Therese Kilvær-Halvorsen

Autorisasjon (2007)

Therese Kilvær-Halvorsen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Therese Kilvær-Halvorsen

Lyttende og pålitelig

Jeg har hatt Therese som fastlege i mange år og hun har fulgt meg opp etter epilepsi anfall, hjertesykdom/operasjoner, og litt høyt blodsukker.
Jeg opplever henne som lyttende, hyggelig og ansvarsbevisst.
Jeg vil absolutt anbefale henne.
Hilsen [Navn fjernet av moderator]

Lite kunnskap om barn

Har hatt henne som fastlege for meg selv og mine barn i ca 10år, og har hele tiden irritert meg over å ikke ha byttet fastlege.
Må hele tiden passe på at hun gjør gode medisinske avgjørelser i forhold til barna mine,da hun er usikker, men blir også litt lei av å hele tiden være "hauk" og passe på. Kan ikke sende mannen min med barna da jeg ikke stoler på hennes vurderinger. Har ofte måttet ta saken i egne hender for å få ting gjort hos andre leger når jeg ikke har stolt på henne. Bytter nå endelig fastlege. Kan ikke anbefale henne, iallefall ikke for barn, da hun har altfor knapp kunnskap der. Måtte også søke hjelp annet sted da jeg hadde lungebetennelse i over 3mnd som ikke gikk over i Coronatiden, da en bare fikk telefonsamtale grunnet smitte. Fikk da også bare foreskrevet hostesaft, som ikke hjalp. Fikk til slutt lang antibiotika-kur fra annen lege som hjalp. Hun har forøvrig også hatt hyppig bruk av vikar; på godt og vondt.

Ikke spesielt pasientorientert

Var helt uvillig til å gi meg en video time. Jeg ønsket å se henne når vi skulle diskutere min sak, men det fikk holde med en telefon mente hun. Og telefonvisitt får man kun på slutten av dagen. Man må bare vente til man blir ringt opp. Hun er også 100% reaktiv. På de 15 årene jeg har vært hos henne så har jeg aldri fått et proaktivt innspill om hva jeg kan gjøre for å forbedre min helse.

Seriøs, lyttende, tar seg tid

En lege med integritet, seriøs, som tar seg tid til å ha en dialog og stiller spørsmål. Takk for at du viser empati, noe som lege man kanskje ikke skal, men på slutten av dagen er vi bare mennesker og noen historier er vanskeligere enn andre. Gjør sitt beste på gode råd og løsninger som ikke inkluderer resept på medisiner med mindre det er absolutt nødvendig. For en som helst ikke vil ta noen ting er jeg takknemlig for din måte å håndtere meg som pasient. Kan virkelig anbefales. mvh [initialer fjernet av moderator]

Skal jeg sette fingeren på noe så må det være lovverket som krever at leger skal dokumentere i form av så mange skjemaer at de må bruke så mye tid foran datamaskinen mens de snakker med pasienten. Dette opplever jeg spesielt på Ullevål sykehus hos spesialistene, de har ikke tid til å snakke med deg, så vidt tid til å lese saken din før du kommer. Dette må være meget belastende for de fleste leger, men også pasienten. Dette er ikke en kretikk til legene men regelverket, som må tilrettelegges på en slik måte at leger faktisk får tid til å være lege.

Medium lege, og dårlig senter

Er grei når det kommer til attester og henvisninger, men er også noe avfeiende, og hun lo faktisk av meg engang, og det synes jeg ikke var særlig hyggelig gjort..

I tillegg så har en av de som tar telefonen et skikkelig holdningsproblem, og er ekstremt arrogant og usympatisk. Hun burde ikke ha en jobb hvor hun må møte mennesker, og jeg gruer meg til å ringe legesenteret (noe jeg ikke burde..)

Ccvest legesenter er også veldig flinke til å sende regninger for den minste ting (har aldri opplevd det før), i posten med fakturagebyr, og som kommer i postkassen etter betalingsfrist, og de fraskriver seg alt ansvar.