Eva Marianne Sponnich

Trygve Lies plass 1 1051 Oslo
Tlf: 22 90 54 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Eva Marianne Sponnich er en av 528 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Eva Marianne Sponnich

God fastlege over mange år

Eva er en profesjonell lege med god bredde. Hun er flink til å henvise til spesiallister når det trengs og tar pasientene sine på alvor. Dersom det er tid til overs har hun ingen problemer med å ta opp flere saker. Dessverre er hun ofte forsinket, men sannsynligvis har det en sammenheng med mengden som mener de har rett på å bruke mer enn tilmålt tid til tusen tilleggssaker.

Vi har hele familien på fem brukt Eva gjennom flere år til graviditet, sykemeldinger, henvisninger, samtaler om spesielle utfordringer med mer. Hun er heller ikke redd for å si i fra om ting du selv må ta tak i for å komme fremover. Vi er veldig glade for å ha fått plass hos henne.

Dyktig lege som tar deg seriøst

De som skriver at hun bare tar et problem per besøk, og at det er skikkelig dumt, vit dette: Hun har flere pasienter daglig som alle har sine egne problemer. Hun har en halvtime +/- til disposisjon på hver pasient, og det å få muligheten til å gi en god, faglig og korrekt vurdering forutsettes av at man får tid til nettopp dette.

Eva oppfatter jeg først og fremst som en dyktig lege som tar deg seriøst. Jeg føler jeg ble hørt, hun tenkte ikke på klokka og var bestemt på å sørge for at hun aldri så meg igjen. For det er hva det handler om: Luke bort alle problemer som måtte være. Dette satte jeg stor pris på. Jeg er ikke alene om denne meningen; sommervikaren på Ellingsrud Legesenter fortalte meg, da jeg har hatt flere besøk, at hun syntes hun var dyktig og hadde gode, velressonerte konklusjoner.

Tommel opp!

Helt forferdelig lege!

Hadde tidenes verste opplevelse hos denne legen. Startet først med at jeg ble skjelt ut på venterommet foran andre pasienter da sentralbordet på legesenteret hadde gitt meg feil beskjed. Legetimen ble så kort og konsis at jeg fikk så vidt tatt opp det jeg ville spørre om. Legen var mer opptatt av å få timen overstått fortest mulig enn å hjelpe meg. Da jeg ble skjøvet ut av legekontoret hadde jeg et lite spørsmål om en annen sak. Da fikk jeg beskjed om at ”hvis jeg skal svare på det så må du bestille deg ny time”. Var ca 5 min inne hos legen og vil aldri tilbake…

Ikke fokusert på pasient lenger.

Føler at hun ikke er interessert i pasientens beste lenger, men bare sier ting for bli ferdig asap, ved konsultasjoner.

Faglig dyktig,engasjert og lyttende

Eva Sponnich er en dyktig og kunnskapsrik lege.Hun gir god og saklig informasjon. Hun er lyttende og tar seg tid til sine pasienter. De tiltak som må gjøres, utfører hun raskt og effektivt, og søker spesialisters råd om det er nødvendig.
Eva viser stor omsorg for sine pasienter og når inn enten de er små barn, ungdom eller gamle mennesker. Dessuten har hun humor!
😄

Kun et problem per besøk takk

Denne legen har gått fra å være lyttende og tilstede til å være mest opptatt av klokka og at det kun kan taes opp et problem per besøk.
Min tid og min arbeidsgivers tid er også viktig. Hvorfor skal jeg måtte ta fri to ganger fra jobb bare for at det ikke passer denne legen, eller hun ikke får nok betalt, å ta kanskje to ting man hadde hatt behov for å ta opp?
Jeg går ikke til legen for å koseprate, kun når jeg har behov for hjelp.
Jeg bytter fastlege.

Veldig hyggelig lege

legen har humor, tid og virker kunnskapsrik.
har alltid hjelpa ved sykdom, og ordna med reseptene mine til avtalt tid

Superflink lege

Eva har alltid tid til å lytte, tar nødvendige prøver og henviser videre om nødvendig. Hele familien bruker henne, og vi kunne ikke bedt om en bedre lege.

Flink lege som lytter og forstår

Eva er en faglig dyktig og hyggelig lege. Ingen tvil om at hun bryr seg.

En dyktig og solidarisk lege

Dyktig og seriøs, den beste fastlege du kan tenke deg.
Tar seg tid, følger opp.
Solidarisk, jobber for deg.
Heldig er jeg som har denne fastlegen.

Stresset, freidig og belærende..

Må si meg meget misfornøyd med Sponnich. Lite hjelpsom og vanskelig for å sette seg inn i situasjoner. Jeg kommer fra en strålende fastlege som dessverre flyttet, og ble derfor ført over på Sponnich, og forskjellen er enorm. Der hvor jeg tidligere fikk hjelp - svært god hjelp, langt ut over det jeg da regnet som normalt, oppleves det nærmest som om min sykdom og følgende problemstillinger er trivielle eller uinteressante.. Det kan nærmest virke som om hun ikke tørr ta tak i ting på lik måte som min tidligere fastlege, og jeg må heletiden be om hjelp til å få innfridd rettigheter jeg har, noe som er stikk i mot hva jeg er vandt med..

Dessuten har hun gjort flere feil, hvor jeg har påpekt dette. Resultatet ble en svært sur og gretten fremtoning, og det ble svært pinlig da jeg ikke er personen som liker å gi kritikk eller påpeke feil - men var dessverre nødt til det i denne situasjonen.

Har jeg bare blitt for godt vandt? Jeg håper ikke det, og satser på bedre lykke med en ny fastlege..

Bedre lege skal du lete lenge etter!!

Eva Sponnich er en særdeles god fastlege . Jeg er strålende fornøyd og det vet jeg andre pasienter også er. Føler deg alltid godt ivaretatt og hun følger alltid opp og er rask til å henvise videre hvis hun finner det nødvendig. Hun fremstår som en omsorgsfull og varm person i møte med sine pasienter, men vet også å si ifra hvis hun mener det er riktig. Uansett blir du tatt på alvor!! Kan anbefales på det sterkeste.

Kan ikke bli særlig bedre...

Eva Marianne er en fantastisk fastlege å ha, i hvertfall for meg. Hun forstår mine plager som kronisk sjuk, gjør alt som står i hennes makt for å hjelpe meg når det trengs og stiller alltid 100% opp.
Eva, jeg håper du leser dette...

Utrolig flink

Hun tar hensyn til ting jeg har ikke tenkte på og gjøres det på en hyggelig og fin måte. Hun ser på helhet og gir råd om hvordan livsstyle endringer kunne hjelpe meg.

Håpløs

Dette er en lege som ikke klarer å håndtere pasienter med mer enn en plage.Har du legetime og har vondt i benet, må du ikke finne på å fortelle at du også har noe annet du er bekymret for. I stedetfor å evt si at vi tar en ting nå, og setter opp en ny time til deg, blir hun superstresset og belærende.Hun klarte faktisk å si meg opp som pasient fordi hun mente vi hadde en dårlig kjemi. Og det gjorde hun mens jeg hadde en svært alvorlig infeksjon i indre organer. Da jeg ba om min sykejournal(viktig pga mye prøvesvar fra sykehus) så måtte jeg faktisk betale, enda jeg ble bedt om å bytte lege. Jeg har hatt 2 andre fastleger (over periode på 20 år) og har aldri vært med på å få følelsen av at legen min ikke liker meg, eller at hun ikke klarer å ta tak i mer enn en plage om det skulle være nødvendig.

Blid og hyggelig og flink til å kommunisere.

Blid og hyggelig og flink til å kommunisere. Virker som hun har tid og interesse for pasienten.