Yngvild Dovland Stokke

Autorisasjon (2006)

Yngvild Dovland Stokke er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Yngvild Dovland Stokke

Super fastlege!

Yngvild er super! Hun lytter og forstår, hun tar seg tid, er er klok, varm og stiller opp. Hun forklarer godt, kommer med løsninger, holder håp, holder det hun lover, er rolig, viser empati, ordner opp, støtter og jeg opplever at hun strekker seg svært langt for pasientene sine.
Jeg føler meg alltid trygg på at Yngvild er der for meg når enten barna eller jeg trenger henne.
Hun har supre legesekretærer også!

Alt i alt et helt topp legesenter med en utrolig faglig sterk og kunnskapsrik fastlege med store doser medmenneskelighet!

Svært dyktig lege

Jeg og mine tre barn har hatt Yngvild Dovland Stokke som vår fastlege i fem år, og jeg mener hun uten tvil er en av de mest kunnskapsrike fastlegene man kan finne. Hun føler opp både barna mine og meg på et nivå langt over hva man kan forvente, og hun er ganske enkelt ett funn av et menneske, både faglig og personlig.

Yngvild nøler ikke med å henvise videre dersom behovet oppstår, hun bruker den tiden som er nødvendig på hver enkelt pasient og hun er faglig svært sterk. Hun lytter til det som blir sagt og får meg til å føle hun har tid og interesse for det jeg kommer med av problemstillinger.

Jeg synes Yngvild er svært dyktig både på fysiske og psykiske plager. I mitt tilfelle der jeg også sliter psykisk, er det å ha en som Yngvild som er såpass lyttende og empatisk virkelig gull verdt. Hun løser problemer, kommer med gode forslag, følger opp og er der for meg når jeg virkelig trenger det.
Yngvild oppleves som tilstede i samtalene våre, hun ser på meg under timen, lytter og tar problemene mine på alvor. Hun følger opp alle plager like godt og kimser ikke av noe.

Jeg opplever at Yngvild er en fastlege som virkelig ønsker å hjelpe pasientene sine, og jeg kan med hånden på hjertet si at hun er den beste legen jeg noen gang har hatt! Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten henne og kunnskapen hennes.

Tusen takk for at du er akkurat den du er Yngvild!

Erfaren, raus, helthetlig og effektiv.

Jeg leste meg opp på legelisten og fant ut at jeg ville prøve Yngvild som fastlege etter mange år med ulike vikarer og lite kontinuitet. Jeg kom inn akkurat i en periode hvor jeg trengte en lege som så hele meg og ikke bare symptomene...og med måten jeg ble møtt, både støttende, men også opptatt av å ta alle type tester så jeg fikk riktige diagnoser og riktig type oppfølging...og med teft for hva som egentlig var det jeg trengte, noe som i de fleste tilfeller er noe helt annet enn medisiner, gjorde at jeg etter ca et halvt års tid klarte bli frisk fra en ellers kronisk tilstand og få tilbake styrke, tillit og energi. Yngvild er travel, så det kan bli litt hektisk, men hun er GOD og kul og byr på seg selv og egne erfaringer, og gir motstand om hun må, og støtter deg mye i å få grep om egen situasjon og bruker mye humor underveis. Og hun kan sitt fag og er svært resultatorientert. Jeg er sjeleglad jeg har fått Yngvild som lege. Minuset er en alt for travel kalender og litt småstresset stemning i resepsjonen, legesekretæren kan bli litt streng i tonen, men det har jeg igrunnen opplevd alle steder.......Tror de hadde tjent på å minske antall pasienter..men det er nok regler som ikke de selv rår over.

Uoppmerksom og stressa

Jeg kjenner ikke igjen Yngvild i de andre beskrivelsene her i det hele tatt. Hun er surrete og vimsete. Og jeg opplever henne ikke som en som er god til å følge opp pasientene sine. Har mine mistanker om at hun har altfor mange pasienter og for liten kapasitet. Ventetiden for å få legetime er alt fra tre til fem uker.

Hver gang jeg har kommet har jeg måttet vente i opptil en time på å få kommet inn. Hun tar seg ikke tid til å lytte og gjør alt så raskt som mulig. Det hele føles som et samlebånd. Og ut ifra min observasjon er ikke pasientene inne hos henne i mer enn ti minutter av gangen.

Yngvild anbefales absolutt IKKE en lege som fastlege.

Det finnes ikke bedre fastlege

Yngvild er utvilsomt den dyktigste, mest oppmerksomme, omsorgsfulle, skarpe (hun får med seg alt) og faglig sett sterkeste legen jeg har truffet. Hun ser hver enkelt pasient og gir vedkommende følelsen av å bli sett, hørt, verdsatt og tatt godt vare på. Hun føler opp, henviser videre dersom det er nødvendig, og er like god med små og store.

I tillegg har hun flotte legesekretærer som tar godt vare på pasientene og som er gode på både blodprøver og fjerning av sting og andre ting.

Alt i alt en fantastisk fastlege med gode mennesker rundt seg :-)