Anna Stavdal

Autorisasjon (1989)

Anna Stavdal er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Anna Stavdal

Veldig grei så lenge man ikke er syk

Jeg var veldig fornøyd med henne i mange år, men opplevde at hun ikke holdt mål da jeg faktisk trengte hjelp. Da jeg hadde alvorlig sykdom som gjorde meg ute av stand til å være på jobb i en periode, følte jeg meg veldig lite sett og fikk ikke hjelp. Det ble en stor tilleggsbelastning, og jeg skiftet fastlege.

Helt ok, men travel

Hun er en helt grei lege, og sikkert flink til mye. Hoveproblemet er at hun har det travelt. Hun jobber ikke 100 %, så hvis man trenger lege raskt får man som regel time hos en turnuskandidat. Disse skiftes ut hvert halvår, så man vet aldri hvem som er der til enhver tid. Litt uforutsigbart, med andre ord. I tillegg føler jeg på presset for å bli ferdig med hele besøket på tre minutter hver gang jeg er er der, men det er kanskje tilfellet hos alle fastleger.

Lite tilgjengelig!

Veldig vanskelig å få time hos! Jeg måtte gå til andre leger og turnusleger ved samme kontor i en lengre periode før jeg fikk time hos Stavdal som var min fastlege. Kan av og til virke bedrevitende/nedlatende og hører ikke alltid helt etter, som om hun har stilt diagnosen før du kommer inn døren. Har opplevd at hun trekker litt forhastede konklusjoner, og at en spesialist måtte ta kontakt med hun for å få meg skikkelig utredet. Virker som om hun har litt for mye annet å gjøre/tenke på, og lite tid til pasienter.

Den beste legen jeg har hatt

Anna Stavdal fremtrer som bestemt og rolig på samme tid. Jeg føler virkelig at hun evner å se mennesket som et hele og at hun besitter det mange andre fastleger mangler; sosialintelligens. Man får alltid utfyllende svar dersom man lurer på noe og hun skaper et klima hvor man følr jeg ivaretatt, betrygget og velkommen uten at hun mister sin autoritet.

Ikke tilgjengelig

Anna Stavdal fremstår for meg som en helt gjennomsnittlig god lege, men nå har ikke jeg hatt store fysiske problemer så jeg har ikke noe grunnlag for å vurdere på dette område. Når det gjelder psykisk helse opplevde jeg henne som nedlatende. Hun gikk noe utover sitt kompetanse område.
Det er veldig vanskelig å få time, har ofte opplevet å vente i to til tre uker.