Hanne Margrete Lien

Autorisasjon (1991)

Hanne Margrete Lien er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Hanne Margrete Lien

Under enhver kritikk!!

Hanne Margrethe Lien er en lege jeg ikke anbefaler til noen. Jeg gikk hos henne primært pga svangerskap, og har aldri følt meg mindre ivaretatt i hele mitt liv. Hun snakker mer enn hun lytter, og gir deg dårlig samvittighet hvis du sårt trenger sykemelding eller legeerklæring. Ved en anledning følte jeg meg så krenket at jeg gikk gråtende ut av kontoret hennes. Hun er rett og slett nedlatende, iskald og dømmende. Nei, unngå denne dama hvis du kan.

Veldig fornøyd!

Jeg byttet fastlege for ikke så lenge siden, og jeg må si at jeg er veldig fornøyd både med administrasjonen ved Medical City og Hanne Lien som lege. Hun tar seg tid og lytter, og jeg føler at hun tar selv de minste ting på alvor. Da jeg behøvde henvisning og det viste seg å være alvorlig søkte hun opp de beste folka og ba meg hilse fra henne. Opplever at hun bryr seg om pasienten.

Opplever henne som lyttende og svært dyktig

Jeg har hatt Hanne Margrete Lien som fastlege i mange år både for meg selv og mine barn. Opplever henne som lyttende og svært dyktig. Hun gir gode råd på en ærlig måte. Hun har alltid tatt alt jeg forteller med stort alvor, tatt mange undersøkelser, gitt rekvisisjon til spesialiser og generellt god veiledning. Eneste minus er gjennomsnitt 40 min ventetid hver eneste gang.... Hun er den beste fastlegen jeg har hatt. Ettersom jeg flytter fra Oslo må jeg dessverre bytte fastlege.
De som jobber på Sinsenklinikken av sekretærer og andre leger er også dyktige og svært vennlige.

Mere opptatt av å prate enn å lytte

Hanne Lien er en lege som ikke tar seg tid til å høre hva man sier, og hun tar raske konklusjoner på løst grunnlag. Jeg fikk ofte følelsen av ikke å bli trodd, om jeg i det hele tatt fikk komme til ordet. Ja, for hun er veldig glad i sin egen stemme og har til tider en nokså nedlatende tone.

Rett og slett horribelt

Mitt første møte med denne legen var en mildt sagt ubehagelig opplevelse. Jeg sliter med diverse psykiske lidelser, deriblant sosial angst. Å gå inn på kontoret hennes var som et eneste kaldt gufs, hvor jeg av en brysk, overkjørende og gretten kvinne både ble møtt av en total mangel på sympati og forståelse, samt en utrolig likegyldig og avvisende holdning til at jeg sto i fare for å havne på gata som hjemløs. Hele situasjonen bar preg av et menneske som overhodet ikke burde figurere i en posisjon hvor det å gi omsorg og varme bør være førsteprioritet, samt en generell gjennomstrømningsholdning til pasienter, hvor det å innkassere hundrevis av kroner for å rable litt på et ark tydeligvis står i primærfokus, og ikke individers beste på et personlig, medmenneskelig plan. Jeg er ikke noen typisk protest-type som sutrer og klager over manglende service, men kvaliteten på dette var så begredelig at jeg ønsker å advare andre før de registrerer seg som pasienter hos Hanne Lien. Denne legen er rett og slett uhyggelig og iskald - styr unna! Min desidert verste opplevelse med medisinsk personell. Noensinne.

Toppen av kransekaken var at Sinsenklinikken fakturerte meg for en time jeg ringte og avbestilte flere dager i forveien, ved en senere anledning. Aldri mer Sinsenklinikken, heller. Håpløst.