Morten Westereng

Autorisasjon (1999)

322 av 2000

Bjørndal Legesenter Telefonnummer22 75 34 8022 75 34 ...
Granbergstubben 196 1275 Oslo
Morten Westereng er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Morten Westereng

Rolig, informativ, beroligende og tar meg på alvor.

Synes det er hyggelig å komme til legen utifra hans egenskaper som beskrevet over. Det som er vanskelig med å komme til Bjørndal legesenter er å ringe for å få time når man trenger en sykemelding eller ønsker en kur for å komme seg kjapt tilbake på jobb. Legesekretærene kan være sarkastiske når jeg spør om oppklarende spørsmål. Eks. "er det lurt å møte opp om morgenen eller ringe for å få time på dagen" Svar fra Legesekretær: "dette er ikke noe legevakt". Hun misforsto spørsmålet, men kvalifiserer ikke til å være sarkastisk. Dette er bare et eksempel. Jeg gruer meg til å ringe for time. Det er bedre når jeg kan bestille time på app og møte opp direkte til time. Legesekretærene er stortsett hyggelige ved glodprøving og i resepsjonen. Jeg har faktisk vurdert å bytte fastlege grunnet at det første møte med legesenteret gjennom telefonen er ubehagelig møte.

Tilbakemelding til min tidligere fastlege.

Morten Westereng lytter ikke til pasienten. Arrogant og vemmelig fremferd. Enveis kommunikasjon og ingen forståelse for pasientens plage(r). Full forståelse for de mange ledige plasser over lengre tid her.

En dårligere lege skal du lete lenge etter

Jeg har operert og i den forbindelse trenger jeg oppfølging men denne legen er helt på trynet. Uansett hva problemet er skal han kun bruke 4 min på deg. Uansett hva sykdommen kan være så kan han ta virus sjekk og si at alt ser bra ut. Han er sur, grinete, arrogant og frekk.

Anbefales ikke

Skjønner godt at han så mange ledige plasser.
Lite interessert og snakker ikke med pasientene sine. Han overså helt mine barn som hadde time hos han.
Nei takk, finner meg heler en annen lege.

Dyktig og grundig

dr. Westereng kan være kort og klar i talen, og det kan oppleves litt skremmende, men min erfaring er at han tar sine pasienter seriøst og gjør en grundig og god jobb. Han lytter og tar seg tid til å forklare slik at det er forståelig. Jeg opplever alltid god oppfølging i etterkant, og henvisning videre der han mangler kompetanse eller mulighet til å utrede selv. Jeg har hatt han som fastlege siden fastlegeordningens innmars og har etter flytting valgt å beholde ham på tross av lang reisevei. Dette er dog ikke legen for en som ønsker å bli dullet med, men en god lege for en som ønsker god og grundig utredelse og oppfølging både ved somatiske og psykiske plager.