende, og funnet løsninger som funker for en familie på fem som dessverre har hatt en del sykdom. Han har henvist til spesialist der det har vært hensiktsmessig, uten å overdrive. Han er kunnskapsrik, empatisk og oppriktig interessert - den beste fastlegen jeg har vært borti.

Trygg og grundig

En trygg og flink lege. Kan til tider oppleves som litt krass, men dette tror jeg egentlig kommer av effektivitet. Veldig grundig, noe som føltes spesielt trygt under graviditet. Han går langt for å finne ut av ting, og ringer gjerne sykehus-Norge rundt for å finne den beste behandlingen. Gir en følelse av å være oppriktig interessert i å hjelpe.

Trygg, omsorgfull og sympatisk

Jeg kom til Kaltenborn via en akuttime. Har brukt legene der i mange år. Han tok i mot meg da jeg virkelig trengte hjelp, kontaktet hjelpeapparat og fikk meg innlagt i løpet av en halv time. Han har fulgt meg opp på en fantastisk måte. Har sendt meg til spesialister uten å nøle. Nå er vi inne i en forhåpentlig avslutning av en lang sykdomsperiode og det er takket være hans innsats at jeg er kommet såpass lagt som jeg har gjort.

Minst interesserte lege jeg har hatt

Jeg har en alvorlig psykisk lidelse. Legen var ikke interesserte i å høre min historie om tidligere psykiske tilstander og behandling. Han var bare interessert i høre om mine somatiske lidelser og somatiske helsetilstander i min nær familie. Han virket nedlatende og prøvde å kartlegge min sosial status utfra noen kjappe spørsmål om sivilstatus, bolig og arbeid. Det ble sendt bekymringsmelding fra bydelen jeg bor, men han tok aldri kontakt med meg. Jeg har byttet medisiner etter 14 år, men fikk ingen oppfølging av det hos ham, ja bortsett fra en blodprøve. Han ønsket å prate med meg sjeldnere en engang i uken. Virker som han vil at jeg skal stå på lista si for å
motta midler fra Staten og ikke støtte og hjelpe meg.
Har konkluderte med at jeg hadde god egenomsorg etter to møter a 20 minutter. Styr unna ham om du sliter med psykisk uhelse.

Veldig bra!

En pragmatisk og sunn lege som yter det vi trenger i familien vår. Anbefales!

Den beste legen jeg har hatt!

Kim Kaltenborn har vært min lege gjennom snart 10 år. Jeg er av den typen pasient som ikke vil ta piller og bare går til lege som siste utvei. I løpet av 10 år blir det likevel nødvendig å gå til lege i forskjellige sammenhenger.
Han har vist god teft og kurert meg for alt fra magesår til depresjon, med og uten piller. Når han føler at jeg trenger tid, tar han seg tid, og når det er noe "banalt" finner han raskt den medisinen som trengs.

Forståelsesfull fastlege med god helhetsbilde

Kaltenborn har vært min fastlege i over 13 år og jeg opplever han som både forståelsesfull, empatisk og realistisk hva gjelder mine problemer, og sine evner til å hjelpe meg. Jeg blir sendt til spesialist når det er nødvendig, og får veiledning / behandling / medisinsk hjelp / samtaler etter behov.
Jeg finner det lett å kommunisere med han og føler jeg får gode svar på spørsmål og støtte / empati når ting har vært vanskelig.
Jeg kan anbefale Kaltenborn på det sterkeste.

En lege med mye empati.

Henviser videre til spesialister med god kompetanse.

Manglende medfølelse?

Denne legen er ikke min fastlege nå, og jeg kjenner ham ikke spesielt godt. Av ulike grunner gikk jeg til ham i en periode for en tid siden. Jeg fikk inntrykk av en godt kvalifisert almenlege, men følte at det skortet noe på empatien og nærheten til meg som pasient. Jeg følte meg til tider som et medisinsk "tilfelle" som skulle bedømmes, for ikke å si dømmes. Når man er syk har man jo mest av alt behov for omsorg, forståelse og medfølelse. Jeg mener at en lege bør gi det, i tillegg til at det medisinske naturligvis må være på plass.

Dyktig og ydmyk.

Kan anbefales på det sterkeste. Han lytter og er ydmyk og pliktoppfyllende. Det vil si at han vet hva han kan og ikke kan. Han er ikke redd for å bruke tid på å finne ut av ting han ikke har umiddelbart svar på.

Vanskelig å bli forstått.

Han fremstår først som hyggelig , troverdig og faglig dyktig, men det er etterhvert tydelig at han ønsker å hjelpe på enkleste måte - for han selv. Empatien og omsorgsevnen er lav.

Usympatisk, arrogant og frekk

Hadde meget ubehagelige opplevelser hos han. Ble sendt til spesialist, men de klarte ikke å stille noen sikker diagnose. Kaltenborn ble da irritert og frekk, lot det skinne igjennom at han ikke trodde på meg. Var arrogant og smilte spydig av mine beskrivelser av min helse. Følte at han gjorde narr av meg.

Ikke fornøyd

Jeg fikk anbefalt denne legen, og opplevde ham som faglig dyktig og sympatisk i begynnelsen.
Da jeg fikk et helseproblem og virkelig slet, var det som å møte en helt annen person. I en sårbar livssituasjon var det vanskelig å forholde seg til kjeftende og meget usympatisk fastlege.