Hanne Margrete Lien

Autorisasjon (1991)

Hanne Margrete Lien er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Hanne Margrete Lien

Lite imponerende

Har tilsynelatende for mange pasienter på listen/planlegger dagen dårlig. Styr unna med mindre du ikke har bedre å drive med enn å sitter på et legekontor å vente.
Tilsynelatende lite respekt for pasient/kundes tid og sterkt ønske om å pakke flest mulig betalende kunder inn i tidsplanen.

For min egen del ble jeg sittende å vente 40 minutter etter oppsatt time uten å bli kalt inn. Jeg gav beskjed på forværelset at det var relativt respektløst overfor kunde/pasientens tid, og ba dem stryke meg fra listen sin så jeg kunne dra.
Fikk som svar at jeg bare kunne dra, men da ville de sende meg en faktura for å ikke ha dukket opp til oppsatt time.

Jeg spurte da om når de hadde satt opp time til neste kunde etter meg, og fikk som svar at på det tidspunktet var de også allerede 10 minutter forsinket til kunden som skulle komme etter meg.
At jeg dro ville altså bare hjelpe dem å ta inn deler av forsinkelsen sin.
Til tross for dette forklarte damen på forværelse at jeg måtte vente minst 1 time før jeg kunne dra, dersom jeg ikke skulle bli fakturert for å ikke ha dukket opp til timen jeg hadde sittet å ventet på i nærmere tre kvarter.

Anbefales ikke

Var forutintatt om mine problemer og var mer opptatt av å prate enn å lytte. Fortalte meg flere ganger hvor mange andre som har slike problemer og hvor mange pasienter hun har. La ord i munnen på meg flere ganger, og jeg fikk ikke en gang pustepause. Ble svært nedtrykt av å sitte der. Har aldri følt meg så ille til mote når jeg har gått ut av et legekontor.

Grundig, seriøs og empatisk

Hanne Lien har vært min fastlege i en årrekke og er en dyktig lege og et godt menneske og absolutt den beste legen jeg har hatt! Hun bryr seg om sine pasienter og er grundig, åpen og ærlig. Hun er faglig oppdatert og flink til å gi praktiske råd og dyktig til å følge opp! I perioder virker det som om klinikken har tatt inn for mange pasienter pr lege,noe som merkes ved redusert tid pr 'standard' konsultasjon. Hanne tar seg ofte ekstra tid når jeg (og andre) behøver dette og det kan medføre noe venting og igjen (trolig) stress for hennes del.

En veldig god lege

Min erfaring med denne legen er at hun er lyttende og tar seg tid til å forklare. Har en empatisk og rolig utstråling og er lett å kommunisere med.

Anbefales ikke.

Det var vanskelig å kommunisere ordentlig med denne legen, opplevde det ble trukket slutninger før jeg fikk formidlet budskapet mitt.

Selv etter gjentatte forsøk, fikk jeg dessverre aldri tillit til denne legen.