Kjell-Olav Borén Svendsen

Autorisasjon (1985)

Frogner Helsesenter Telefonnummer22 54 71 0022 54 71 ...
Frederik Stangs gate 11-13 0264 Oslo
Kjell-Olav Borén Svendsen er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kjell-Olav Borén Svendsen

Vanskelig å forholde seg til

Veldig god å snakke med, men går raskt i selvforsvar. Vanskelig å ha som lege pga. lang ventetid. Er rask å skrive ut medisiner.

Jeg likte han godt, men følte meg ikke ivaretatt. Vil ikke anbefale han videre.

Ansvarsfull, lyttende og svært kompetent

Noen klager på ventetid og det er sant at han ofte er ganske forsinket. Jeg tar det med stoisk ro for jeg vet at pasientene før meg har fått like god oppmerksomhet som jeg også vil få. Mye bedre å få vente enn å bli avspist med 15 minutter og en resept.
Dr Svendsen er en lege med livserfaring som gjør ham egnet til å forstå også det som ikke er åpenbart. Han har bred erfaring fra mange felt innen ulike medisinske områder.
Jeg kan ikke peke på noe som skulle kunne gjøre ham «bedre». For meg fremstår han som Oslos beste allmenlege.

Overrasket over klager på forsinkelser

Jeg valgte ham fordi kjæresten min følte seg så ivaretatt, og ville at jeg også skulle få go behandling.
Hun var i begynnelsen noe betuttet over at en time satt opp kl 11 ikke begynte før lang tid senere, men hva annet har en nok av enn tid når en er syk?
Grunnen til forsinkelsene er jo at stakkaren faktisk tar seg tid til å sette seg inn i hva som rører seg rundt klienten utover det som gir symptomer som er åpenbare...
Jeg er fullt forberedt på å måtte vente en time, og om nødvendig mange timer, dersom pasienten før meg er litt seig å hale alle problemer ut av. Selv prøver jeg å fatte meg i så korte ordelag som mulig, men jeg har ganske stor tillit til at akkurat dette mennesket vil ta gode avgjørelser. Jeg vet at han er svært vel ansett blandt kolleger, så at min helse ivaretas så godt det lar seg gjøre er jeg helt trygg på.
At forsinkelser plager noen, det skjønner jeg, men helsen går vel foran, eller...?
Ta med en bok, så har du det helt fint, og kanskje rekker du å lese flere fordi du tålmodig venter.

En hedersmann

Har hatt Kjell-Olav som lege i over 20 år og kommer aldri til å bytte.
Kunnskapsrik, hyggelig, tar deg på alvor og er ærlig.
I tillegg virker han oppriktig interessert i hvordan jeg har det. Svendsen får mine aller beste anbefalinger!!

Fantastisk lege

Utrolig behjelpelig og forståelsesfull. Gikk ut av legen med ett smil om munnen! Han ga meg god informasjon, og tok seg god tid til å hjelpe meg!