Marthe Kristin Kongshaug

Autorisasjon (1992)

Marthe Kristin Kongshaug er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Marthe Kristin Kongshaug

Dårlig tid, ikke tatt seriøst

Jeg har en alvorlig arvelig sykdom. Jeg flyttet til Oslo og måtte derfor bytte fastlege. Da jeg kom inn til denne legen for første og eneste gang rakk jeg ikke å fortelle om min sykdomshistorie. Jeg har et mageproblem som jeg er redd for at skyldes en utvikling i sykdommen. Jeg ble sendt ut på gangen etter 30 sekunder for å ta en test, trodde jeg skulle inn igjen, men det viste seg at det var det hele. Jeg rakk kun å fortelle at jeg ikke hadde vært hos lege på et par år og at jeg hadde vondt i magen, men altså ikke at magesmertene høyst sannsynelig kun var et symptom på at min tilstand forøvrig hadde forverret seg.

Komplett galskap!

Legesenteret har skitne gulv, jeg fikk ingen mulighet til å bestille time, det er ingen legesekretær, og veldig lang ventetid. Når jeg endelig kom inn, ble det ikke viet meg mer enn 2 sek. oppmerksomhet. Legen var totalt uinteressert! Jeg har astma, og fikk beskjed om at med mindre jeg var stressa eller ikke fikk puste, var ikke dette alvorlig. Dette var bare 8 timer etter jeg hadde fått pustehjelp på legevakta!

Jeg besøkte legen én gang, og vil for all fremtid sjekke legelisten før neste besøk. Anbefaler ingen denne legen!!

Altfor kjapp!

Jeg har brukt Kongshaug i noen år, men har nå byttet grunnet flytting. Første gang jeg var hos min nye lege pratet jeg veldig fort og satt ytterst på stolen. Fikk sjokk da den nye legen snakket rolig og tok seg god tid. Kongshaug ser dessverre ikke sine pasienter. Jeg var mye syk en periode og var hos henne flere ganger i uka. Hver eneste gang jeg kom spurte hun når er du født og hva gjelder det. Hun kjente meg aldri igjen! Det skaper så utrygghet! Hun ga ikke korrekt behandling av meg og min sykdom. Hvis du kun trenger en resept er hun grei og bruke, men har du et alvorligere problem, anbefaler jeg en å dobbeltsjekke hos annen lege etterpå!

Grei om du vet hva som er galt.

Jeg har hatt Marthe som fastlege en tid, og har vel egentlig konkludert med at om jeg ikke selv vet hva som feiler meg, går jeg til privatlege og betaler litt ekstra. Vet jeg hva som feiler, går jeg til Marthe. Dette er enkelt begrunnet det faktum at du har ca 15 sekunder på å få ned alle detaljer om skade/symptomer før hun legger blikket på skjermen sin og stenger ørene. Har du to problemer er dette noe du må ta på 2 besøk.

Klarer derfor ikke å anbefale Marthe, fungerer bare dårlig å må gå til lege før man besøker lege slik at man kan korte ned forklaring til 15 sekunder.

En altfor travel dame som ikke har tid til konsultasjoner

Jeg har hatt denne legen nå i 2,5 år, og jeg har vært hos henne tre ganger. Alle gangene har jeg hatt en bestilt time på forhånd, men har allikevel måttet ventet lenge på å komme inn, og når jeg først kommer inn har hun knapt tid til å høre på deg. Det er lite rom for å spørre HENNE om hva HUN tror kan feile deg. På meg virker som du må ha en teori på forhånd, så skriver hun ut en resept til deg basert på din antagelse. Det hele er over på få minutter, og man kommer ut derfra mindre klok enn man var da man kom.