Rebekka Johnsen Wangensteen

Allmennlegespesialist, barne- og ungdomspsykiater og fastlege

• Allmennmedisin
  • Barne- og ungdomspsykiatri

Autorisasjon (2002)

Majorstukrysset legegruppe Telefonnummer22 95 55 9022 95 55 ...
Majorstukrysset legegruppe Bogstadveien 72 0366 Oslo
Rebekka Johnsen Wangensteen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Rebekka Johnsen Wangensteen

Umulig å få time

Det er vanskelig å gi en karakter til selve legen ettersom det er umulig å få time ved Majorstukrysset legegruppe. Resepsjonisten er uvennlig og lite imøtekommende. Legger til og med på telefonen.

Mulig Rebekka er en flink lege, men Majorstukrysset legegruppe anbefales ikke.

Kompetent

Jeg har gått til Rebekka i flere år og er veldig fornøyd. Hun er erfaren, trygg og løsningsorientert. Det er noen som skriver at hun ikke er så medfølende, men dette har ikke jeg opplevd. Muligens kan hun oppleves noe streng, ettersom hun er effektiv og noe direkte. Hun er spesialist i psykologi.

Jeg er enig i at en av eldre damene i resepsjonen oppleves lite imøtekommende og sur.

Værste legekontoret jeg har vært på

Her er det faktisk ikke legen som er værst, men de uhyggelige kontordamene du først møter. De er aldri hyggelige og smiler ikke, og det er ikke eget rom der man går inn og melder fra, så hele venterommet hører hva man snakker om. Dette kan bli veldig ukomfortabelt da de stiller mye spørsmål om hvorfor du skal ha time. Rebekka er en OK lege, men heller ikke veldig imøtekommende da hun alltid virker veldig skeptisk uansett hva det er. Jeg har sett kontordamene være frekke mot de før meg i køen, og hvis man ringer og avtaler noe med de er det stor sannsynlighet at de ikke gjør som de sier. Det er forresten heller ikke lov til å spørre om mer enn 1 ting per legebesøk. Og Rebekka er det nå kun på fredager, så hun har en nesten like skeptisk vikar enn så lenge.

Sikkert flink, men har for liten tid per pasient

Rebekka Johnsen Wangsteen virker trygg på det hun gjør, og det skal man sette pris på. Det man kanskje ikke setter like stor pris på er den korte tiden som vies til deg som pasient.

Allerede da jeg ringte for å bestille time hadde jeg en dårlig opplevelse. Resepsjonisten virket oppgitt over at jeg ringte og lite villig til å hjelpe meg. Som om jeg forstyrret henne i arbeidet sitt. Hun spurte hva det gjaldt, og jeg fortalte at det ikke bare var én ting, men flere. Da fikk jeg streng beskjed om at Dr. Wangsteen helst ikke ville prate om mer enn én ting. Jeg tenkte i mitt stille sinn at det umulig kunne være sånn at en fastlege nektet å ta seg tid til å prate med sin pasient.

Da jeg kom fikk jeg dessverre bekreftet det resepsjonisten hadde fortalt meg, så man kan vel ikke si at jeg ikke ble advart. Jeg fortalte Dr. Wangsteen at det var flere grunner til at jeg var hos henne den dagen. Hun sa at det vanligvis ikke var tid til mer enn et problem. Jeg måtte altså prioritere mine helseplager selv. Etter å ha tatt opp det jeg anså for viktigs, fikk jeg en sterk følelse av at Dr. Wangsteen var ferdig med meg for dagen.

Som nevnt over tviler jeg ikke på at Dr. Wangsteen er en kompetent lege. Hun virker dyktig, og svarer når man stiller spørsmål. Selv om det er vanskelig å få et inntrykk av dette når man kun er inne i noe som føles som sekunder. Jeg ventet kanskje i noen minutter før det var min tur. I ettertid kunne jeg gjerne ventet en stund til, når jeg vet hvor lite tid som er satt av til hver enkelt. Det har jeg ikke sansen for. Om det store eller små grunner til at man går til legen, synes jeg at man skal slippe å føle at man trenger seg på.

Jeg er ikke av de som synes det er enkelt å gå til legen. Å bli møtt av en lite trivelig resepsjonist og en lege som ikke har tid til meg gjør det ikke lettere å ringe neste gang.

Kompetent, effektiv, vennlig

Oppfatter henne som vennlig, kompetent og effektiv. Hun var også veldig imøtekommende mht å avtale oppfølgningstimer.

Et skilt ved inngangen kunne gjøre det enklere å finne kontoret.

Lokalene er litt slitne, men rene.