Trond Helge Orlin

83 av 2000

Trond Helge Orlin er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Trond Helge Orlin

Veldig bra lege

Veldig dyktig lege og en lege som faktisk hører på hva du sier. Alltid blid og hyggelig også.

Rett på sak

Var én gang hos Orlin. Klamydiaen ble testet uten om og men, de mer diffuse fysiske plagene (som senere viste seg å ha psykisk opphav) hadde han ingen interesse av utover å rekvirere blodprøver. Vil du ha en no-nonsense-lege kan jeg anbefale ham, men som en annen har kommentert: ikke for sarte sjeler.

Jovial og rett på sak

Har egentlig en annen fastlege på samme legesenter, men siden han aldri er tilgjengelig, har jeg endt opp med å gå til Orlin de to gangene jeg har hatt plager de siste årene.

Han er rett på sak, og passer nok best for de som tåler en litt "røff" tone. Mine plager har vært bagateller, og han har stilt gode diagnoser som har vist seg å stemme. En litt morsom fremgangsmåte han har brukt begge gangene har vært å spørre: "Har du Googlet det? Hva tror du det er?"

Alt i alt en flink fagperson, men som sagt bør man tenke seg om dersom man er en sart sjel.

Tar ikke pasienten seriøst

Orlin har vært min fastlege i 5-10 år. Han fungerer greit til enke ting som øyekatarr og allergimedisiner. Og han god til å gjøre småbarn trygge når feks hjerte skal lyttes på el man skal kikke ned i hals og inn i ører.

Han var ikke god på å hjelpe til med ammeproblemer, ei heller ved å si at dette ikke var hans område, men heller henvise videre. Det gjorde han ikke.

Ved psykiske lidelser/depresjon ble jeg ikke tatt seriøst. Han flåste og var uklar og henviste ikke videre. Jeg måtte selv finne ut alt og be han gjøre det. Jeg tok etterhvert med meg noen på legebesøkene fordi jeg følte meg utrygg. Også de jeg hadde med syntes han oppførte se useriøst. Jeg byttet lege underveis og fikk mye bedre oppfølging. Hadde legen fulgt opp godt med en gang er jeg sikker på at jeg hadde blitt frisk raskere.

Tok meg ikke seriøst.

Etter å ha slitt med en psykisk lidelse i 10 år tok jeg mot til meg og snakkes med fastlegen. Orlin tok dessverre ikke min psykiske lidelse seriøst. Jeg byttet lege og fikk da full forståelse for mine problemer, og går nå på medisiner og til psykolog.

Det er godt mulig at Orlin er flink til å hjelpe folk med fysiske problemer. Det har jeg ikke nok grunnlag til å uttale meg om, utover at jeg snakket med en eldre mann på venterommet som sa han var svært fornøyd med Orlin.