Herman Wadel Munthe-Kaas

Autorisasjon (1988)

Ingen på venteliste

Tåsenklinikken Telefonnummer23 00 59 4023 00 59 ...
Kaj Munks vei 41 0876 Oslo
Herman Wadel Munthe-Kaas er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Herman Wadel Munthe-Kaas

Hyggelig, tilstede, men dårlig oppfølging, og ingen rød tråd.

Legen er hyggelig og tillitsvekkende, og fungerer bra for enklere ting og ett og ett problem som kan løses raskt, men da jeg for første gang virkelig trengte en lege som kunne følge opp over tid og holde i trådene, koordinere og ta tak, skjedde ikke dette, og hver time ble ganske tilfeldig. Usikker på hvorvidt det ble skrevet journal fra gang til gang, fordi han sjelden tok opp tråden.Det var jeg selv som måtte koordinere spesialister og komme med egne forslag til behandling og tiltak etter å ha lest meg opp. Tenker at det manglet en dialog mellom spesialist og fastlege her. Mener å ha lest at fastlegen plikter å sette seg inn i pasientens sykdom. Hvis ikke hvert fall sørge for å holde i trådene. Ønsker meg en lege som oppdaterer seg på min journal før jeg kommer, og som viser faglig interesse og kan bidra i behandlingen, evnt sørger for god spesialistoppfølging slik at man kan få nok informasjon til å håndtere sykdommen selv og føler seg trygg på det. Evnt vise til nettsteder/ pasientforeninger eller liknende.
Å gå til leger vil jeg helst slippe, så
Manglende spesialistepikriser hadde ikke kommet inn tre måneder/noen uker etter spesialistundersøkelse, og dette førte bl a til utlevering av feil medisinliste - selv om jeg muntlig hadde gitt beskjed om ny dosering.
Opplevde at symptomer ikke ble tatt på alvor, og heller ikke forklart som normale/ eller som årsak til tidligere behandling som det viste seg senere å være.
Alt i alt ikke betryggende dersom man blir mer enn vanlig syk og trenger oppfølging.

Tar seg tid til det lille ekstra

Spør alltid hvordan jeg har det og passer på å spørre før konsultasjonen er ferdig om det er noe mer jeg ønsker å ta opp.
Jeg har inntrykk av at han har bred kunnskap både innen somatikk og psykiatri.

Hyggelig lege, men som har mistet interessen for pasientene

Jeg har hatt Munthe-Kaas som fastlege siden jeg var liten og har alltid opplevd ham som en hyggelig lege.
Hyggelig er han fortsatt, men jeg har innsett over de siste årene at det ikke nødvendigvis gjør ham til en god lege dersom man har problemer som er litt mer kompliserte enn en vanlig influensa. Jeg skjønner at enhver fastlege kan komme til kort, men da forventer jeg at legen innrømmer dette og henviser til spesialist. Jeg forventer også at legen hører på pasienten og tar symptomer og spørsmål på alvor. Istenfor opplevde jeg at alle mine forslag ble blitt avfeid og at jeg på egenhånd måtte finne en spesialist som kunne gi meg en diagnose. Jeg slutter meg fult og helt til noen av vurderingene om at han virker sliten og har mistet interessen i pasientene. Jeg vil ikke fraråde noen fra å velge Munthe-Kaas, men be dere om å ha dette i bakhodet dersom dere er i en lignende situasjon som meg.

Hadde valgt en annen

Har hatt han som lege en stund, men velger nå å bytte fordi han ikke tar tak i problemene på alvor. Har flere ganger dratt til legen, hvor han bare kommer med en konklusjon om hva det kan være før han har tatt tester, og alle de gangene har det vært undervurdert. Har da ikke blitt behandlet feil, men det har vært stor skepsis til det jeg har forklart ganske tydelig at jeg tror det er. Synes han ikke viser noe sympati i det hele tatt og lytter ikke til de problemene jeg har. Kunne kanskje tatt ting litt mer alvorlig til tider..

Min faste lege i 23 år, blir det fortsatt!

Kan ikke beskrives med annet enn terningkast 6 i alt.
Lyttende, kunnskapsrik, fornuftige beslutninger. Også åpen på usikkerhet om håpløst spesialistiske ting som en allmennpraktiker ikke kan forventes å kunne. Undersøker nøye.
Det er tristere fakta å berette om serviceinnstillingen til det øvrige personalet på det store legesenteret han jobber ved.