Britta Spies

Norabakken Lege og kiropraktorklin.

1994

Norabakken Lege og kiropraktorklin.
Pilestredet 75D 0354 Oslo
Britta Spies er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Britta Spies

Kald og distansert

Min erfaring med henne som fastlege er at hun er kald og distansert. Hun gir lite informasjon, selv når det etterspørres, og fremstår som relativt uinteressert. Anbefales ikke.

Alltid vært fornøyd

Alltid vært fornøyd med Britta.
Hun har virkelig hjulpet meg og uten henne hadde jeg kanskje ikke vært her jeg er idag.
Hun er ikke fordomsdømmende, hun tar deg på alvor.
Har aldri opplevd at hun har "feid problemer under teppet".
Jeg trenger ikke en lege som jatter med og som snakker om været. Jeg trenger en bestemt lege som kan lytte og hjelpe. Og hun har virkelig hjulpet meg med så mye.
Kan anbefale henne videre til alle som vil ha en lege som gjør den jobben som må gjøres, grundig. Nå er det ikke alle som trenger legen sin så mye som jeg har trengt oppigjennom årene.
Men hun vil virkelig ditt beste, og er en flink lege.

Grundig og oppfølgende

Meget flink, nøye og interessert lege. Har fått all den hjelp jeg trengte og med svært god oppfølging i etterkant.
Britta Spies kan på det varmeste anbefaels

Tar deg ikke seriøst

Britta Spies anbefales ikke. Hun tok ingen av problemene mine seriøst og nærmest himlet med øynene flere ganger når jeg fortalte hva som hva galt med meg. Har aldri følt meg så ubekvem hos en lege før, gruet meg alltid til å gå til henne fordi jeg gikk ut med en dårlig følelse hver gang hadde vært der. Følte hun var dømmende og hun fant aldri ut hva som var galt, henviste heller ikke videre til noen som hadde mer peiling. Byttet fastlege og fikk henvisning med en gang og en løsning på problemene. Damene i laboratoriet på Norabakken lege er derimot veldig hyggelige og snille.

Erfaren og hyggelig fastlege

Spies har vært min lege siden før fastlegeordningen trådte i kraft. Hun er oppriktig interessert i min helse og mitt liv. Jeg opplever Spies som dyktig i sitt fag. Spies tar seg alltid god tid under mine konsultasjoner, til tross for at hun har en travel og krevende arbeidshverdag. Jeg kunne vanskelig vært mer fornøyd.

Super fastlege

Britta er veldig flink og profesjonell i sitt arbeid. Hun tar deg på alvor og gjør sitt beste for å løse dine problemer/ bekymringer. Jeg kan absolut anbefale henne på det aller sterkeste.

Lite kommunikativ

Denne legen kan virkelig jobbe med å kommunisere bedre med pasientene sine; hun gir lite informasjon når spurt om hva som feiler en og har av og til ignorert eller avfeiet spørsmål. Ringer ikke tilbake så må booke ny time og får kun snakke med helsesekretæren / kontordamene i telefonen.

Ikke grundig - og liten vilje til å finne underliggende årsaker

Jeg har hatt henne som fast lege alt for lenge. Hun er opptatt at å ikke involvere seg - og ikke gå grundig til verks. Hun er redd for å henvise til spesialister, og jeg forstår ikke hvorfor. Virker som hun er opptatt av å spare helsevesenet for kostnader og la min helse ta kostnaden i stedet.

Oslos flinkeste lege

Brita er helt klart en lege som tar deg på alvor. Har du et problem eller en bekymring, tar hun virkelig tak for å løse det. Jeg har hatt Brita som fastlege i 12 år og kommer aldri til å bytte. Har fått flere av mine venner til å bytte til Brita og de sier det samme. Kan virkelig anbefale henne på det aller sterkeste.

Lite interessert..

Har hatt Britta som fastlege 1 år og angret egentlig fra første møte. Tenkte kanskje at jeg ville bli tatt på alvor over tid og at hun trengte å bli bedre kjent med meg så kanskje jeg ville bli tatt litt mer på alvor.
Min erfaring med henne var en kald og lite interessert person, fikk kommentarer som -skaff deg jobb og plager som smerter i fot og mage ble medisinert med Ibux. Nei takk, har byttet nå og håper på bedre behandling i framtid. Ble ikke tatt på alvor.

Oslos beste lege

Britta Spies har vært min lege i over 10 år og hun er en fantastisk lege som er nøye og går grundig til verks. Du er heldig hvis du får henne som fast lege for da vet du at du får verdens beste pleie. Men hun deler ikke ut sykemeldinger i fleng uten ordentlig grunn slik som det virker som andre gjør, så er du en unnasluntrer, så er ikke hun legen for deg.

Meget dyktig

Min fastlege i over 16 år, meget dyktig, grundig og lyttende. Jeg kan anbefale henne på det varmeste.

Incompetent

the most incompetent GP I had in Oslo. It is a must to double check her prescriptions online as she very often prescribes something that is not for your symptoms or cannot be taken with other medicine she advised to use.

and yes, she never has time to listen to all your concerns, you have to book several appointments if you have several issues, waiting time is long.

Svært dyktig og hyggelig lege

Dr. Spies er en av de beste legene jeg har hatt. Hun er god til å forklare og flink til å lytte.

Utmerket

Britta er en svært dyktig lege, hun er grundig og profesjonell. Hun har alltid tid til å lytte ordentlig. Jeg er veldig glad for å ha fått henne som fastlege, og jeg føler meg trygg hos henne.

Flott lege som gir god oppfølging og som jeg har stor tillit til.

En lege som tar seg tid til å lytte. Jeg føler jeg kan være åpen med henne og fortelle selv det jeg vanligvis ikke ville sagt. Litt vanskelig å lese hva hun mener, men bare jeg spør så svarer hun. Hun følger meg godt opp og tar initiativ til utredning når hun føler det er behov. Veldig fornøyd med henne som fastlege. Jeg kommer ikke til å bytte selv om jeg flytter på meg.

Veldig dyktig

Kan forstå at noen kan oppfatte henne som streng, men jeg ser det heller som at hun tar jobben sin alvorlig. Hun tar seg god tid, og jeg får virkelig inntrykk av at hun vil sine pasienter det beste. Er ikke slik at man må mase på henne for å få hjelp (noe jeg har opplevd før)

Tillitsskapende

For meg virker Spies grundige og dyktig i sine vurderinger. Over 10 år med Spies som fastlege. Tror hun er veldig ærlig i sin kommunikasjon med meg.

Dyktig og proff

Kan virke litt streng, men er en særs proff og flink lege med god vurderingsevne.

Kunne kanskje prøvd å hjelpe til med noen flere "småproblemer", som for min del er kroniske, og som jeg ikke opplever at det er rom for å rope for høyt om.

Litt skeptisk til at hun henviser til kiropraktor på eget hus - det er vel i hennes interesse at han har bra business. (Ikke hjalp det noe heller.)

Den beste legen jeg har hatt.

Tar deg på alvor, og du føler du blir hørt.
Som noen har kommentert, kan oppfattes litt streng men er i bunn og grunn bare ærlig. Og det er ihvertfall det jeg ønsker i en fastlege, en som forteller hvor landet ligger. Ikke bare godsnakker med deg.