Pia Solveig Kvåle

Autorisasjon (2008)

Ullevål Hageby Legesenter Telefonnummer23 36 90 9023 36 90 ...
Niels Henrik Abels vei 2C 0851 Oslo
Pia Solveig Kvåle er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Pia Solveig Kvåle

En real dame

Pia er en voksen dame som hører på deg og gir tydelige tilbakemeldinger. Jeg opplevde at hun tror på meg og gir meg gode råd.
Jeg har følt meg godt ivaretatt hos henne, og hun er handlekraftig når det trengs. Anbefaler henne på det varmeste.

Fantastisk lege, spesielt for gravide

Byttet fastlege til Pia da jeg ble gravid og hun er virkelig helt fantastisk... Hun tar seg alltid tid til å lytte ordentlig til pasienten og jeg har ved flere anledninger opplevd at jeg har fått lengre timer enn vanlig uten å måtte betale for dette. I de to siste svangerskapene mine har jeg gått til henne og hun er en lege som virkelig tar seg av gravide og deres små og store plager... Hun står virkelig på. Hun er flink til å lytte og forstår meg godt og stiller alltid ekstra spørsmål.. Jeg kommer aldri til å bytte fastlege og anbefaler henne. Jeg forstår ikke at det har kommet negative kommentarer.

Funger fint for meg

Jeg oppfatter at hun går rett på sak og kanskje ikke er av typen som sier "stakkars deg" så mye, men det passer meg bra. Litt vel stresset av og til og kunne sjekket journalen noe bedre før jeg kommer inn, men jeg har ikke følt meg avvist. Fikk time på dagen når jeg hadde et presserende behov. Hyggelig forværelse som gjør sitt beste for å hjelpe.

Opp og ned

Jeg har gått til Pia i mange år nå, da hun "arvet" meg fra min forrige fastlege. Til tider, og på endel områder har Pia vært en dyktig og kunnskapsrik lege, som også har tatt seg tid til meg i vanskelige situasjoner. Jeg vil som flere andre her kommentere at hun i takt med økt pasientmengde har mistet mange av kvalitetene sine. Men til tross for dette, er hun veldig flink til å skrive ut henvisninger, og da hun vet at jeg sjelden vil ha sykemeldinger eller tabletter, kommer hun med alternative råd til meg, noe som passer meg bra, de få gangene jeg virkelig trenger en sykemelding eller tabletter får jeg det dermed også. Hun husker meg alltid, og i en spesielt vanskelig situasjon jeg har vært i, har hun delt sine egne private erfaringer, noe jeg setter stor pris på. Men skulle ønske hun var bedre på oppfølging av saker, og fikk litt mindre pasienter igjen, da jeg begynnere kjenne samlebånd effekten, som har vært nevnt tidligere her. Alt i alt er jeg tåpelig fornøyd med henne som lege, og har derfor valgt å beholde henne selv etter at jeg flyttet fra Oslo, da mine tidligere fastleger har vært ekstremt mye dårligere.

profesjonell og rasjonell

Har vært hos henne i et drøyt år, tiden bestemmer man selv, kvarters hurtigtimer for små problemer, eller utvidede timer for større samtaler. Dette må man selv avgjøre før man bestiller tid. Lyttende, rask i hodet, rasjonell, logisk. Noen synes hun er brå, brysk, men synes ikke en lege skal representere en venninneprat/koseprat, er der for å få svar, og det får jeg. En gang trengte jeg henne som en lyttende lege pga depresjon, det fikk jeg. Kan anbefale henne til de som trenger en lege som beskrevet. ikke en terapeut, samtalepartner, men en årsak/virkning, resultatorientert lege.