Kjell-Olav Borén Svendsen

Frogner Helsesenter Frederik Stangs gate 11-13 0264 Oslo
Tlf: 22 54 71 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Kjell-Olav Borén Svendsen er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kjell-Olav Borén Svendsen

Pleasant doctor for easy fix but not

- Very pleasant person to talk to
- Dr Svendsen asks for many information (which are not always needed in my opinion)
- Very easy to get subscription or sicknote from
- Competent when problem is simple Dr Svendsen is good
BUT When problem is more complicated then
- Pain killers are often subscribed as a solution which does not solved the problem.
- Dr Svendsen does not listen other specialist opinions even more when the information comes from outside Norway (opinion based on my various experiences with him in 2 years time).
- Waiting time is usually over 25 min

Varm, omtenksom og humoristisk lege

Kjell Olav er en fantastisk lege. Jeg var på jakt etter en lege som var tok pasienten på alvor og brydde seg, og har fått det minst 100%. Han er en svært imøtekommende fastlege som har hjulpet meg gjennom store helseproblemer. Det skinner igjennom at han bryr seg og er glad i pasientene.

Et klart minus er at man må vente en god stund (ofte over en times tid), men dette er jo fordi han tar seg god tid til hver pasient.

Bred erfaring og kunnskap, og lett å fortelle om vanskelige tema.

Jeg vil absolutt anbefale denne legen, særlig til pasienter som søker en lyttende lege.

Kjempe flink lege.

Det at man må vente noe betyr jo at han tar seg god tid, og etter min erfaring (Har vært min fastlege i snart 30 år) er han der 100%.
Anbefales på det sterkeste.

Fin lege for folk med mye tid

Kjell Olav tar seg god tid til pasientene sine, og det har bidratt til at jeg har vært noe overbærende med at han er konsekvent forsinket. Jeg velger nå å bytte fastlege fordi forsinkelsene ikke fungerer for meg lenger. Nærmere tre timer på venterommet med en ettåring blir bare så altfor meget... Han er en fin fyr, så dersom du har godt med tid kan jeg anbefale ham som fastlege.

Fastlege

Forsinket inntil 3 timer

Gir ikke svar på prøver

Belærende

Går lett i forsvar

Konform

Bruker angivelig 20 min i konsultasjonstid

Kan dessverre ikke anbefale han!

Kunnskapsrik

Flink lege. Har god og bred kunnskap om mye. Finner gode løsninger og følger godt opp. Er lyttende, og er svært flink med barn.

Jeg trenger en slik lege

Jeg trenger en god lege - det er største prioriteren min.
Jeg føler meg sett og hørt. Det er viktigste for meg.
Har god kontakt med ham, han spør viktige spørsmål, han finner ut ting...

Kjempe lege.

Tar deg virkelig på alvor og følger opp på alle områder. Har hatt han som fastlege i flerer tiår og kjenner han godt som min lege.
At vi må til tider vente, tviler jeg på at han legger seg litt nedpå men tar seg virkelig tid til pasientene. De som er misfornøyd kan jo finne seg en annen lege å se hvor fornøyd de blir med han/henne…..

Fantastisk lege; men Frogner helsesenter er et rotete legekontor

Jeg er veldig fornøyd med Svendsen som fastlege. Dessuten, er det mange andre dyktige leger på Frogner helsesenter.

Dessverre, Frogner helsesenter har tilsynelatende veldig store organisasjonsproblemer. De trenger et reskontro system for å kontrollere om prøvesvar kommer tilbake til dem (mine har gått på vidvanke i flere måneder); de trenger et telefonsystem som fungerer (du må beleire deg for å vente ganske lenge for å få svar; de burde få online timebestillingssystem i orden; og intern kommunikasjon fungerer ikke: jeg har opplevd at viktige e-post til min fastlege som jeg sendte til Frognerhelsesenterets e-post har aldri kommet fram til min lege.

Godt menneske og god lege!

Flink, humørfull, umiddelbar og effektiv. Bytter nå fastlege pga. flytting, og dermed blir det en mulig åpning for en annen heldig Oslo-boer! :)

Arrogansens høyborg

Istemmer alle vurderinger som nevner forsinkelser, da han uten unntak er minimum en halvtime forsinket, og gjerne mye lengre. Tar seg imidlertid god tid med pasientene. Dette hjelper likevel lite, da Dr. Svendsen er arrogant på en måte som bør være uforenlig med å jobbe i helsevesenet. Min tilstand viste seg etterhvert å være mer komplisert enn gjennomsnittet, men Svendsen åpnet aldri for at så kunne være tilfelle, selv når spesialister vurderte det dithen. Anser seg selv som allvitende, og går ikke av veien for å snakke stygt om kolleger som representerer andre syn enn hans eget.

Er forøvrig veldig opptatt av å snakke om seg selv og sin sykehistorikk.

fantastisk omsorgsfull fastlege

Kjell Olav virklig gir deg følelsen av at DU er viktig da du er på besøk. han tar seg god tid til å gå igjennom alle plager. Er ikke redd for å henvise til eksperter

En lege som ser deg!

Ser at mange skriver her at han ofte er forsinket, og det er sant. Men grunnen til at han er forsinket er jo at han tar pasientene sine på alvor. Han er en av de få leger som ser deg i øynene og virkelig mener det når han sier "hvordan har du det?".
Jeg tenker når jeg skal til legen at da forventer jeg at det tar lang tid med venting. Men jeg VET også at mine problemer, tanker, symptomer vil bli tatt på alvor når jeg kommer inn, og det er jammen ikke noe jeg kan si om alle leger.
Uten tvil beste legen jeg har hatt noen gang!

Sympatisk lege

Jeg er veldig fornøyd med han som lege. Han er empatisk, hyggelig og hører på pasienten. Min erfaring er at han også får fortgang i ting hvis man kommer med noe spesielt. Er nok sant som de fleste skriver at han er som regel forsinket- men når man har kommet inn så glemmer man det med en gang. Anbefaling: bestill tilme på morgenen!

hyggelig men altfor mye forsinkelse.

Alltid forsinket (opptil 2 timer). Hadde han tatt data kurs for å lære seg å taste hadde han ikke vært så forsinket. Ellers er han en hyggelig lege.

Beregn god tid

Konstant forsinket. Har hatt time slik at jeg er hans andre pasient for dagen, og allerede da er han 20-30 minutter forsinket. Det baller på seg utover dagen, og jeg har opplevd å vente både en og to timer på å komme inn. Ganske irriterende når du egentlig burde vært på jobb.

Er ventetiden som trekker ned. Ser ikke at de andre legene på Frogner har like lang ventetid. Når du først kommer inn, er han en lyttende og oppmerksom lege som virker interessert i pasientene sine. Men er glad jeg ikke trenger å gå dit ofte, da hadde jeg nok i større grad vurdert å bytte lege. Tid på venteværelser er bortkastet tid, og av og til føler jeg at det er litt arrogant av legen å ta så lite hensyn til at pasienten kaster bort opptil to timer på et venteværelse.

En opptatt mann

Har aldri opplevd å komme inn til avtalt tid, det lengste jeg har ventet er 2 timer. Han er hyggelig, men har til tider følt at den gode tiden han tar til hver pasient ikke kommer meg til gode, da jeg aldri er alvorlig syk.

Liker veldig godt at han under første time prøver å finne ut hvem du er, hvor du jobber og sånne ting, blir litt mer personlig da.

Også har han lett for å skrive resepter over en lav sko, men sånn er vel de fleste fastleger (?) Ofte jeg skulle ønske en kunne finne ut hvorfor det er sånn, fremfor å bare fikse det der og da.

Hyggelig, men umulig når det gjelder å holde timeavtaler.

Jeg har måttet vente opptil 2 timer ut over avtalt tid.
Han gir ikke beskjed om svar på prøver/undersøkelser.
Vanskelig å få kontakt med når time ikke er avtalt.

Veldig bra lege, men håpløst mye å gjøre

Han er dessverre kronisk forsinket, kan ikke huske sist jeg var hos han hvor han ikke var 1,5 timer forsinket. Når du derimot først kommer inn er han veldig hyggelig, han lytter og er ikke preget av at han er forsinket eller har dårlig tid.

Det er umulig å komme igjennom på telefon til helsesenteret.

Mulig med timebestilling på nett, men han har i perioder 3 ukers ventetid. Han er en populær lege, men dette reflekteres dessverre igjen i tilgjengeligheten.

Den beste legen

Tar seg tid til pasienten og sprer glede. Tar deg på alvor.