Finn Gunnar Strekerud

Autorisasjon (1993)

Finn Gunnar Strekerud er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Finn Gunnar Strekerud

en flott lege

den beste legen jeg har hattFantastisk lege.tar seg alltid god tid til og lytte til deg. Kunskapsrik.

En glimrende lege!

Finn Strekerud har vært min fastlege i noen år nå, og jeg er veldig fornøyd. Han kan svare på det aller meste og gir gode råd. I tillegg er han svært sympatisk som person. Jeg kommer alltid rett inn - nærmest på minuttet - når jeg har time, i motsetning til hva jeg har erfart på andre legekontorer hvor man ofte må bruke en time ekstra av arbeidstiden på venteværelset. Minuset med denne fastlegen er at det ofte er ganske lang ventetid på å legetime.

Dyktig lege som inngir tillit

En dyktig lege. Lyttende og spør pasienten om relevante årsaker, symptomer og følger av tidligere behandling. Pasienten blir tatt på alvor. Legen har funnet årsakene til de plager jeg harhatt og funnet rett behandling. Og så er han hyggelig.

En kompetent og trygg lege!

Har gått til denne legen i en god periode nå, og må si at han kommer med gode råd og forklaringer på ulike sykdommer og problemer.
Ikke noe å utsette på kompetansen hans, og føler også at han er en trygg og imøtekommen lege. Så jeg vil trygt anbefale han.

Det jeg synes er litt synd, både her og hos andre tidligere fastleger jeg har hatt, er at de alltid har så dårlig tid. Man føler seg som pasient at det er om å gjøre å bli ferdig fortest mulig. Og det har hendt at det er visse saker jeg glemmer å spørre om, for det går så fort unna. Men om det er legen, eller de forhold som legen må jobbe under som fører til dette har jeg ikke nok innsyn i.

Ellers kunne jeg ønske at det noen ganger var mulig å få telefonisk kontakt med legen. Det hender at en prat på telefonen kan løse et problem, men man må nesten alltid reservere time som er midt i arbeidstiden.

En meget dyktig lege og et varmt menneske

Jeg har benyttet av leger i mange år nå og har lang erfaring med helsevesenet. Jeg har møtt mange dyktige leger som også er fine mennesker. Leger som genuint er opptatt av pasienten, ikke bare som sykdomstilfelle, men også på det rent menneskelige planet. Slike leger lever opp til Den Hippokratiske Ed, noe jeg mener er den største hedersbetegnelse en lege kan få.
Jeg har nå hatt Finn Gunnar Strekerud som min fastlege i flere år, og kan ikke få fullrost ham nok. Han gjør meg alltid trygg og komfortabel når jeg er hos ham. Han er alltid meget lyttende, men samtidig gir han meg også gode og konstruktive innspill til hvordan jeg skildrer min totale livssituasjon overfor ham.
Han søker alltid løsninger for meg ut fra en helhetsvurdering, løsninger som jeg klart opplever er til mitt beste. Meget observant på mine medisinske, fysiske og sosiale behov, og hva som er bra for meg. Han følger meg opp på en slik måte at jeg føler meg helt trygg.
I tillegg til at han er et sjeldent varmt menneske. Jeg omgås mange mennesker i mitt arbeid. Jeg har lært meg å tolke sosiale og psykologiske koder, og må si at Finn Gunnar har gjort et meget sterkt positivt inntrykk på meg. Han "ser" andre mennesker, og tar seg tid til dem. Han "ser" meg, ikke bare som pasient, men som menneske. Jeg vet ikke om det finnes noen bedre betegnelser på hva som måtte være en god lege og et varmt menneske.
Han fortjener å få den høyeste karakter av meg. Jeg har ingenting å utsette på noe av det han har gjort så langt.