Beate Kragerud

Tlf: 63 94 70 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Beate Kragerud er en av 33 fastleger i Ullensaker

Siste vurderinger av Beate Kragerud

Dyktig, god på kommunikasjon

Hun tar seg tid til å bli kjent med pasientene sine og bryr seg genuint. Forklarer og lytter, henviser og følger opp. Har aldri hatt en eneste dårlig konsultasjon.

Lege som anbefales!

Dette er en lege som lytter og tar hensyn til hvordan man har det. Hun bryr seg genuint, og henviser dit man måtte trenge. Fantastisk lege!!

Dårlig lege!

Hun eier lite empati, du blir møtt med et nei hvis det ikke passer henne. Hun later som hun bryr seg om pasienten og er frekk!
Hun tar ikke de nødvendige blodprøvene og sender knapt henvisninger. Og sliter du noe psykisk blir du sett ned på med engang! Anbefaler virkelig ikke dette kvinne menneske som lege!!

Flott lege

Jeg fikk henne som fastlege etter at Kristensen gikk av med pensjon. Jeg er mer fornøyd med henne enn han, hun er grundig og lytter til deg. Hun sender de henvisningene hun skal og følger de opp når du tar kontakt med henne om man ikke har hørt noe fra f.eks sykehus osv.

Meget misfornøyd

Den siste legen jeg ville anbefalt noen som faktisk vil ha hjelp. Glemmer å sende inn henvisninger, og er veldig lite til hjelp. Virker som at hun ikke bryr seg om pasientene sine. Får "nei" til svar før man engang har rukket å stille ferdig spørsmålet.

uempatisk, sta og egenrådig

man får "nei" før en nesten rekker å spørre. Det er ingen vits i å spørre denne damen om hjelp til livsstilendringer. Hun er alt annet enn en god erstatter for Kristensen som var helt fantastisk. Så fort det blir en annen ledig lege skal jeg bytte.

Lege i farta med lite empati

Hun har sikkert god kompetanse, men bør ta seg tid til å bruke den. Jeg kom til Beate med symptomer jeg syns det var vanskelig å snakke om, og ble møtt av en travel dame som virket svært lite interessert i å høre på hva jeg hadde å si. Jeg byttet fastlege etter første besøk, anbefales ikke.

En fantastisk lege som virkelig bryr seg

Grundig og tett oppfølging, full oversikt over sykehistorie og nye hendelser og forandringer. Tar seg tid, er støttende, empatisk og omsorgsfull. En kompetent lege, med svært gode menneskelige egenskaper.

Ubeksrivelig ignorant lege!

Beate må være den legen som glemte sin kompetanse når hun ble fastlege.
Tar ikke pasienten på alvor, og eier heller ikke empati

Dyktig og omsorgsfull

Veldig fornøyd med Beate som fastlege. Empatisk, dyktig og har alltid god tid. Alfa og omega og bli fulgt av en god fastlege ved sykdom.

Ikke en god lege

Jeg var alvorlig syk og ble møtt med mistillit, hån og latterliggjøring.
Hun hadde bestemt seg på forhånd for at jeg ikke var syk, og valgte derfor å ikke gjøre noen undersøkelser.
Jeg hadde også flere lidelser på en gang, det var hun ikke i stand til å håndtere (diagnostisere), og valgt derfor å ikke behandle noen av de.
Det var det værste møtet jeg noen gang har hatt med en lege. Jeg har aldri følt meg så liten, hjelpeløs og dårlig ivaretatt.

God kompetanse, men litt hard og ubetenksom?

Jeg gikk derfra med følelsen av at legen hadde lite empati og til tider småfrekk i væremåten. Men hun ringte meg på kvelden fordi hun hadde fått følelsen av at jeg ble lei meg og hadde mistet motet. Så Beate har empati, ingen tvil om det. Det er en vanskelig balanse å måtte være litt hard mot pasienten og samtidig vise omsorg, særlig når pasienten sliter med overvekt. Noen ganger faller hun dessverre ned på feil side. Men jeg tviler ikke på kompetansen. Dessverre gruet jeg meg til å ta kontakt når jeg absolutt burde for å få kyndig veiledning og oppfølging.

Lite tid til pasienten

Har du mer enn ett problem, må du bestille ny time. Legen er kald med lite empati og kan oppleves som frekk. Undersøker ikke pasienten før resepter skrives og er mest opptatt av å se på PCn. Virker stresset.

Den beste legen jeg har hatt

Varm, raus, grundig og veldig kunnskapsrik. Jeg har hatt over ti ulike fastleger, jobber selv innen helse og kan og vet mye om hva som rører seg innen feltet. Beate er den beste legen jeg noen gang har vært borti.

Flott lege!

Hun er faglig sterk og grundig. Også et godt menneske som bryr seg om pasientene sine og følger opp. Alt i alt en veldig flott lege!

Legen virker uinteressert med lite empati!

Virket flink og hyggelig til å begynne med, men etter en tids bekjentskap er hun svært stresset, har aldri tid til mer enn et problem. Jeg føler at pas. unødig opptar hennes travle tid. Bytter til en lege som er mer interessert i meg som pasient og menneske. Hos henne sitter jeg alltid "på stedet spring" når jeg har en time. Du må snakke høyere og være mer interessert i pasientene dine, Beate, ikke bare datamaskinen!

Dårlig lege med dømmende holdning.

Beate som fastlege oppleves som veldig blid og hyggelig helt til hun faktisk ikke forstår hva som plager en pasient og blir konfrontert med det.
Hun har store problemer med å forstå at ett problem for en pasient faktisk er ett reelt problem til tross for at hun ikke finner en diagnose med klokkerene symptomer etter boka. Hvis problemet ditt ikke er målbart, synlig for øyet eller er beskrevet i en aller annen bok hun har lest så er du pr hennes definisjon ikke syk uansett hvordan du måtte føle deg. Hun virker også forutintatt og dømmende hva psykiske problemer angår. Hun har ingen tillitt til pasientens eller de pårørendes forklaring rundt symptomer på medisinske problemer i hverdags og arbeidslivet hvor Beate ikke har pasienten under observasjon selv. Ser ikke Beate de problemene man forklarer mens pasienten er på legekontoret så avfeier hun det.

Lege med glede

Beate er alltid hyggelig og hjelper med alt hun kan. Hun prøver alltid å gjøre alt hun kan når det gjelder å få til det som er best for pasienten. Hun virker alltid inspirert og motivert. Uansett hvor syk og lei man er får Beate deg i bedre humør!

Beate er en lege som virkelig bryr seg. Hjalp oss gjennom en meget vanskelig tid. Ringer tilbake på kveldstid for å snakke med pasienten, samt å sjekke at det går bra. Hun er streng, men rettferdig. Aldri noe problem med henvisninger. Helt super..

Nedtur med ny fastlege

Overrasket og skuffet etter møte med fastlege som er låst i en forutinntatt holdning til pasientens problemer, som ikke tas alvorlig. Ser ikke helhetssituasjonen til pasienten. Har ikke tillit til passienten. Uten undersøkelse foreskriver piller. Opplevd henne som meget sårende, uten empati og tildels frekk. Opplever henne som en motpart isteden for en lege som forsøker å hjelpe deg.