Kim Inge Kaltenborn

Autorisasjon (1990)

Kim Inge Kaltenborn er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kim Inge Kaltenborn

Forståelsesfull fastlege med god helhetsbilde

Kaltenborn har vært min fastlege i over 13 år og jeg opplever han som både forståelsesfull, empatisk og realistisk hva gjelder mine problemer, og sine evner til å hjelpe meg. Jeg blir sendt til spesialist når det er nødvendig, og får veiledning / behandling / medisinsk hjelp / samtaler etter behov.
Jeg finner det lett å kommunisere med han og føler jeg får gode svar på spørsmål og støtte / empati når ting har vært vanskelig.
Jeg kan anbefale Kaltenborn på det sterkeste.

En lege med mye empati.

Henviser videre til spesialister med god kompetanse.

Manglende medfølelse?

Denne legen er ikke min fastlege nå, og jeg kjenner ham ikke spesielt godt. Av ulike grunner gikk jeg til ham i en periode for en tid siden. Jeg fikk inntrykk av en godt kvalifisert almenlege, men følte at det skortet noe på empatien og nærheten til meg som pasient. Jeg følte meg til tider som et medisinsk "tilfelle" som skulle bedømmes, for ikke å si dømmes. Når man er syk har man jo mest av alt behov for omsorg, forståelse og medfølelse. Jeg mener at en lege bør gi det, i tillegg til at det medisinske naturligvis må være på plass.

Dyktig og ydmyk.

Kan anbefales på det sterkeste. Han lytter og er ydmyk og pliktoppfyllende. Det vil si at han vet hva han kan og ikke kan. Han er ikke redd for å bruke tid på å finne ut av ting han ikke har umiddelbart svar på.

Vanskelig å bli forstått.

Han fremstår først som hyggelig , troverdig og faglig dyktig, men det er etterhvert tydelig at han ønsker å hjelpe på enkleste måte - for han selv. Empatien og omsorgsevnen er lav.