Kjell-Olav Borén Svendsen

Frogner Helsesenter

1985

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert

Frogner Helsesenter Telefonnummer22 54 71 0022 54 71 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Frederik Stangs gate 11-13 0264 Oslo
Kjell-Olav Borén Svendsen er en av 537 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kjell-Olav Borén Svendsen

Super lege, altfor lange ventetider

Jeg har hatt Kjell-Olav som lege i et par år nå. Digger han som person og som lege men dessverre må man regne med MINST en times venting hver eneste gang man skal dit. I dag hadde jeg allerede ventet i en time og da jeg gikk til resepsjonen for å si ifra at jeg skulle dra sa hun at det fortsatt var 3 foran meg i køen, selv om jeg altså hadde avtale en time tidligere. Jeg vurderer nå å bytte fastlege pga dette til tross for at jeg er veldig fornøyd med å ha Kjell-Olav som lege.

Høy på pæra

Lang ventetid på venterom. Har smerter i ryggen og klarer ikke sitte lenge om gangen. Ingen hensyn, selv om jeg har sagt fra.

Ikke særlig fornøyd

Min erfaring hos Kjell-Olav er at han er en hyggelig mann. Det virker imidlertid som om han alltid har dårlig tid, og jeg opplever det som vanskelig å få han til å lytte til hva jeg har å si. Han er rask til å trekke konklusjoner som at man bare må vente å se (jeg har "ventet" på hjelp til å bedre helsen i flere år nå). Han følger heller ikke opp.

Jeg ønsker å bytte fastlege.

Pleasant doctor for easy fix but not

- Very pleasant person to talk to
- Dr Svendsen asks for many information (which are not always needed in my opinion)
- Very easy to get subscription or sicknote from
- Competent when problem is simple Dr Svendsen is good
BUT When problem is more complicated then
- Pain killers are often subscribed as a solution which does not solved the problem.
- Dr Svendsen does not listen other specialist opinions even more when the information comes from outside Norway (opinion based on my various experiences with him in 2 years time).
- Waiting time is usually over 25 min

Varm, omtenksom og humoristisk lege

Kjell Olav er en fantastisk lege. Jeg var på jakt etter en lege som var tok pasienten på alvor og brydde seg, og har fått det minst 100%. Han er en svært imøtekommende fastlege som har hjulpet meg gjennom store helseproblemer. Det skinner igjennom at han bryr seg og er glad i pasientene.

Et klart minus er at man må vente en god stund (ofte over en times tid), men dette er jo fordi han tar seg god tid til hver pasient.

Bred erfaring og kunnskap, og lett å fortelle om vanskelige tema.

Jeg vil absolutt anbefale denne legen, særlig til pasienter som søker en lyttende lege.