Nils Petter Pedersen

Refstadveien 64 0589 Oslo
Nils Petter Pedersen er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Nils Petter Pedersen

Helt ok

Føler at jeg blir tatt på alvor. Ser for meg at han ikke sløser med tiden på småprat. Ja, han ser en del på skjermen, men det påvirker ikke at jeg føler meg trygg.

God lege

Pedersen har vært min fastlege i tre år. Jeg bytter fordi vi skal flytte. Han har fulgt meg godt opp i svangerskap nr.2 og med andre ting jeg har vært der for. Tar meg på alvor og vært en det har vært fint å gå til. Kan være en del forsinket, har hendt at jeg har måtte vente 30 min. Litt vanskelig å få legetime på kort varsel og mener han er borte ca.1 dag i uken.

skuffet

Har vært hos han 4 ganger nå. 3 av dem måtte jeg vente 15 min etter avtalt tid og det var greit, siste gangern var jeg forsinket 10 min pga bussen, og han var ganske "uhyggelig" på måten han sa at "jeg er forsinket og må vente".
generelt ikke en god lytter, og ser ikke på meg når jeg snakker (not a good doctor qualities). Vikrer som en mann med sine sterke holdninger og tar ikke meg på alvor, da har man ikke lyst til å fortelle beskymringer. Føler ikke at han rett og slett bryr seg.

En bra og lyttende lege.

Jeg skal inrømme at jeg var skeptisk til å ha en manlig lege på 40 + år, men Nils Petter har vunnet meg over. Han tar seg tiden til å høre på meg, tar meg seriøst og gjør det han kan for å finne ut hva som feiler meg. Den gangen jeg bare trengte en vaksine, og dermed var ferdig på 2-3 min, spurte han meg om det var noe annet jeg ville ta opp/lurte på og spurte hvordan det sto til med ting jeg hadde tatt opp tidligere. For første gang føler jeg meg hørt og ivaretatt av fastlegen min, noe som er en lettelse. For en med sprøyteskrekk er det også fantastisk å bli tatt blodprøver av sykepleiere som viser forståelse for frykten og som spør hva de kan gjøre for at dette skal gå bedre. Jeg har ofte tatt meg selv i å gå fra Bjerke legekontor med et smil om munnen på grunn av de ansatte, til tross for sykdom. Jeg vil absolutt anbefale denne legen. Hilsen ung kvinne.

Styr unna om mulig

Da jeg flyttet til Bjerke, valgte jeg Pedersen i god tro etter å ha lest daværende anmeldelser. Dessverre var min erfaring noe helt annet. Første jeg blir møtt av er en sur gubbe med holdningsproblemer. Selv på en god dag ville jeg blitt i dårlig humør av nærværet hans.

Tar seg dårlig tid, fremstår som en autoritær bedreviter med lite fornuftige konklusjoner. To saker på en gang kan du bare glemme.

Ikke flink til å skrive henvisninger videre i mitt tilfelle, til tross for dokumentasjon og sykdomsbilde. Jeg har konstant smerter, og har hatt det i mange år nå. For en henvisning må jeg prøve mer(!), så han skrev ut ulike piller, blant annet sovepiller. Jeg har hode-, nakke og ryggproblemer, med en diagnose som det er lite info og hjelp mot.. nettopp derfor trenger jeg en spesialist, ikke sure Pedersen sin tullekur med sovepiller. Ufattelig trist og tragisk hvordan folk med seriøse problemer som går utover hele livskvaliteten blir tatt i mot.

Han kan sikkert fungere som en grei lege dersom du er frisk, eh.. Har ikke noe bra å si faktisk, foruten at de som jobber i skranken er hyggelige.