Harald Braut

Tlf: 51 68 78 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Harald Braut er en av 59 fastleger i Sandnes

Siste vurderinger av Harald Braut

Useriøs

Tar meg aldri på alvor. Jeg får frikort nesten vært år for jeg må igjen og igjen bestille nye timer da han ikke tar meg alvorlig med mine plager. Har mye vondt og går mye syk for jeg gruer meg til og bestille time.

dårlig

Gidde beskjed te legen min at jeg har diagnose add å han lo nermaste å påpekte at jeg lata som barre for å få mediser for å kunne lese bedre til eksamen. når der står 2
år med utredning å funn så burde faktsik legen tru på det å kj anklage meg. var der dem gangen å flytta over til en ny ( de er 2-3 år siden)

Glemmer pasienten

1 times ventetid pga av samtaler med hjemmesykepleien. Hål i håve - innfør telefontid slik det er for legekontoret. Snakker mye - tar ikke til seg pasientens plager.

Dårlig forberedt før legetimen

Legen er dårlig forberedt til legetime ift andre instanser sine utredninger og anbefalinger. Legen er dårlig til å vurdere pasientens mulige reaksjoner på beskjed om relativt betydningsfulle diagnoser eller konsekvenser av helsemessige forhold.

Ok

Dr Braut virket veldig bra i begynnelsen, men kan virke som om han ikke tar ting seriøst. Om det er noe han virker interessert i så tar han det seriøst, men om det er ett tema han ikke virker interessert i så blir en ikke hørt på helheten.

Reelle ting som har blitt diagnostisert har i etterkant fått meg til å føle meg som hypokonder når jeg har bedt om oppfølging. Jeg føler ikke at jeg blir tatt seriøst og vegrer meg for å ta kontakt.

Flott og dyktig lege

Harald Braut er en dyktig lege. Jeg opplever å bli godt i varetatt, og behandlingen og rådene han gir er basert på en helhetsvurdering og han innehar god kunnskap. Han opprettholder en god kontakt gjennom vanskelige sykdomsperioder, og det virker som han bryr seg om pasienten.

Han tar seg tid til meg og har en lun og humoristisk fremtoning, som skaper en god tone mellom lege og pasient.

Dyktig Lege

Dr. Barut er heilt super. Han ta god tid med sine pasienter og er lyttende. Han gjør sin jobb veldig bra.
Kan anbefales på det sterkeste.

Dyktig lege!

Dyktig lege. Er jordnær og lyttende, og gjør jobben sin bra. Det er ikke vanskelig å spørre om ting man lurer på, og man får fort en god dialog. Han bryr seg om pasienten og er flink til å se den enkelte i sin situasjon.

Helt OK

Første møte med Braut gikk stort sett ut på å bli kjent, han spurte litt om sykehistorien, og virket ganske interessert. Han virker å henge seg litt opp i ett enkelt tema i min sykehistorie, hvor han er svært engasjert, men andre temaer føles det som han ikke tar meg seriøst. Han er svært flink til å følge opp i.f.t. det temaet han tydeligvis fant interessant, har til og med ringt meg privat på fritiden sin (ikke på en pågående måte, bare positivt), men igjen, andre temaer virker uinteressante.
Han er ung, noe som hjelper meg som selv er ung, og en møtes på et bra nivå.
Sitter igjen med en følelse av ikke å bli tatt seriøst på mange områder, og en vegring mot å ta kontakt.

super

Veldig flink til å lytte å ta seg god tid til pasienten. Får legetime på dagen om det haster.
Forrige legen min fikk jeg omtrent kjeft om jeg ville ha time, for det var aldri alvorlig nok. Endte med mange legevakt besøk. Tommel opp for dr braut:)

Fastlege

Sliter med å stille diagnoser, sitter og leter etter bilder på internett når han møter et problem.

kjempegod lege

Har nå skjiftet fastlege til dr.braut kjempegod lege har tid og høre på hva jeg sier og gjør grundige undersøkelser.har god greie på mine sykdommer.kan anbefales på det sterkeste.

Tar pasienten på alvor

Dr Braut er grundig, lyttende og virker grunnleggende interessert i pasienten. Han tar seg god tid ved konsultasjoner. God til å følge opp pasienten. Anbefales på det sterkeste!