Morten Sortebogen

Autorisasjon (1992)

Morten Sortebogen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Morten Sortebogen

Lei

Har hatt Sortebogen som fastlege de seneste årene, men som regel en vikar. Vikarene har vært helt supre, men sist jeg skulle ha time, så fikk jeg Sortebogen. Han snakket nedsettende om kollegene sine (altså sine vikarer), han skrøt mye om egen praksis - legepraksis og styreverv utenom som ikke har noe med min helse å gjøre. Han tok seg betalt for en dobbelttime fordi personen etter meg ikke møtte opp og han mente jeg trengte oppmerksomheten hans for en dobbelttime, noe som ikke var nødvendig for noen enkle tester. Jeg følte meg overkjørt og ble stadig avbrutt av utfordringene jeg prøvde å legge frem. Han himlet med øynene når jeg ikke har forstått faget hans og stiller enda et spørsmål for å få klarhet i problemet. Har nå sett meg lei og har byttet fastlege.

Overkjører deg fullstendig

Jeg har akkurat skiftet fastlege for meg og familien. Jeg opplever at Sortebogen overkjører meg fullstendig, det er som om han har sin egen agenda i forhold til hva han vil snakke om, han hører ikke etter. Sist jeg var der tok han bare avgjørelsen om at jeg trengte en full sjekk. Jeg kom ut igjen med uforrettet sak, for da jeg skulle ta opp det jeg kom til legen for sa han at tiden var ute og at jeg måtte bestille ny time.. Ps. Jeg var og er frisk som en fisk, den fulle sjekken var et innfall han fikk.

Varierende

Fastlege i 15 år. Faglig kompetanse er høy, tror jeg. Han viser til tider interesse for deg som individ og ønsker å hjelpe. Men dette avhenger svært mye om hvorvidt han er forsinket og stresset. Det virker som han lar sitt private henliggende lett overføres på meg som pasient. Jeg har opplevd sjokkerende mangel på innsikt og empati samt dårlige henvisninger og manglende forberedelser til time. Legekontoret virker dårlig bemannet med lavt kvalifiserte vikarer og legesekretærer.
Et pluss er at han ofte gir deg det du vil. En god grunn til å beholde ham som lege.

Konkret og effektiv - anbefales

Morten er konkret og effektiv. Stiller presis diagnose, anbefaler rett behandling og god på oppfølgning.

Interessert og respektfull

Morten er en utrolig oppmerksom og interessert lege. Der andre har en tendens til å la tidspresset gå ut over evnen til å lytte gir Morten sine pasienter full oppmerksomhet. Han er respektfull i sin dialog og tar ikke beslutninger på manglende faktagrunnlag. Har man et spørsmål så utredes det ved behov. Om noe så vil jeg veldig gjerne anbefale Morten som lege.