Henrik Steenfeldt-Foss

Autorisasjon (1988)

Henrik Steenfeldt-Foss er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Henrik Steenfeldt-Foss

Litt samlebånd

Fikk HSF anbefalt av en venninne og gikk for han som min fastlege. Han er effektiv, og siden jeg ikke er noe glad i leger generelt satte jeg pris på det. Jeg visste stort sett hvorfor jeg var hos legen og ville raskt ut - i starten. De første 5 årene var jeg aldri inne mer enn 5 minutter og lykkelig med det.

Da jeg plutselig trengte en lege som kunne finne årsak til symptomer ble det betraktelig verre. Han tok ørten tester og ba meg komme tilbake to uker senere. Da jeg kom to uker senere så prøvde han jommen meg å hilse på, sende meg ut for å ta tester og ta inn neste pasient. Da jeg poengterte at jeg skulle få resultatene ble han litt overrasket, kikket på dem, sa alt så fint ut og chippet meg ut. Ingen prat om hva det så kunne være eller noen neste steg. Igjen var "konsultasjonen" over på under 5 minutter - til tross for at jeg denne gangen faktisk hadde behov for litt legekompetanse.

Jeg byttet lege for å si det sånn.

Har hatt Henrik som lege over 20 år

Har hatt Henrik som lege over 20 år, han er dyktig, lyttende og tar seg tid.

All doctors should be like Henrik

I have been a patient of Henrik for 14 years now. He is a good doctor with a huge heart. He goes out of his way to make you feel better and takes his time with your problems. He has gone out of his way to help me in difficult situations where I needed more than a persciprtion. He uses his networks to our advantage. He is our family doctor and we cherish him dearly. He greets you with a smile and hug or handshake. He truly cares about people and patients are not just unknown faces going in and out. He is our doctor and friend. A great man! All doctors should take after him :).

Faglig dyktig, men bør sette av mere tid til hver pasient

Henrik har vært min fastlege i en del år. Han er trivelig og faglig dyktig, men hver gang jeg er der får jeg følelsen av at klokken tikker og jeg har vel totalt sett aldri blitt undersøkt og vært lengre inne på hans kontor enn maksimum 5 minutter.
Dette bør han ta til seg.

Arrogant og dårlig tid

En konsultasjon har desverre aldri vart lengre enn 5-10 minutter. Får følelsen av at han vil bli raskt ferdig. Kan virke arrogant. Bor du derimot på beste vestkant eller er kjent for noe så tror jeg han er rett lege. Det vil si en overfladisk og snobbete lege.