Kim Inge Kaltenborn

Grønlandsleiret 23 0190 Oslo
Kim Inge Kaltenborn er en av 566 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kim Inge Kaltenborn

Kompetent og trygg

Dr Kaltenborn har vært min families fastlege i over fem år, og selv om vi har flyttet og nå har noe reisevei, har vi valgt å beholde ham som fastlege.

Han har vært utrolig fleksibel og imøtekommende, og funnet løsninger som funker for en familie på fem som dessverre har hatt en del sykdom. Han har henvist til spesialist der det har vært hensiktsmessig, uten å overdrive. Han er kunnskapsrik, empatisk og oppriktig interessert - den beste fastlegen jeg har vært borti.

Trygg og grundig

En trygg og flink lege. Kan til tider oppleves som litt krass, men dette tror jeg egentlig kommer av effektivitet. Veldig grundig, noe som føltes spesielt trygt under graviditet. Han går langt for å finne ut av ting, og ringer gjerne sykehus-Norge rundt for å finne den beste behandlingen. Gir en følelse av å være oppriktig interessert i å hjelpe.

Trygg, omsorgfull og sympatisk

Jeg kom til Kaltenborn via en akuttime. Har brukt legene der i mange år. Han tok i mot meg da jeg virkelig trengte hjelp, kontaktet hjelpeapparat og fikk meg innlagt i løpet av en halv time. Han har fulgt meg opp på en fantastisk måte. Har sendt meg til spesialister uten å nøle. Nå er vi inne i en forhåpentlig avslutning av en lang sykdomsperiode og det er takket være hans innsats at jeg er kommet såpass lagt som jeg har gjort.

Minst interesserte lege jeg har hatt

Jeg har en alvorlig psykisk lidelse. Legen var ikke interesserte i å høre min historie om tidligere psykiske tilstander og behandling. Han var bare interessert i høre om mine somatiske lidelser og somatiske helsetilstander i min nær familie. Han virket nedlatende og prøvde å kartlegge min sosial status utfra noen kjappe spørsmål om sivilstatus, bolig og arbeid. Det ble sendt bekymringsmelding fra bydelen jeg bor, men han tok aldri kontakt med meg. Jeg har byttet medisiner etter 14 år, men fikk ingen oppfølging av det hos ham, ja bortsett fra en blodprøve. Han ønsket å prate med meg sjeldnere en engang i uken. Virker som han vil at jeg skal stå på lista si for å
motta midler fra Staten og ikke støtte og hjelpe meg.
Har konkluderte med at jeg hadde god egenomsorg etter to møter a 20 minutter. Styr unna ham om du sliter med psykisk uhelse.

Veldig bra!

En pragmatisk og sunn lege som yter det vi trenger i familien vår. Anbefales!