Nils Petter Pedersen

Bjerke Legesenter

Trondheimsveien 275 0589 Oslo
Nils Petter Pedersen er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Nils Petter Pedersen

En bra og lyttende lege.

Jeg skal inrømme at jeg var skeptisk til å ha en manlig lege på 40 + år, men Nils Petter har vunnet meg over. Han tar seg tiden til å høre på meg, tar meg seriøst og gjør det han kan for å finne ut hva som feiler meg. Den gangen jeg bare trengte en vaksine, og dermed var ferdig på 2-3 min, spurte han meg om det var noe annet jeg ville ta opp/lurte på og spurte hvordan det sto til med ting jeg hadde tatt opp tidligere. For første gang føler jeg meg hørt og ivaretatt av fastlegen min, noe som er en lettelse. For en med sprøyteskrekk er det også fantastisk å bli tatt blodprøver av sykepleiere som viser forståelse for frykten og som spør hva de kan gjøre for at dette skal gå bedre. Jeg har ofte tatt meg selv i å gå fra Bjerke legekontor med et smil om munnen på grunn av de ansatte, til tross for sykdom. Jeg vil absolutt anbefale denne legen. Hilsen ung kvinne.

Styr unna om mulig

Da jeg flyttet til Bjerke, valgte jeg Pedersen i god tro etter å ha lest daværende anmeldelser. Dessverre var min erfaring noe helt annet. Første jeg blir møtt av er en sur gubbe med holdningsproblemer. Selv på en god dag ville jeg blitt i dårlig humør av nærværet hans.

Tar seg dårlig tid, fremstår som en autoritær bedreviter med lite fornuftige konklusjoner. To saker på en gang kan du bare glemme.

Ikke flink til å skrive henvisninger videre i mitt tilfelle, til tross for dokumentasjon og sykdomsbilde. Jeg har konstant smerter, og har hatt det i mange år nå. For en henvisning må jeg prøve mer(!), så han skrev ut ulike piller, blant annet sovepiller. Jeg har hode-, nakke og ryggproblemer, med en diagnose som det er lite info og hjelp mot.. nettopp derfor trenger jeg en spesialist, ikke sure Pedersen sin tullekur med sovepiller. Ufattelig trist og tragisk hvordan folk med seriøse problemer som går utover hele livskvaliteten blir tatt i mot.

Han kan sikkert fungere som en grei lege dersom du er frisk, eh.. Har ikke noe bra å si faktisk, foruten at de som jobber i skranken er hyggelige.

En super lege

Opplever at han heller sjekker for mye enn for lite! Selv når det gjelder ting som egentlig er bagateller. Og han tar seg generelt god tid sammenlignet med andre Oslo-leger jeg har møtt. Han virker på ingen måte stresset, men er rolig og tålmodig.

Thjaa

Har veldig dårlig tid, og tar ikke alltid pasienten på alvor. Når du forteller symptomer, stiller han ikke noe spørsmål slik som "har du dette i tillegg?", han bare hopper il konklusjonen ut i fra det pasienten sier. Han er en hyggelig fyr utenom dette, samme med resepsjonen, smilende,hyggelige mennesker.

Dyktig og interessert lege

Han er vår "huslege". Vi føler oss alltid godt ivaretatt når vi har vært hos han. Han lytter til det du har å si og henviser ved behov. Han ser pasienten!