Kathrine Holth Schaathun

Autorisasjon (2001)

Ellingsrudlegene AS Telefonnummer22 90 54 6022 90 54 ...
Lindeberg Næringsvei 10 A 1067 Oslo
Kathrine Holth Schaathun er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kathrine Holth Schaathun

Bytt fastlege!

Har dessverre hatt flere svært dårlige opplevelser med denne fastlegen. Lytter ikke til pasienten og mangler empati.
Dersom du skal ta celleprøve: ikke gjør det her! Egentlig et lite inngrep, men som ble smertefullt på grunn av legens håndtering.

Hun har også uvane til å skrive ned masse urelevant informasjon(taushetsbelagt) i henvisninger som over hodet ikke krever denne sykehistorikk. Kjefter på pasienter, ber de komme seg ut lenge før tiden er gått og nekter å fornye resepter hun har skrevet selv elektronisk som er gratis. Man må bestille ny time kun for dette. Ugreit.

Trygg, kunnskapsrik og effektiv - beste legen!

Hadde henne som fastlege i mange år, men byttet grunnet flytting 😥
Føler meg godt ivaretatt og trygg hos henne. Hun er effektiv og henviser til rette instanser. Hun er empatisk og hyggelig. Lytter til deg og kommer med sine faglige vurderinger og råd. Hun forklarer grundig når man spør om noe. Hun er rask til å vurdere riktig diagnose.

Hadde et utslett i flere år som ingen andre hadde forklaring og peiling på, jeg fikk riktig behandling som førte til helbredelse på en enkel konsultasjon!

Gir sykmelding når du virkelig trenger det uten at du må trygle om det. Hun gjør ellers en bra jobb og man føler seg trygg når timen er over. Hun har alltid en plan ved langvarige sykdommer og følger deg godt opp. Man blir fort frisk hos henne. Kjempefornøyd 👍🌸
Anbefales på det sterkeste.

Direkte, ærlig og profesjonell

Har hatt Kathrine som fastlege i flere år og har alltid fått hjelp for det jeg har kommet for. Er hun usikker, sier hun det rett ut og går ikke rundt grøten som flere leger gjør. Dette er en egenskap jeg setter pris på. Hun er samarbeidsvillig og har forståelse for at ting kan være og føles litt vanskelig, i tillegg til å være en veldig god støttespiller. Det er fint å se at legen tar deg på alvor og har forståelse for deg og din helsesituasjon!

Av personlige erfaringer føler jeg at hun er en fastlege som oppriktig bryr seg og virkelig bruker tid for å hjelpe så godt hun kan. Er man redd og nervøs (f.eks for en undersøkelse) betrygger og forklarer hun hvordan det foregår, i tillegg til å gi tid til at man kan tenke og komme tilbake med klarsignal til å gjennomføre noe.

Jeg opplever Kathrine veldig betryggende, ærlig og rasjonell. Jeg stoler på hennes avgjørelser mtp videre utredninger osv, da jeg føler at hun ser an situasjonene med fornuftig visdom og pragmatisk mening.

Med HelseNorge er det mye enklere enn tidligere å ha kontakt med legen, legekontoret og fornying av resepter osv!

Kunnskapsrik og omsorgsfull

Jeg er veldig fornøyd med denne fastlegen (byttet til henne for ca et år siden pga flytting)! Hun har humor og er omsorgsfull samtidig som hun kan veldig mye om mange ting og er godt oppdatert. Hun er travel og har helt fulle dager, men tar seg alltid tid til å ta nødvendige prøver og til ekstra oppfølgingsspørsmål.

Umotivert/ uempatisk

Har hatt Kathrine i mange år og vært relativt fornøyd tidligere, men har flere ganger satt igjen med en klump i magen etter timen. Til tider følt meg misforstått og det gjør det vanskelig å kommunisere. Dette kan komme av dårlig kjemi mellom oss, men det er viktig for meg at legen er empatisk, og føle at legen ønsker meg vel. Det har jeg ikke opplevd hos Kathrine. Opplever at hun alt i alt virker svært lei av jobben, ikke følger godt nok opp og ikke bryr seg.