Kathrine Holth Schaathun

Ellingsrud legesenter

2001

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert

Kathrine Holth Schaathun er en av 536 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kathrine Holth Schaathun

Sympatisk og Proffosinell

Hun lyter , vurdere og skulle hu trenge hjelp til å tolke prøvene så ringer hunn en annen. Hun er veldig flink til å sende deg til spessialister så du får en gød å rask avklaring til /frisk/Ufør(midlertidir, ungufør)
Hun er alltid i tide og tar god tid tik å snakke og finne ut hva som hjelper passienten

Dyktig, men usympatisk

Jeg har hatt Kathrine som fastlege i 10 år, og har nå tenkt å bytte til en annen. Kathrine er faglig veldig dyktig, men jeg får alltid inntrykket når jeg er på legekontoret med feber, betennelse, eller andre ting at jeg er en plage, og hun oppfattes ofte som litt usympatisk og irritert. Jeg blir også stresset av at jeg føler jeg har dårlig tid. Det er ofte lange ventetider for en time. Da jeg slet psykisk var hun veldig støttende og hjelpsom, som jeg satte stor pris på. Alt i alt, en krass og litt irritert person, men ellers faglig dyktig lege.

Dyktig og empatisk

Jeg har hatt Kathrine som min fastlege i 7 år og alle gangene jeg har vært hos henne har jeg vært fornøyd med besøket. Hun har lang ventetid innimellom, men for meg er hun den beste legen. Hun er tilstede og lytter når man er hos henne. Hun er dyktig i sitt arbeid, og informerer grundig og bruker god tid på pasienten. Hun er også oppdatert på nye retningslinjer. Jeg anbefaler Kathrine på det sterkeste!

ikke helt fornøyd..

Kathrine har vært min fastlege i flere år nå. Årsaken til at jeg ikke har byttet fastlege frem til nå, er rett og slett for at jeg ikke er hos legen ofte. De siste årene har jeg vært nødt til å dra til legen, da jeg har hatt ulike plager. Det er først da jeg forsto at Kathrine ikke er den riktige legen for meg og mine behov.

Hver gang jeg skal til hun er det en redsel inni meg. Jeg føler at jeg ikke blir trodd, og at Kathrine undervurderer mine plager og behov.

Det var en gang hun sa noe slikt som at "du har bare ett barn og sliter, verre blir det når du får flere barn". Kathrine har selv to eller tre barn. At hun grer alle under en kam, og undervurderer dine behov fordi du bare har ett barn er veldig dårlig. Alle mennesker er ulike, og alles behov er ulikt.

Ellers er Kathrine flink til å lytte og å henvise deg hvis det skulle være behov for det.

Helhetlig vurderer jeg Kathrine som en fastlege som er rimelig lei av å jobbe som fastlege i bydel Alna. Jeg føler ofte til tider at hun er lei av pasienter som klager og ønsker sykmelding. Jeg har jobbet siden jeg var tenåring, og har aldri vært hos legen før nå. Når jeg først er hos legen og sier at kroppen trenger å hvile vil jeg bli trodd. Jeg har aldri i mitt liv dratt til legen for å syte om mine plager, og når det først skjer vil jeg bli tatt på alvor.

På bakgrunn av ovennevnte skal jeg bytte fastlege. En fastlege som tar meg på alvor.

Dyktig lege

En faglig dyktig lege med empati og medmenneskelighet. Tar seg tid til en god konsultasjon, og man føler seg ivaretatt uten for mye dill dall.