Geir Sneen

0 av 2000

Geir Sneen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Geir Sneen

Uten tvil min fastlege.

Jeg har vært hos Geir siden våren 2005 fra anbefaling fra en av hans venner. Jeg har bare godord å si om ham. Han er interessert, oppmerksom og fokuserer på deg som pasient uansett hvor fullt venterommet måtte være. Det er også greit å få time hos ham hvis det trengs innen kort tid. Det som merkes er at han har livserfaring og dedikasjon til sitt yrkesvalg. Han vet at tilværelsen består av glede og fortvilelse. Og veldig viktig for meg: Han er meget kulturelt interessert og belest.

En stødig og trygg fastlege

Får som regel alltid time samme dag eller dagen etter hvis jeg trenger det. Geir Sneen er en rolig og sympatisk lege, men jeg skulle av og til ønsket at han tok mer styring og ansvar for årsaken til at jeg oppsøker han. Når jeg kommer med et problem er det jo for at jeg ønsker handling, og av og til opplever jeg at jeg må foreslå ting selv for å komme videre. Er du stort sett oppegående, stort sett frisk, stort sett i stand til å ta ansvar for egen helse og ikke har noen kroniske plager - men av og til trenger feks antibiotika, en sykemelding eller en rask sjekk eller henvisning videre fungerer Geir Sneen ypperlig som fastlege.

Dyktig, effektiv og greit å få time

Sneen er en kunnskapsrik lege, som ikke kaster bort tid. Har alltid opplevd å raskt få time, og bli tatt i mot med respekt. Legen har et bredt nettverk av spesialister, og jeg har alltid blitt raskt henvist og hatt kort ventetid på videre behandling. Ved akutt sykdom klarer Lille Grensen legesenter å ordne time på dagen, og ved små problemer får de alltids skvist deg inn mellom andre pasienter.

Ekstra pluss at homofile pasienter ikke blir fremmedgjort, men godt ivaretatt.

Flink fastlege

Geir Sneen har vært fastlegen min i flere år og jeg er svært fornøyd. Jeg blir alltid møtt med respekt og forståelse og han gir inntrykk av å være faglig dyktig. Han fremstår som ærlig og inngir tillit. Ved behov for akuttime har jeg fått dette raskt og resepsjonen er svært hjelpsomme, minus for lang telefonkø men når du kommer gjennom blir du møtt med god service.

Dårlig opplevelse.

Jeg har vært hos Geir Sneen flere ganger men skiftet lege. Han er nok dyktig medisinsk, og sikkert fin for en gjennomsnittlig frisk person som en gang i blant trenger antibiotika. Men jeg opplevde at han ikke tok min forklaring av min egen situasjon alvorlig, som om han visste så mye bedre at han ikke engang trengte å la meg snakke ferdig. Han avskrev meg fullstendig for å heller holde tale om hvorfor min teori (som viste seg å være helt korrekt) var så utrolig gal at det ikke engang var vits å gjøre den enkle blodprøven han allerede hadde sagt ja til å gjøre. Det var verken nyttig for meg eller ham, kun en ubehagelig bortkasting av tid som signaliserte at han ikke tok meg på alvor. Det er verken snakk om psykisk sykdom eller spørsmål om tunge preparater, men et ganske rett fram, om enn uvanlig, problem. Jeg er en meget erfaren pasient med mye kunnskap om alle mine sykdommer som alltid kommer godt forberedt til en time, og jeg snakker kort og konsist. Jeg opplevde Sneen som respektløs og vanskelig å forholde meg til. Samboeren min, som som ikke er vant til leger, var også tilstede og ble sjokkert over hvordan Sneen forholdt seg.
To stjerner fordi han raskt skaffet meg time hos spesialist da det viste seg at jeg hadde rett og problemet var alvorlig.