Marthe Kristin Kongshaug

Autorisasjon (1992)

Marthe Kristin Kongshaug er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Marthe Kristin Kongshaug

Stort takk til dr. Kongshaug

Jeg synes dr. Kongshaug får mye ufortjent negative tilbakemeldinger/kritikk her.
Jeg har hatt henne som fastlege i snart 7 år nå og føler meg alltid godt tatt vare på når jeg kommer med et problem.
Ja, hun kan kanskje virke litt stresset og kort, men jeg har utelukkende positive erfaringer. Hun har f.eks. ved to anledninger henvist meg videre til spesialist grunnet en mistanke og som jeg ikke i utgangspunktet kom til henne for. Dette har også avdekket ting som kunne bli et problem for meg på sikt og som jeg får/fikk behandling for. Dette tolker jeg KUN som god faglig kunnskap og innsikt!
Hun har en helt herlig humor om man gir henne en sjans.
I sommer mistet jeg min forlovede brått og uventet. Jeg fikk en noen fysiske reaksjoner i tillegg til psykiske og ringte legen. Det nærmet seg lunsjtider, men hun så og si slapp alt hun hadde i hendene og tok meg imot til en samtale og videre behandling.
Jeg opplever henne som en dyktig og kunnskapsrik lege som (i mitt tilfelle i alle fall) alltid ser på andre løsninger om mulig.
Det kan jo ikke være slik at en lege er "håpløs" når de ikke gjør det man mener/forventer de skal gjøre/si. Tror heller at dette har med kjemi å gjøre som med alt annet.
Jeg anbefaler Marthe Kongshaug på det varmeste!

Ineffektiv time

Var en frustrerende time der Marthe satt og noterte masse detaljer og lot meg egentlig ikke fortelle hva mitt egentlige problem var...

Kommunikasjonen føltes ikke helt optimal mellom oss.

En god opplevelse

De negative beskrivelsene om denne legen kjenner jeg rett og slett ikke igjen. En hyggelig, lyttende og løsningsorientert, samt effektiv lege. Har ingenting å utsette henne for. En god og positiv opplevelse for meg.

På tide å stramme opp!

Maken til kundebehandling skal du lete lenge etter. Frekk og lite løsningsorientert. Blir ekstra forbanna når hun legger på før jeg har fått fullført setningen min, uten ett hade! Jeg ventet over en time før jeg kom igjennom, så jeg la på å ringte senere... Heldigvis er denne legen ikke min fastlege.

Styr unna

Dette legesenteret er en tragedie. Jeg gikk dit to ganger før jeg ikke orket mer og byttet. Hadde Kongshaug som lege og man bir knapt møtt med et velkommen. Venterommene er gamle og slitte og det er lang ventetid.Det første som gjøres er at de tar betaling, noe som føles kaldt og useriøst. Hun sa klart og tydelig fra at det eneste hun kunne gjøre for meg var sykemelding og virket stresset.
Den andre gangen jeg gikk dit var omtrent alle legene syke og jeg fikk en enda mer stresset vikar, som igjen tok betaling før han spurte meg om noe som helst. Deretter "jeg kan bare gi den en sykemelding". Greit legesenter å dra til om man vil snylte på systemet og gå sykemeldt, men om en virkelig trenger hjelp bør en bytte lege.