Morten Westereng

Autorisasjon (1999)

330 av 2000

Bjørndal Legesenter Telefonnummer22 75 34 8022 75 34 ...
Granbergstubben 196 1275 Oslo
Morten Westereng er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Morten Westereng

Uhyggelig og uinteressert lege

Når jeg er hos Westereng er det enveiskommunikasjon. Det føles som at jeg snakker til veggen. Han er lite opptatt av hvorfor jeg er der og er mer opptatt av at jeg skal få legeerklæring, betale og komme meg hjem. Han viser tydelig at han er helt uinteressert i hvordan du har det. Jeg kan godt kjenne meg igjen i det alle sier

Helt ok

Når du kommer inn på legekontoret hans føler du deg allerede som en byrde. Jeg har forsøkt å like han. Hatt noen legetimer der han lytter og gir henvisning/hjelper. Andre ganger virker han uinteressert. Siste legetimen var også veldig forhastet som mange andre. I mens jeg snakket om symptomene undersøkte han meg på noen sekunder og sendte meg ut. Tok ingen crp. Jeg fikk feber for 4. gang samme kveld.

Dårlig opplevelse - styr unna

Ble nødt til å ha en legetime samt en oppfølgingstime hos Westereng da min fastlege ved samme legekontor var på ferie.

Jeg opplevde at Westereng lyttet til det jeg sa, men som uttalige flere har skrevet her mangler han basic kunnskap i menneskelige relasjoner.

Symptomene på det jeg hadde var ganske diffuse (mageproblemer over lengre tid). Jeg følte meg neglisjert og at det jeg sa ikke var troverdig, det ble ikke kommunisert direkte av herr Westereng, men det var slik jeg oppfattet tonefall og kroppspråk.

Det virket ikke som han var inntressert i å hjelpe meg. Det jeg opplevde ble mot slutten bekreftet da jeg ble mistenkeliggjort av Westereng for å "lure" til meg en sykemelding.

Jeg hadde hverken spurt eller hadde planer om å spørre om en sykemelding, men det virker som om han allerede hadde gjort seg opp en mening om hvorfor jeg var der.

Jeg kom til legekontoret for å finne en løsning på de vedvarende mageproblemene, å bli "beskyldt" indirekte for å lure til meg en sykemelding var definitivt ikke grunnen til at jeg kom.

Prøver ble sendt til laboratoriumet og disse dukket opp uten funn av parasitter, virus og lignende. Jeg dro derfor til Westereng for andre gang og opplevde igjen at jeg ikke ble tatt på alvor, eneste Westereng kunne tilby var en ny test som ikke visste noen funn slik som den første prøven.

Det ble med det, selv om jeg fortsatt hadde vedvarende mageproblemer var det lite nytte å dra til Westereng.

Jeg kjenner meg godt igjen i det mange andre skriver om han og satt i sammenheng med min egen opplevelse er min klare anbefaling å ikke ha Westereng som fastlege. Bruk han kun der det er ytterst nødvendig.

God lege

Westereng oppleves som faglig dyktig og løsningsorientert.

Sekretæren i luken derimot er svært lite imøtekommende og oppleves som frekk. Det er kjedelig å bli møtt på en slik måte når man i utgangspunktet gjør seg sårbar ved å be om hjelp fra helsevesenet.

Ikke anbefalles

Legen burde velge et annet yrke, i hvert fall burde han ikke jobbe med mennesker. Lite hyggelig, arrogant og dårlig kunnskap. Lurer på hvordan han klarer å beholde jobben, men så mange negative kommentarer og misfornøyde pasienter.

Lite empati og forståelse.