Kim Inge Kaltenborn

Autorisasjon (1990)

Kim Inge Kaltenborn er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kim Inge Kaltenborn

Trygg og grundig

En trygg og flink lege. Kan til tider oppleves som litt krass, men dette tror jeg egentlig kommer av effektivitet. Veldig grundig, noe som føltes spesielt trygt under graviditet. Han går langt for å finne ut av ting, og ringer gjerne sykehus-Norge rundt for å finne den beste behandlingen. Gir en følelse av å være oppriktig interessert i å hjelpe.

Trygg, omsorgfull og sympatisk

Jeg kom til Kaltenborn via en akuttime. Har brukt legene der i mange år. Han tok i mot meg da jeg virkelig trengte hjelp, kontaktet hjelpeapparat og fikk meg innlagt i løpet av en halv time. Han har fulgt meg opp på en fantastisk måte. Har sendt meg til spesialister uten å nøle. Nå er vi inne i en forhåpentlig avslutning av en lang sykdomsperiode og det er takket være hans innsats at jeg er kommet såpass lagt som jeg har gjort.

Minst interesserte lege jeg har hatt

Jeg har en alvorlig psykisk lidelse. Legen var ikke interesserte i å høre min historie om tidligere psykiske tilstander og behandling. Han var bare interessert i høre om mine somatiske lidelser og somatiske helsetilstander i min nær familie. Han virket nedlatende og prøvde å kartlegge min sosial status utfra noen kjappe spørsmål om sivilstatus, bolig og arbeid. Det ble sendt bekymringsmelding fra bydelen jeg bor, men han tok aldri kontakt med meg. Jeg har byttet medisiner etter 14 år, men fikk ingen oppfølging av det hos ham, ja bortsett fra en blodprøve. Han ønsket å prate med meg sjeldnere en engang i uken. Virker som han vil at jeg skal stå på lista si for å
motta midler fra Staten og ikke støtte og hjelpe meg.
Har konkluderte med at jeg hadde god egenomsorg etter to møter a 20 minutter. Styr unna ham om du sliter med psykisk uhelse.

Veldig bra!

En pragmatisk og sunn lege som yter det vi trenger i familien vår. Anbefales!

Den beste legen jeg har hatt!

Kim Kaltenborn har vært min lege gjennom snart 10 år. Jeg er av den typen pasient som ikke vil ta piller og bare går til lege som siste utvei. I løpet av 10 år blir det likevel nødvendig å gå til lege i forskjellige sammenhenger.
Han har vist god teft og kurert meg for alt fra magesår til depresjon, med og uten piller. Når han føler at jeg trenger tid, tar han seg tid, og når det er noe "banalt" finner han raskt den medisinen som trengs.