Hanne Moen Undlien

Autorisasjon (1994)

Hanne Moen Undlien er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Hanne Moen Undlien

Lytter ikke til pasienten

Jeg opplevde at hun ikke tok meg på alvor, visste ikke hva som feilet meg og ønsket heller ikke henvise meg videre.

Uengasjert lege!

Har en følelse av at hun heller kunne tenkt seg å være en annen plass enn å høre på mine plager. Hun virket svært uengasjert og jeg følte at hun gjorde "lettvinte" løsninger for å kaste meg ut fortest mulig. Etter 1 time vente tid kommer pas inn og etter 5 min er du ferdig. Absolutt ikke anbefales.

Mangler rom for den trygge helsesamtalen

Jeg opplever at denne legen lar effektivt klinisk arbeid som prøvetakninger og tester være hovedfokuset og lager mindre rom for å ta opp vanskelige temaer om helsesituasjon. Jeg opplever henne desverre som en mindre empatsik lege. Det kan oppfattes som hun lar tidspress gå ut over helsesamtalen og gi meg som pasient liten tid til å føle meg trygg.

Ikke bra i det hele tatt!

Undlien er alltid vanskelig å ta tak i, ringer ikke tilbake, dårlig lytter av pasientene og virker veldig hard, hun tror ikke det pasienten forteller henne. Vurderingene hennes er som regel ekstrem korte og hun viser ingen sympati for folk med problemer. Man venter som regel i en time for å komme inn.

fantastisk lege på en gammeldags senter

Hun er blant de beste fastlegene jeg har hatt. Det er dessverre slik at jeg måte bytte fastlege på grunn av at hun jobber på et legekontor som har som fremste mål å avvise så mange pasienter som mulig. Det var veldig tidskrevende å få en time og legen var sjelden tilgjengelig når jeg hadde behov for det, eller innen rimelig tid (bestille time en måned i forveien var ikke aktuelt for meg). Da sønnen min ble født var det helt uaktuelt å la det gå en måned før jeg fikk en lege se på hva som helst som plaget ham for tiden.